2688
Sök

Bilprovningen kraschar en supra.

82 Inlägg
25 april 2009
Sånt här är ju alltid tråkigt att höra om men tycker ändå att det är hårt att dra alla besiktiningsgubbar över samma kam.
För det är ju olika individer där också precis som det finns poliser som man uppfattar som mer "slut" än den andra.
Jag själv jobbar på en ganska liten station där det har blivit på nåt konstigt sätt så att jag gärna tar dessa "superbilar" och även väldigt motorstarka bilar.
Och jag älskar det. Finns inget roligare än att ta ett 20min långt snack med den person som kommer in med sin ögonsten. Och jag vägrar alltid åka själv när det är en sådan bil. Så givitvis är detta inget försvar för det som hänt men det finns faktist "bestiktingsgubbar" som har ett grymt intresse och är väldigt rädda om era bilar.......

hej
291 Inlägg
25 april 2009
jag låter inte bilprovningen köra en meter utan mig i bilen, ska dom ut o provköra. dom får ju inte köra min bil i bromsprovaren wink.  så ska jag alltid åka med.

lider med honom. hoppas det löser sig

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
25 april 2009
fy fan jag hade börjat gråta.
det kan inte vara en 100% olyckshändelse för även om bilen skulle haft 600hk så går det att köra lugnt med den. och i stort sett det enda som kollas när dem provkör är väll hastighetsmätaren? visst att dem tutar och lite sånt med, men det går ju även att göra stillastående.
nej det där verkar vara vårdslöshet ärligt talat

usch för sånt där sad

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

2 982 Inlägg
25 april 2009
hur känner ni er som har 300+ hk och ska till bilprovningen i arvika? HAHAH

2 182 Inlägg
25 april 2009
vw___tompa skrev:
Lägg ner bilprovningen vore det bästa.

Vilken strålande idé, då kan farbror Sven ta fram sin gamla Amazon som stått i en lada i 15år å köra med den, ta med sig barnbarnen på en tur å sen krascha när bromsar slutar å funka, bilen blir totaldemolerad å alla i bilen dör eftersom balkarna på bilen troligtvis försvan för 5 år sen.

Bilprovningen finns för att stoppa trafikfarliga bilar, vilket jag iallafall tycker är en jävla bra orsak att ha bilprovningen.

Å att en besiktningsman uppför sig dumt betyder inte att alla ä likadana, det finns regler som dem ska följa,  nån som kommer ihåg när de skulle testa innerbelysningen? de fick sitta å kolla så att alla lampor lös, de sluta de opp med sen för det var en värdelös idé.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

8 253 Inlägg
25 april 2009
Ejan skrev:
Likaså i Falun ..skulle regga min bil själv där vid importen och en yngre kille grejar det..han kommer tebax efter bromstestet och sa fan dom går fint dom här efter 6000rpm.tillägga ska att han var borta längre än man behöver, blev lite arg då men vad kan man göra

Brorsan råkade också ut för en gasglad besiktningsgubbe i Falun..den liraren ställde ut brorsans MR2a på gruset som var runt stationen.

annars så har jag bara bra och trevliga erfarenheter av besiktningen i Borlänge och Hedemora...Falun blir det bara i yttersta nödfall.

Falun är spännande. Först vart det ett grodhopp ner i bromsprovaren med 850in, va bara ett under att frontsoilern klarade sig. Sen skulle det provköra, vart ett varv stumt på 2:an runt byggnaden, sen säger han:
-Den går ju bra den här.
Sen blir det ett varv till, men för säkerhets skull(?) så va han tvungen att testa och dra på 3:an med. Sen när vi kom in i hallen kunde han inte köra bilen nå längre pga att hans nyopererade ben inte klararde min iofs tungtrampade koppling men ändå...

Svenna va och besikta Camaro cab (Z28) här i Sandviken, vanliga kontrollerna gjordes. Sen skulle han ut på provturen, 20 minuter senare kommer han tillbaks, bilen luktar plåg och belägg. Killen säger med ett flin: Ja, den går igenom.

Samma sak i höstas ör mig när jag besikta 850in i Sandviken. Redan ubder besiktningen så anmärkte han på turbon som är lite större än original. Sen skulle han väl hitta bevis för sin tes, och det vart en grundlig provtur...

-utan 940
1 728 Inlägg
25 april 2009
"Problemet är att det inte är en vanlig bil, det är en stor motor och jag vet inte hur många hästkrafter."
-snarare än halvstor motor med dubbla turbos. roll
Senast redigerat av Andreas 940 (25 april 2009)

161 Inlägg
25 april 2009
volvo_245_racing skrev:
var det besiktningen i karlstad eller?

Arvika var jag på

High Speed Low Drive!

