Nu har åren gått och denna tråd hat haft en tynande tillvaro att glömmas bort.
Det som skett sen förra inlägget är att jag utbildade mig klart och arbetade sedan som långtradarchafför.
Emellertid så växte min grabb och familjen flyttade från Södertälje till lilla Lindesberg.
Bilar försvann på ena och andra sättet men ibland har man inget val.
Numera bor jag uppe i Guldsmedshyttan med min familj, sjukskriven pga utslitning men idyllen med naturen är underbar.
Vad har då detta med mitt bil intresse att göra ?
Man måste ha något att göra när man är sjukskriven som terapi, mina stress nerver är inte normala så från dag till dag rasar psyket och man kan inte göra något, andra dagar har man massor av energi och det är långtråkigt att bara sköta hemmet.
Meckar nerverna gör sig levandes.
Jag satt hela vintern på nätet och läste vad alla andra bygger, vad dom kört senaste åren och saknar driftingen.
NJUTER av att TelgeDrifting lever vidare men jag vill köra.
Att skaffa en Volvo och köra med är enkelt men tilltalar inte mig, inte min grej.
Jag vill ha ett eget bygge med eget arbete bakom, inget som redan finns.
Då kom i Januari svaret på mina böner.
Min baby kom hem igen !
Så under Januari / Februari har jag för hand på grusplanen i vinterkylarn utan el eller garage slipat HELA karossen och sprayat den med ZINK samt GRÅ grundfärg.
Minns ni denna ?
Eftersom jag inte har lokal att vara i så kan jag inte göra mer än det arbeta som går utan tillgång till el.
Motorn består just nu av följande recept.
Volvo B230 Rödblock bottendel.
Volvo 530 TOP med mekaniska spridare
Volvo 4vxl manuell låda.
Volvo Bakaxel ...
Framvagn från volvo samt fjäderben .
Special kombinerad rattstång.
Orginal inredning
Eftersom jag måste skruva bil ute i rummet utan tak så funderade jag ett tag på vad som är vad i elsystemt och insåg att det kan vara klokt att börja arbetet med att försöka montera ur elkablarna som är bakom instrument panelen och gå igeon detta så man vet vad som är vad och hur man ska förbättra och göra om.
Trodde i min enfald att det skulle vara enkelt att få bort instrumentpanelen, sanning med ändring.
Instrument panelen var lätt att ta bort inredningsplattan var en ren mardröm samt att när den övre var borta så visade sig att resten var plåtsektioner under.
Se själva....
Och där i allt finns kabelstammen jag nu försöker få ut ur bilen.
Nu vet jag inte när jag blir klar, eller hur jag ska bygga allt.
Så länge jag inte har tillgång till garage och el så kommer jag jobba med det jag kan i bilen för att lokalisera konstruktionen i inredningen, elsystemt osv och förbättra allt efter hand.
Så första målet blir att plocka isär inredningen, instrumentpanel, stolar, soffor, mattor, tak m.m
Låter dörrarna ha kvar sina paneler.
Tack för mig så länge och det är skoj att vara tillbaka.
Det Ska Va Mopar !