2796
Sök

Bilprovningen kraschar en supra.

Man blir ensam om man vill ha hela.
174 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
#1
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4990394.ab

Haha, olyckshändelse? Känns ju lagom roligt att lämna bilen till bilprovningen om de har en såpass tung högerfot...

Åka kollektivt är, att åka med personer man inte vill umgås med,
på en tidpunkt som inte passar och till en plats man inte vill åka.

276 Inlägg
25 april 2009
#2
Läste detta.. Börjar ju funderar om dom inte ska ha lite lagar att följa när det gäller våra "skötebarn" hmm


Miklen
25 april 2009
#4
..tycker dom kör rätt vårdslöst ofta.. Ja fick ta mig ett snack med stationschefen efter att besiktningsmannen hade gasat rätt friskt me min bmw i svängen runt stationen. Dubbdäcken som satt på va mer eller mindre helt nya å det va torr  asfalt me inslag av grus på. Å det är klart.. mångdubblar man då effekten i min motor som me supran t.ex kan man ju nästan förstå att det skiter sig....

667 Inlägg
25 april 2009
#5
var det besiktningen i karlstad eller?


379 Inlägg
25 april 2009
#6
Åker själv alltid med. Var med om en gång då blev jag riktigt förbannad på killen som körde. Full gas hela tiden m m. Lite känsla måste man ha och behandla andras grejor snyggt. Åker aldrig dit igen

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

Man blir ensam om man vill ha hela.
174 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
#7
volvo_245_racing skrev:
var det besiktningen i karlstad eller?
Artikeln säger "Anders Ståhl, platschef på bilprovningen i Arvika, säger att kraschen var en olyckshändelse." Så det var nog inte i Karlstad.

Åka kollektivt är, att åka med personer man inte vill umgås med,
på en tidpunkt som inte passar och till en plats man inte vill åka.

632 Inlägg
25 april 2009
#8
Vilka idioter... Jag finner inga ord till detta.. *Suck*

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

573 Inlägg
25 april 2009
#9
att det var en olyckshändelse har jag svårt att se... många besiktningsmän har för tung högerfot. man kan ju gå utanför besiktningen och räkna dubb på vintern, då har man att göra.

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
25 april 2009
#10
har vart med om "samma sak" va inne med en polares 740 med aussi locker diff i vintras o skulle bes den o gubben ja fick va gammal rallycross förare så han tog 2 varv på tvären runt bes området smile så visst gasar dom på bilprovningen när dom får chansen!

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

1 517 Inlägg
25 april 2009
#12
vf ska dom gasa så mycket, det är väll bara bromsarna dom ska testa väll?

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

lastbils chaffis......
299 Inlägg
25 april 2009
#13
visserligen roligare å få en gubbe som e intresserad av grejorna än bara går runt å surar hela tiden..... men jävla typiskt att sånt händer va ju inte jätte längesen en mekaniker jkörde av med en viper som inte ens va reggad än..... man blir ju fan förbannad åker alltid med i fortsättningen!!!

i wish my lawn was emo so it would cut itself!

451 Inlägg
25 april 2009
#14
Skicka ett fint gästbok inlägg till Zonox för att göra han lite gladare tycker jag:D

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
25 april 2009
#15
Sheet , har dom inget annat för sig än o krascha andras bilar? jag åker alltid med när dom ska provköra. då vågar dom itne gasa på.

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
25 april 2009
#16
" Vågar man ta sin fina sportbil till bilprovningen?

– Ja, det är klart vi är rädda om bilarna. Vi hanterar 150 bilar om dagen och jag har aldrig varit med om något liknande. "


Vågar man tro på det där?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

1 050 Inlägg
25 april 2009
#17
När SBP ej kraschar din ögonsten, så skriver de istället ned värdet på den i form av felaktig HÖGRE mätareställning. Fick nyligen min mätareställning uppskriven med +1.500 mil? se bif länk: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=130741

Kompisen var nyligen inne och besiktigade sin M3:a 2005, han fick höger bakfälg avskavd i samband med bromstestet. Oturligt nog upptäcktes ej skadan förrän dagen efter besiktningen. Han noterade dock att det SMALL till när bilen plågades på de vassa bromsrullarna hos SBP. Vad gör man?

Tummen ned för SBP mad

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

648 Inlägg
25 april 2009
#18
Likaså i Falun ..skulle regga min bil själv där vid importen och en yngre kille grejar det..han kommer tebax efter bromstestet och sa fan dom går fint dom här efter 6000rpm.tillägga ska att han var borta längre än man behöver, blev lite arg då men vad kan man göra

Brorsan råkade också ut för en gasglad besiktningsgubbe i Falun..den liraren ställde ut brorsans MR2a på gruset som var runt stationen.

annars så har jag bara bra och trevliga erfarenheter av besiktningen i Borlänge och Hedemora...Falun blir det bara i yttersta nödfall.


Avstängd
386 Inlägg
25 april 2009
#19
Ja vad fan ska man säga. Lägg ner bilprovningen vore det bästa. Dom gnäller om skit saker och kör sönder folks bilar. När jag hade M5an så skulle dom ut och provköra den och då åkte jag med, killen gasade till lätt på ettan och skulle lägga i tvåan men va för feg så det blev bara skorr jag menar kan dom inte ens växla vad fan gör dom där?

7 100 Inlägg
25 april 2009
#20
fy fan va drygt,jag hadde blivit tokig ja!!hoppas han får ut BRA med pengar!!

när jag besigtade saaben så gasade på som fan!

och nu när jag var in med 145:an så hadde dom sönder den.han lyfte upp den på bakaxeln,och sen när ja kom hem så läcker den sad

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!


Sök