Ja, det sitter förpump i tanken.
Bränslerelät ska vara grönt, det är åtminstone så på 240 med B230E. Leta reda på relät och mät ifall det kommer ut spänning på stift 87 och 87b när du kör startmotorn i några sekunder. Om det inte kommer spänning där så finns det två troliga alternativ, dels att relät inte alls drar och dels att det inte kommer någon matningsspänning in till relät.
För att kolla om relät får matningsspänning så mäter du på stift 30, där ska det alltid finnas spänning vad jag vet (även med tändningen avslagen). Kommer det ingen spänning dit så får du kolla säkringen i säkringsdosan.
Kommer det spänning på stift 87 och 87b när startmotorn körs, då får du mäta på pumpen ifall det finns spänning där. Det borde dock finnas minst ett skarvstycke på vägen till pumpen och den kan kanske sitta under baksätet, gör det på 240 iaf. Pumpens jordkabel sitter också fast under baksätet (på 240).
Vill du gå den korta vägen, för att slippa en massa mätningar (som jag tycker är så roligt
), så byglar du mellan stift 30 och stift 87. Då ska pumpen direkt börja gå, utan att du behöver köra startmotorn. Pumpen ska surra litegrann, man hör den och kan även känna med handen på pumpen ifall den vibrerar.