3189
Sök

Juridisk hjälp, hävning av bilköpet.

6 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
#1
Hej hallå!

Hoppas att det finns någon kunnig här på forumet som kan hjälpa mig, ska häva bilköpet av min audi pga, att säljaren inte kan laga de fel han lovade vid försäljningen, så långt är allt bra att jag ska få häva köpet.

Men nu kommer han och säger att då kommer han ge tillbaka min inbytesbil som han sålt till en annan person som också vill häva köpet. Kan han göra så? isåfall får jag tillbaka en bil som skjunkit regält i pris, gått många långa mil då den används som pendlar bil, samt att ägarbytena kommer se väldigt konstiga ut, (Jag - Bilfirman - Köparen - Bilfirman - Jag) Jag tror att efter dessa ägarbyten kommer jag ha väldigt svårt att sälja bilen.

Det jag vill är att häva köpet, få pengar tillbaka så jag kan köpa en likadan audi fast utan fel då.

Hoppas någon är kunnig innom detta område då det redan dragit ut i 5 månader att försöka få bilen lagad eller köpet hävt. Hjälp!

mvh Jörgen

Mvh
RanZor

DFFL
9 020 Inlägg
28 april 2009
#2
Arn.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

6 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
#3
FireTraXX skrev:
Arn.
Frågan är jue om det är någon ide eller om dom kommer tycka att han har rätt att ge mig bilen tillbaka, och deras handläggningstid är 6 månader, vilket inte är så roligt att sitta med en bil man inte kan använda.

Mvh
RanZor

4 005 Inlägg
28 april 2009
#4
Låter knepigt.

Ska du inte yrka ersättning för reperationskostnader plus omkostnader isället då?


DFFL
9 020 Inlägg
28 april 2009
#5
Vet inte hur det är med bilar men jag kan ju referera till min gamla PS3.
När den pajade så tog de en månad drygt att bli klara, då ville de ge mig en gammal repig konsol som inte var min (=Inte lagad, precis som i ditt fall).
Jag bad dem stoppa den i krysset och så ville de ringa när jag fick tillbaka min eller en NY.
Då hävde jag köpet p.g.a. att reparationen tog oskäligt lång tid.
Något man kan göra med iallafall elektronikgrejor, vet inte om det går med bilar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.


Sök