2716
Sök

Oseriösa säljare! råkat ut för det?

727 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Har rasat bakaxeln på bilen så tänkte lika bra att uppgradera till en m5 bakaxel som har trevlig diffbroms, i rätt starkt behov av en bakaxel så hittade jag på en på Autopower, pratade med han och vi bestämde att träffas dagen efter under förmiddagen/eftermiddagen, åkte de 25 milen till sthlm för att möta upp honom och hämta den, men sen vid kl 11 tiden när man närmat sig sthlm för att säga att det börjar dra ihop sig så går det inte att få tag på slyngeln! väntar ut och ringer honom ända till kl 16 innan jag till slut måste åka hemåt igen TOMHÄNT!

Så hör han av sig med ett sms kl 23.30! " Är du kvar i stan?" Gissa om man var nöjd med dagen, åkt 50 mil, tagit ledigt hela dagen från jobbet och offrat hela dagen på att försöka få tag på en hönshjärna som inte går att nå! "glömt mobilen hemma"

Inte ens en ursäkt kan han kosta på sig, och mitt kalas vart ju inte gratis precis... slängt bort ca 2000kr på ingenting, så tänk efter både en och fyra gånger innan ni handlar med en kille som heter ***** med telefonnummer 070****** Redigerat av Moderator, häng inte ut folk i forumet.

Har nu köpt en orginal bakaxel och ska montera den så får man ta uppgraderingen vid ett annat tillfälle.

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
29 april 2009
Jävlar va surt..han får väll köra ner den till dig gratis då hmm

Mvh Christian

1 050 Inlägg
29 april 2009
Sådant borde det vara dödsstraff på. big_smile

Häng ut en av faanskapets annonser här på forumet.

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

1 723 Inlägg
29 april 2009
Säger man att man ska vara hemma så ska man vara det. Likadant gäller för köpare, säger man att man ska komma då kommer man också! Kan man helt plötsligt inte så går det att höra av sig I GOD TID!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 april 2009
Finns redan en tråd för det här väl?

Men visst fan är det tråkigt, hur jävla svårt kan det vara att sköta sig egentligen...
Senast redigerat av Rquired (29 april 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

587 Inlägg
29 april 2009
riktigt surt när sånt händer. själv varit ute för samma sak en gång då jag hängde på en kompis som skulle byta bil med en kille . de hade kommit överrens om att åka halva vägen var o mötas på en plats en viss tid. vi satt där o väntade 2 timmar ,går inte få tag på honom, efter över 2 timmar  ringer fanskapet o säger att han inte kommer.

19 Inlägg
29 april 2009
Borde finnas nån svart lista för såna, synd att Gorg saknar cojones där. Hatar själv när det händer och alldeles för ofta är det firmor som strular till det ordentligt. Bildemonteringar som skickar trasigt skrot för de vet att man drar sig för att reklamera pga frakt och prisavdrag på returer, biltransporter och containers som aldrig kommer eller hamnar 100 mil fel. Har t.o.m sett en märkesverkstad byta vattenpump med järnspett och slägga..

Svart lista, jag vill se en svart lista.

439 Inlägg
29 april 2009
Knakelibrak skrev:
Borde finnas nån svart lista för såna, synd att Gorg saknar cojones där. Hatar själv när det händer och alldeles för ofta är det firmor som strular till det ordentligt. Bildemonteringar som skickar trasigt skrot för de vet att man drar sig för att reklamera pga frakt och prisavdrag på returer, biltransporter och containers som aldrig kommer eller hamnar 100 mil fel. Har t.o.m sett en märkesverkstad byta vattenpump med järnspett och slägga..

Svart lista, jag vill se en svart lista.

tummen upp.

old,low and slow....

Sök