2823
Sök

Inför: Best exhaust and engine sound 10 maj (Malmö)

239 Inlägg
2 maj 2009
#21
Jag vill vara med.. Var signar man upp?

514 Inlägg
3 maj 2009
#22
1. Haagi
2. Nitro
3: eX3Me
4. Eksten
5. Melmac
6. Biggi
7. Daajvid
8. PerraN1
9. Bullet---
10. BlackEagle
11. Colt_3000
12. samin & abod - Hartge H346
13. Arkaj
14. DeFlo

BMW = Bil Med Wasakredit

Fotograf
212 Inlägg
3 maj 2009
#23
"Klasser: Insugsmotor, Turbo/kompressor och Bästa dumpljud!"

Sug motor heter det ..  insug har alla ..     och kompressor och sugmotor borde vara i samma klass om nått ..   inte turbo och komressor ..  men du kanske inte vet hur motorerna är byggda ??   
Bästa dump ljud ?  dyrast vinner ?  Tveksam till det momentet då en motor behöver hög belastning beroende på hur den är byggd för att få upp laddtryck till att dumpa rättvist.
Ska det inte vara klasser beroende på hur många cylindrar motorn har ? eller om det är rak, V eller boxer ?

Aja   lycka till iaf ..  Kommer nog bli väldigt jämt bland rösterna ..  alla tycker olika ..


239 Inlägg
3 maj 2009
#24
Håller med Hellberg ang. dumpljudet. Bilen behöver ju få upp laddtryck för att kunna "dumpa" ordentligt.

251 Inlägg
3 maj 2009
#25
1. Haagi
2. Nitro
3: eX3Me
4. Eksten
5. Melmac
6. Biggi
7. Daajvid
8. PerraN1
9. Bullet---
10. BlackEagle
11. Colt_3000
12. samin & abod - Hartge H346
13. Arkaj
14. DeFlo
15. HoNkken

120 Inlägg
3 maj 2009
#26
P-Hellberg skrev:
"Klasser: Insugsmotor, Turbo/kompressor och Bästa dumpljud!"

Sug motor heter det ..  insug har alla ..     och kompressor och sugmotor borde vara i samma klass om nått ..   inte turbo och komressor ..  men du kanske inte vet hur motorerna är byggda ??   
Bästa dump ljud ?  dyrast vinner ?  Tveksam till det momentet då en motor behöver hög belastning beroende på hur den är byggd för att få upp laddtryck till att dumpa rättvist.
Ska det inte vara klasser beroende på hur många cylindrar motorn har ? eller om det är rak, V eller boxer ?

Aja   lycka till iaf ..  Kommer nog bli väldigt jämt bland rösterna ..  alla tycker olika ..

I så fall ska det vara Sugmotorer vs Överladdade motorer ! eller vad tycker du? Man kan inte räkna kompressor matad motor jämnt med sugmotor, för det är fortförande överladdning. SUGMOTOR Innebär att det är sug, N/A så kallad och det innebär ingen turbo,kompressor eller NOS(lustgas) Skillnaden mellan turbo och kompressor är att turbo drivs av avgaser och kompressor drivs av killrem !(den stora/långa motorrem) annars är principen de samma !

Ha de gött big_smile

JDM y00000 !!

120 Inlägg
3 maj 2009
#27
P-Hellberg skrev:
"Klasser: Insugsmotor, Turbo/kompressor och Bästa dumpljud!"

Sug motor heter det ..  insug har alla ..     och kompressor och sugmotor borde vara i samma klass om nått ..   inte turbo och komressor ..  men du kanske inte vet hur motorerna är byggda ??   
Bästa dump ljud ?  dyrast vinner ?  Tveksam till det momentet då en motor behöver hög belastning beroende på hur den är byggd för att få upp laddtryck till att dumpa rättvist.
Ska det inte vara klasser beroende på hur många cylindrar motorn har ? eller om det är rak, V eller boxer ?

Aja   lycka till iaf ..  Kommer nog bli väldigt jämt bland rösterna ..  alla tycker olika ..

