3481
Sök

Golf vr6 går inte som den ska hjälp.

187 Inlägg
30 april 2009
#21
Kan du beskriva hur bilen går? rycker/hackar? blöddrar?

247 Inlägg
30 april 2009
Trådstartare
#22
GolfIIIVr6 skrev:
Kan du beskriva hur bilen går? rycker/hackar? blöddrar?

de hackar inte eller rycker,,mer som blöddrar full gas toppar skit sakta.

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
17 maj 2009
#23
Har du kollat det ännu?`Om han slår gnista mot blocket.. Dvs kortsluter ena tändhatten.. Kan nästan lova att det är felet tongue

Audis in Scandinavia Crew

247 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
#24
NIKKELICIOUS skrev:
Har du kollat det ännu?`Om han slår gnista mot blocket.. Dvs kortsluter ena tändhatten.. Kan nästan lova att det är felet tongue

ja jag provade de slår gnista mot blocket.
men jag vet i fan om jag ska byta tändkablarna.
de går 1000spänn på de..

23 Inlägg
25 augusti 2009
#25
Tjena, jag har stort sett samma fel. Den gick ryckigt och hackade och hade dåligt ax, Lmm var hel, och tändkablarna är stort sett nya, köpte bilen med nya tändkablar och fördelare, men när jag plockade bort fördelaren, så satt det en liten "bricka" där. självklart så provar man allt och plockar då bort den, det blev en stor skillnad, gick mkt bättre. sen tankar jag även den på shell v-power eller bly98 (går dåligt på bly95).
Skulle gärna vilja se lite mer tips här på sidan:D

1 353 Inlägg
25 augusti 2009
#26
Köp originaltändkablar om du skall byta!
En bekant till mig köpte mecas tändkablar för att dom var billigast, men dom var skit!
efter 1 månad så var dom totalslut igen, och torrsprickor i gummit på dom också..

There's no replacement for displacement

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
25 augusti 2009
#27
Byt hattar eller kablar.. Det som är felet

Audis in Scandinavia Crew

888 Inlägg
25 augusti 2009
#28
mattias_kungem skrev:
Tjena, jag har stort sett samma fel. Den gick ryckigt och hackade och hade dåligt ax, Lmm var hel, och tändkablarna är stort sett nya, köpte bilen med nya tändkablar och fördelare, men när jag plockade bort fördelaren, så satt det en liten "bricka" där. självklart så provar man allt och plockar då bort den, det blev en stor skillnad, gick mkt bättre. sen tankar jag även den på shell v-power eller bly98 (går dåligt på bly95).
Skulle gärna vilja se lite mer tips här på sidan:D

Går den dåligt på bf95 så skulle jag kolla på knacksensorn, det är vanligt att dom strular på vr6 och då går den dåligt/blir slö över 3000 rpm.

Mvh

23 Inlägg
26 augusti 2009
#29
HenkeTIC skrev:
mattias_kungem skrev:
Tjena, jag har stort sett samma fel. Den gick ryckigt och hackade och hade dåligt ax, Lmm var hel, och tändkablarna är stort sett nya, köpte bilen med nya tändkablar och fördelare, men när jag plockade bort fördelaren, så satt det en liten "bricka" där. självklart så provar man allt och plockar då bort den, det blev en stor skillnad, gick mkt bättre. sen tankar jag även den på shell v-power eller bly98 (går dåligt på bly95).
Skulle gärna vilja se lite mer tips här på sidan:D

Går den dåligt på bf95 så skulle jag kolla på knacksensorn, det är vanligt att dom strular på vr6 och då går den dåligt/blir slö över 3000 rpm.

Mvh

Hur kollar man den då? måste man in med den på verkstad? har en bokad tid imon på mekonomen verkstad. får be dom kolla det isf:) ska sätta i helt nya original från Vw's återförsäljare så det blir riktiga grejer istället för kinabajj! Tack för tips!smile//Hede

8 Inlägg
11 november 2009
#30
Fick du nån ordningen på kärran? Har ungefär samma problem i min bil...

-martin


Sök