161 Inlägg
25 april 2009
AttackMedic skrev:
Åker själv alltid med. Var med om en gång då blev jag riktigt förbannad på killen som körde. Full gas hela tiden m m. Lite känsla måste man ha och behandla andras grejor snyggt. Åker aldrig dit igen

han åkte bara ur hallen och jag han inte förstå att han skulle ut liksom

High Speed Low Drive!

161 Inlägg
25 april 2009
Nichlas_H skrev:
har vart med om "samma sak" va inne med en polares 740 med aussi locker diff i vintras o skulle bes den o gubben ja fick va gammal rallycross förare så han tog 2 varv på tvären runt bes området smile så visst gasar dom på bilprovningen när dom får chansen!

FÅR???? tror du han fick???

High Speed Low Drive!

161 Inlägg
25 april 2009
PerraB skrev:
Tror att det är denna bil det handlar om?

http://www.garaget.org/?car=101912

stämmer det är min unicorn

High Speed Low Drive!

161 Inlägg
25 april 2009
bmx skrev:
fy fan va drygt,jag hadde blivit tokig ja!!hoppas han får ut BRA med pengar!!

när jag besigtade saaben så gasade på som fan!

och nu när jag var in med 145:an så hadde dom sönder den.han lyfte upp den på bakaxeln,och sen när ja kom hem så läcker den sad

dom betalar vad det kostar liksom att fixa den annat har jag inte hört

High Speed Low Drive!

Driver
2 111 Inlägg
25 april 2009
Marlboroman skrev:
Ejan skrev:
Likaså i Falun ..skulle regga min bil själv där vid importen och en yngre kille grejar det..han kommer tebax efter bromstestet och sa fan dom går fint dom här efter 6000rpm.tillägga ska att han var borta längre än man behöver, blev lite arg då men vad kan man göra

Brorsan råkade också ut för en gasglad besiktningsgubbe i Falun..den liraren ställde ut brorsans MR2a på gruset som var runt stationen.

annars så har jag bara bra och trevliga erfarenheter av besiktningen i Borlänge och Hedemora...Falun blir det bara i yttersta nödfall.

Falun är spännande. Först vart det ett grodhopp ner i bromsprovaren med 850in, va bara ett under att frontsoilern klarade sig. Sen skulle det provköra, vart ett varv stumt på 2:an runt byggnaden, sen säger han:
-Den går ju bra den här.
Sen blir det ett varv till, men för säkerhets skull(?) så va han tvungen att testa och dra på 3:an med. Sen när vi kom in i hallen kunde han inte köra bilen nå längre pga att hans nyopererade ben inte klararde min iofs tungtrampade koppling men ändå...

Svenna va och besikta Camaro cab (Z28) här i Sandviken, vanliga kontrollerna gjordes. Sen skulle han ut på provturen, 20 minuter senare kommer han tillbaks, bilen luktar plåg och belägg. Killen säger med ett flin: Ja, den går igenom.

Samma sak i höstas ör mig när jag besikta 850in i Sandviken. Redan ubder besiktningen så anmärkte han på turbon som är lite större än original. Sen skulle han väl hitta bevis för sin tes, och det vart en grundlig provtur...

Var hittar ni dom gasglada i Falun? tongue. Manade på en där (satt med i bilen o torr fin sommardag) att gasa lite, men han fegade bara runt. Det var med corradon. Ska bli intressant besiktning i år...

Trist för killen med supran, hoppas de löser sig för honom!

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

st200_timpa
25 april 2009
"""Besiktningsmannen fick ett kast på bilen och gled av vägen, säger han"""

kom igen grabbar....klart vi köper denna kommentar!---tongue

svar : Fuck no!......en fet smäll ska han ha!

161 Inlägg
25 april 2009
spö skulle han fått im jag inte blev inlåst tills han sprungit och låst in sig på en toa

High Speed Low Drive!

653 Inlägg
25 april 2009
PerraB skrev:
Tror att det är denna bil det handlar om?

http://www.garaget.org/?car=101912

Japp den äre, Står på J-spec i skåre, Var där inne och pratade med dem, Har praktik på företaget som ska fixa karosseri delen

RS
886 Inlägg
25 april 2009
Ja bilprovningen borde kanske anställa folk som KAN köra först och främst. Sen ska dom köra jävligt lugnt med folks bilar.

Focus RS

1 814 Inlägg
25 april 2009
Att man som besiktningsman inte tar det lugnt med "kundernas" bilar är skandal. Men alla besiktningsmän är väl inte sådana, som tur är.

161 Inlägg
25 april 2009
jah bilen står på j-spec det är enda stället som kändes tryckt bilden är tagen på j-spec med!

J-spec hjälper mig med mycket nu angånde alla saker osv som ska till bilen

High Speed Low Drive!

Sök