I så fall ska det vara Sugmotorer vs Överladdade motorer ! eller vad tycker du? Man kan inte räkna kompressor matad motor jämnt med sugmotor, för det är fortförande överladdning. SUGMOTOR Innebär att det är sug, N/A så kallad och det innebär ingen turbo,kompressor eller NOS(lustgas) Skillnaden mellan turbo och kompressor är att turbo drivs av avgaser och kompressor drivs av killrem !(den stora/långa motorrem) annars är principen de samma !

Eller har jag fel ? rätta till mig då, så är jag jätte tacksam för nytt info big_smile

Ha de gött big_smile

JDM y00000 !!

Fotograf
212 Inlägg
3 maj 2009
#29
Bolek skrev:
I så fall ska det vara Sugmotorer vs Överladdade motorer ! eller vad tycker du? Man kan inte räkna kompressor matad motor jämnt med sugmotor, för det är fortförande överladdning. SUGMOTOR Innebär att det är sug, N/A så kallad och det innebär ingen turbo,kompressor eller NOS(lustgas) Skillnaden mellan turbo och kompressor är att turbo drivs av avgaser och kompressor drivs av killrem !(den stora/långa motorrem) annars är principen de samma !

Eller har jag fel ? rätta till mig då, så är jag jätte tacksam för nytt info big_smile

Ha de gött big_smile

Du har alldeles rätt !..
Ville bara påpeka vikten av klass indelningar.   och tydliga regler. 
Och som vi nu tydligt påpekat är svårt och måste göras ytters seriöst för att bli bra.
Och bra måste det bli annars blir det inget alls. hmm


905 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
#30
Arkaj skrev:
Jag vill vara med.. Var signar man upp?

det är bara att dyka upp vid intags tiden smile mycket välkommen!!


448 Inlägg
3 maj 2009
#31
vilken dag är det?

Xzit

905 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
#32
P-Hellberg skrev:
"Klasser: Insugsmotor, Turbo/kompressor och Bästa dumpljud!"

Sug motor heter det ..  insug har alla ..     och kompressor och sugmotor borde vara i samma klass om nått ..   inte turbo och komressor ..  men du kanske inte vet hur motorerna är byggda ??   
Bästa dump ljud ?  dyrast vinner ?  Tveksam till det momentet då en motor behöver hög belastning beroende på hur den är byggd för att få upp laddtryck till att dumpa rättvist.
Ska det inte vara klasser beroende på hur många cylindrar motorn har ? eller om det är rak, V eller boxer ?

Aja   lycka till iaf ..  Kommer nog bli väldigt jämt bland rösterna ..  alla tycker olika ..

det är inte det dyraste som vinner. . bara för att en sak är dyr betyder det inte att den låter bäst. . det är inte orättvis eftersom reglerna är samma för alla. sen hade det inte varit rimligt att dela upp det i så många klasser hade blivit för lite bilar i varje klass. . . 4 cylindrig rak, 6cylindrig rak, v6,v8.v10,v12 ,  Boxer 4a ,boxer 6a, wankel mm har säkert missat hur mycket som helst smile... hmmm


905 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
#33
XzitXR3I skrev:
vilken dag är det?

den 10maj (söndag)


Fotograf
212 Inlägg
3 maj 2009
#34
haagi skrev:
P-Hellberg skrev:
"Klasser: Insugsmotor, Turbo/kompressor och Bästa dumpljud!"

Sug motor heter det ..  insug har alla ..     och kompressor och sugmotor borde vara i samma klass om nått ..   inte turbo och komressor ..  men du kanske inte vet hur motorerna är byggda ??   
Bästa dump ljud ?  dyrast vinner ?  Tveksam till det momentet då en motor behöver hög belastning beroende på hur den är byggd för att få upp laddtryck till att dumpa rättvist.
Ska det inte vara klasser beroende på hur många cylindrar motorn har ? eller om det är rak, V eller boxer ?

