2249
Sök

Tona eller inte ?

44 Inlägg
7 april 2006
en kompis har en ny s60, han har typ tonat fram orginal, jätte lite e de.
en orginal bil får ha de alltså, men inte om man gör de själv?

8 Inlägg
8 april 2006
Klat snyggast med tonat smile

De e ba te åk

Skåne
269 Inlägg
8 april 2006
då måste jag bli stämplad som en ragger, eller???? Tycker du ska tona. det blir en helt ny bil!

Man lever bara en gång......

33 Inlägg
8 april 2006
Manssen skrev:
Någon som vill leka lite i photoshop ?

Lite slarvigt men ändå tongue

http://i5.photobucket.com/albums/y152/Qlyon/Blandat/Tonad.jpg

Audiholic
20 Inlägg
8 april 2006
Chrillee skrev:
Klart du ska tona.

Är bilen fin och det blir bra gjort så har de ju inget med epa att göra.

Är ju snyggt så om de är epa eller ej ska man skita i tycker jag.

Men hur fungerar det här med toning, ska också göra det på min till helgen, men får man ha runt om, inte framrutan givetvis, men till en viss procent? Eller får man inte ha nåt alls på sidorutorna fram?

Hur ska de delas upp då? Måste de vara samma procent runt om hela bilen eller kan de vara mörkare bak än där fram?

Kom med ärlig fakta nu smile

Klart snyggast me toning.
Ska du ha runt om (vilket inte är lagligt vilken tonings grad du en har på framrutan) Så välj en svag variant runt om....Blir bäst samt att snuten bryr sig inte om bilisterna fortfarande ser ditt nylle + att stämpeln som volvo raggare är inte lika stor då tongue

jag har tonat (proffstonat) runt om (dock inte bakrutan än) och jag har näst svagaste färgen på sidorna....ska dock ha snäppet mörkare på bakrutan.
Snuten bryr sig inte om det (dom tycker det är snyggt)

Kör inte me lite fram samt kolsvart bak....det blir tjall.

tycker jag iaf.

Vill du se hur mitt vart ...klicka på min bil då.
Senast redigerat av Audi4ever (8 april 2006)

Kör: Audi A4 1,8 (2,0) TQ -95:a (Siktar på 400+hk)

Audiholic
20 Inlägg
8 april 2006
Castel skrev:
hehe inte är man väl raggare för att man har tonat wink

Klart man skall tona, skall lämna in min på toning jag.
Man måste ha 70% ljusgenomsläpp på framrutorna detta står på Vägverkets hemsida. Vad som menas med det, har jag dock ingen aning om.

det där me 70% gäller ingen toning...då alla då menar jag ALLA toningar (även den ljusaste som knappt märks att det är tonat) även den släpper igenom mindre än 70%

Det är knappt så att fabrikstonat som vissa bilar har går igenom.

Enda gången man får ha tonat på framsido rutorna är om man har ögon fel...dvs då måste man fara till doktorn och få ett intyg på att man få ha tonat på framrutonra....MEN då är det bara den personen som får köra bilen.

Och NEJ....Det sprollar ingen som helst roll om det är du elelr ett företag som tonar dina rutor e olagligt endå....Fortfarande som så att det är knappt så att fabrikstonat går igenom.

Men det är klart du ska tona....Bilen blir ju grymt mycke snyggare om man väljer toning me måtta!!!...Det är bara byta framrutor vid besiktning...eller prova att säga till dom, om dom kräver att du ksa slita loss det. (om dom säger nått vid besiktningen) att jag kommer endå att tona framrutorna igen direkt jag kommer hem. tongue
Senast redigerat av Audi4ever (8 april 2006)

Kör: Audi A4 1,8 (2,0) TQ -95:a (Siktar på 400+hk)

172 Inlägg
8 april 2006
Men skit i om det e laglit eler inte ! Ta boten viss du får en...
Fixa det före besiktningen !

Så utrolig mycket snyggare med tonade rutor !

Norsk DB-drag Mästare 2006
Street A

13 Inlägg
9 april 2006
Efter som jag e "vampire" e jag lite känslig mot ljus så jag tonar ALLT t.o.m. min duschkabin, men det är ju faktiskt upp till var och en om man vill eller ente

Sök