2595
Sök

Bilen bluddrar när man gasar och vill lägga av.

360 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
HenkeTIC skrev:
Såg det med laddtrycket och trimmet nu precis. Japp det kan göra det men då är det ett rejält läckage. Kolla intercoolern så den inte är spräckt eller någon slang som sitter snett. Byt även tillbaks dumpen till en orginal då den kan läcka.

Mvh

Ska kolla intercoolern. Dumpen har jag bytt till orginal och testat och så har jag även köpt en ny dump. Så där ska det inte vara någe läckage. Ska kolla alla slangar också

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?

888 Inlägg
29 april 2009
Vad händer om du gasar samtidigt som du försöker starta?

360 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
HenkeTIC skrev:
Vad händer om du gasar samtidigt som du försöker starta?

Händer faktiskt ingenting. Inte om jag pumpgasar heller. Känns nästan som att bilen skulle starta lättare om jag inte gasar.

31 Inlägg
29 april 2009
Fritzeen skrev:
Frozen1985 skrev:
lyft ur stifen och titta på dem.
nu kan jag inte saab nåt vidare, men du har ingen diagnos box? som du kan checka felkoderna?

En sådan box ska jag ha så jag kan se felkoderna.

har du kollat vad den lägger för felkoder än?

360 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
T_LARSSON skrev:
Fritzeen skrev:
Frozen1985 skrev:
lyft ur stifen och titta på dem.
nu kan jag inte saab nåt vidare, men du har ingen diagnos box? som du kan checka felkoderna?

En sådan box ska jag ha så jag kan se felkoderna.

har du kollat vad den lägger för felkoder än?

Tjena Tobbe!
Nej jag har ju inte det. Får inte iväg bilen =/

31 Inlägg
29 april 2009
om du vill så kan jag åka o hämta diagnos instrumentet på jobbet...!?

360 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
T_LARSSON skrev:
om du vill så kan jag åka o hämta diagnos instrumentet på jobbet...!?

Jätte gärna! När kan du?

www.sideways.nu
136 Inlägg
29 april 2009
Det låter som att du har skjutit tryckröret faktiskt... Inte hundra på det, men låter som att det glappar i någon siliconanslutning från ic till tryckrör.

svartryker den något med?
Senast redigerat av Barnie79 (29 april 2009)

360 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Barnie79 skrev:
Det låter som att du har skjutit tryckröret faktiskt... Inte hundra på det, men låter som att det glappar i någon siliconanslutning från ic till tryckrör.

Det ända jag har gjort på tryckröret är ju faktiskt att montera på en dump. Men jag ska kolla tryckröret. Tack för tipset smile

MVH

584 Inlägg
29 april 2009
Kan bilen verkligen gå så illa om tryckröret läcker lite?

Saab 4 Life!

www.sideways.nu
136 Inlägg
29 april 2009
Fritzeen skrev:
Barnie79 skrev:

Det ända jag har gjort på tryckröret är ju faktiskt att montera på en dump. Men jag ska kolla tryckröret. Tack för tipset smile

MVH

Har du kvar den lilla orginaldumpen? montera dit den istället en gång. likaså kolla den lilla vacumslangen som går från den.

360 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Barnie79 skrev:
Fritzeen skrev:
Barnie79 skrev:

MVH

Har du kvar den lilla orginaldumpen? montera dit den istället en gång. likaså kolla den lilla vacumslangen som går från den.

Jag ska kolla det. Tack för tipset smile Men spelar det någon roll om jag sätter på återcirkulationen?

www.sideways.nu
136 Inlägg
29 april 2009
Fritzeen skrev:
Barnie79 skrev:
Fritzeen skrev:

MVH

Jag ska kolla det. Tack för tipset smile Men spelar det någon roll om jag sätter på återcirkulationen?

Borde inte göra, men kan också påverka värden. dock inte så stort så att det ter sig såhär...
Men om slangen är dragen är det ju inte mycket extra jobb wink

www.sideways.nu
136 Inlägg
29 april 2009
Aaaaaaalm skrev:

Ja det kan den göra, kan göra att du inte får respons på gasningen direkt utan att den bluddrar/skjuter å lever jävel...

Men dock borde den iofs starta upp även om så är fallet... :S

Det som också kan vara är gasspjällhuset att den utlöst i limphome... dock skall lampan för motorstrul tändas då.

Även om LMM är "död" kan motsvarande saker ske.
Senast redigerat av Barnie79 (29 april 2009)

360 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Barnie79 skrev:
Fritzeen skrev:
Barnie79 skrev:

Borde inte göra, men kan också påverka värden. dock inte så stort så att det ter sig såhär...
Men om slangen är dragen är det ju inte mycket extra jobb wink

Va bra, för jag vet inte vad jag har gjort av den slangen tongue

584 Inlägg
29 april 2009
Barnie79 skrev:
Aaaaaaalm skrev:

Ja det kan den göra, kan göra att du inte får respons på gasningen direkt utan att den bluddrar/skjuter å lever jävel...

Men dock borde den iofs starta upp även om så är fallet... :S

Det som också kan vara är gasspjällhuset att den utlöst i limphome... dock skall lampan för motorstrul tändas då.

Även om LMM är "död" kan motsvarande saker ske.

okej, tänkte på hur min bil går, den startar ju och så den iaf..

BTW så sitter de ingen LMM på dessa, de har MAP-sensor

Saab 4 Life!

888 Inlägg
29 april 2009
Har du bytt vevaxelgivaren? kan du se om varvräknaren rör sig när du kör på startmotorn?

Mvh

360 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
HenkeTIC skrev:
Har du bytt vevaxelgivaren? kan du se om varvräknaren rör sig när du kör på startmotorn?

Mvh

Varvräknaren funkar. Det är inget fel på den.

888 Inlägg
29 april 2009
Om du sätter på tändningen utan att försöka starta, blinkar check engine lampan då?

360 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
HenkeTIC skrev:
Om du sätter på tändningen utan att försöka starta, blinkar check engine lampan då?

Hmm vet faktiskt inte. Kan kolla imorgon för ikväll har jag batteriet ståendes på laddning. Men jag tror inte att den lyser

Sök