Aja   lycka till iaf ..  Kommer nog bli väldigt jämt bland rösterna ..  alla tycker olika ..

det är inte det dyraste som vinner. . bara för att en sak är dyr betyder det inte att den låter bäst. . det är inte orättvis eftersom reglerna är samma för alla. sen hade det inte varit rimligt att dela upp det i så många klasser hade blivit för lite bilar i varje klass. . . 4 cylindrig rak, 6cylindrig rak, v6,v8.v10,v12 ,  Boxer 4a ,boxer 6a, wankel mm har säkert missat hur mycket som helst smile... hmmm

Då är det bara jag som tycker att dyra bilar låter bäst wink  Aja    tur att inte jag ska dömma då ..
Det är ju så i andra tävlingar oxå ..  så ..  lycka till .. ska bli intressant och se hur det går smile


352 Inlägg
3 maj 2009
#35
P-Hellberg skrev:
haagi skrev:
P-Hellberg skrev:
"Klasser: Insugsmotor, Turbo/kompressor och Bästa dumpljud!"

Sug motor heter det ..  insug har alla ..     och kompressor och sugmotor borde vara i samma klass om nått ..   inte turbo och komressor ..  men du kanske inte vet hur motorerna är byggda ??   
Bästa dump ljud ?  dyrast vinner ?  Tveksam till det momentet då en motor behöver hög belastning beroende på hur den är byggd för att få upp laddtryck till att dumpa rättvist.
Ska det inte vara klasser beroende på hur många cylindrar motorn har ? eller om det är rak, V eller boxer ?

Aja   lycka till iaf ..  Kommer nog bli väldigt jämt bland rösterna ..  alla tycker olika ..

det är inte det dyraste som vinner. . bara för att en sak är dyr betyder det inte att den låter bäst. . det är inte orättvis eftersom reglerna är samma för alla. sen hade det inte varit rimligt att dela upp det i så många klasser hade blivit för lite bilar i varje klass. . . 4 cylindrig rak, 6cylindrig rak, v6,v8.v10,v12 ,  Boxer 4a ,boxer 6a, wankel mm har säkert missat hur mycket som helst smile... hmmm

Då är det bara jag som tycker att dyra bilar låter bäst wink  Aja    tur att inte jag ska dömma då ..
Det är ju så i andra tävlingar oxå ..  så ..  lycka till .. ska bli intressant och se hur det går smile

vissa är inte där för att vinna, har du tänkt på det? jag själv ska ställa ut med min bil trots att det mesta är original på den. man är där för att ha kul och umgås

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"

Åklagare
47 Inlägg
3 maj 2009
#36
Angående dumpljudet, så kan man ju få till ett bra dump när man kör den korta sträckan som är planerad. Ljud vs oljud är ju väldigt individuellt vad man tycker, men alla motorer kan få ett trevligt avgasljud oavsett pris på bilen. Och Biggi har helt rätt, det är en kul grej och ännu en anledning att träffas och gasa lite. smile

Snart i en backspegel nära dig....;)

62 Inlägg
3 maj 2009
#37
jag kommer med dieselen

Fotograf
212 Inlägg
3 maj 2009
#38
Biggi skrev:
vissa är inte där för att vinna, har du tänkt på det? jag själv ska ställa ut med min bil trots att det mesta är original på den. man är där för att ha kul och umgås

Då missade du att vi ställde ut vår bil i lördags .. för skojs skull.  HELT orginal ..  så det säger du till fel person.

Sen måste folk förstå ..  Jag är inte EMOT tävlingen ..  jag vill bara upplysa om punkter som jag tyckte var viktiga. Som jag ansåg vara bristande genom att ha läst presentationen. OK?


148 Inlägg
3 maj 2009
#39
tittar nog förbi om jag hinner:) kul o gasa lita:P


Lastbilschaufför
80 Inlägg
4 maj 2009
#40
Jag tycker det är väldigt tråkigt att ni har planerat in det så att det krockar med den stående söndags träffen.
Detta gör att folket delas upp. Hoppas detta bara var en miss denna gången.
Annars blir det en massa små träffar /tävlingar samtidigt, med lite deltagare.
Vi vet ju redan hur roligt det är när det kommer lite folk till en träff /tävling.


Sök