När det gäller tex gamla Volvobilar (240/740) så brukar halvsats innehålla ljuddämparna och rören mellan/efter dem, däremot ingår inte främre röret (från grenröret till främre ljuddämparen). Hur det är på din bil vet jag dock inte.
Halvsats är alltså en "icke komplett" avgassats och innehåller de delar som slits mest, tex ljuddämpare. Det har inget med ljudet att göra.
Jag köpte ett 3" helsystem från speedparts med 1 dämpare, det lät ganska elakt. Drar ju dock iväg lite pengamässigt då man även behöver downpipe och katalysator.
Rekommenderar starkt att byta den främre delen (från turbo, till grövre rör) då bilen kommer att gå bättre av detta.
När det gäller tex gamla Volvobilar (240/740) så brukar halvsats innehålla ljuddämparna och rören mellan/efter dem, däremot ingår inte främre röret (från grenröret till främre ljuddämparen). Hur det är på din bil vet jag dock inte.
Halvsats är alltså en "icke komplett" avgassats och innehåller de delar som slits mest, tex ljuddämpare. Det har inget med ljudet att göra.
Jag tror han vet det, jag tror mer han menar om de är skillnad på ljudet.. Det borde låta tilräckligt med halvsats men med tanke på att du har turbo kanske du skulle ha helsats så du inte kväver turbovisslet