3101
Sök

Konvertera Saab 9-3 Aero till E85

60 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
Tjena! Har funderat på att e85 konvertera min 9-3a. Undrar om någon har erfarenhet av detta med samma eller iaf liknande bil?

Har spanat in detta: 
http://www.maptun.se/tuningGuide.php?ka … storder=43

Någon som kan rekomendera det?

Mvh Erik

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
21 april 2009
Om du ska ha E85 är det väl lika bra att ta minst steg två, E85-konvertering kommer ju kosta mer för samma effekt som på bensin och sen kommer det antagligen kosta mer att köra bilen med då den kommer dra herrejössesmängder soppa på E85.

Dom E85-bilar jag har kört har iaf varit rena soppaslukarna och kostat mer per mil än om man hade kört på tex vanlig 98 eller V-Power.

Fast iofs så beror det ju på hur du kör men jag tvivlar ju på att du ska slänga i steg 1 bara för att kunna köra bilen på E85, då kan man ju bara konvertera vanligt utan att trimma.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

60 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Om du ska ha E85 är det väl lika bra att ta minst steg två, E85-konvertering kommer ju kosta mer för samma effekt som på bensin och sen kommer det antagligen kosta mer att köra bilen med då den kommer dra herrejössesmängder soppa på E85.

Dom E85-bilar jag har kört har iaf varit rena soppaslukarna och kostat mer per mil än om man hade kört på tex vanlig 98 eller V-Power.

Fast iofs så beror det ju på hur du kör men jag tvivlar ju på att du ska slänga i steg 1 bara för att kunna köra bilen på E85, då kan man ju bara konvertera vanligt utan att trimma.

Min tanke va ju att slå 2 flugor i en smäll med både trim och konverterering. Räknar man itne generellt sett att en E85 bil drar ca 30% mer bränsle än motsvarande bensinare? Det borde ju isåfall inte bli något större ekonomisk skillnad med tanke på att E85 är billigare

2 164 Inlägg
22 april 2009
Du kommer inte bli missnöjd.
Har varit i kontakt med dom som har gjort bytet och prata med anders som själv kör en 9-3a eller Fredrik på Maptun så får du mer info.
Men så mycket mer kommer dom inte att dra som alla tror.

MVH

Pedal To The Metal
750 Inlägg

Sök