4304
Sök

Hur mycket färg går det åt till en framkjol ?

106 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Tja!
Någon som har koll på ungefär hur mkt färg det går åt till en framkjol (audi a4) om man ska lacka med färgspruta?

OEM <3
6 957 Inlägg
29 april 2009
Var iväg och köpte 1 liter färg till min bakstötis + nedrekjol på AK Lack i Skövde idag.
Enligt lackeraren som lackar åt mig räcker en 1 Liter gott.

Mvh

OEM <3

98 Inlägg
29 april 2009
Bjork skrev:
Var iväg och köpte 1 liter färg till min bakstötis + nedrekjol på AK Lack i Skövde idag.

Mvh

1 liter ren färg eller sprutfärdig?

865 Inlägg
29 april 2009
MaxR skrev:
Bjork skrev:

Mvh

1 liter ren färg låter ganska mycket om man inte ska lacka flera lager... skulle nog tro han menar sprutfärdig

OEM <3
6 957 Inlägg
29 april 2009
no_fake skrev:
MaxR skrev:
Bjork skrev:

Mvh

1 liter ren färg låter ganska mycket om man inte ska lacka flera lager... skulle nog tro han menar sprutfärdig

Hmm, bra fråga jag tror det var ren färg och sen fixa han den i verkstan, köpte lite extra ifall att
jag ska lacka mer (min huv ska få en omgång..)

OEM <3

98 Inlägg
29 april 2009
Hm. Det blir alltså drygt 2 liter beroende på system han kör.. Det räcker gott och väl, och det är aldrig fel att få för mycket färg med tanke på att det alltid skiljer sig vid blandningarna.

OEM <3
6 957 Inlägg
30 april 2009
MaxR skrev:
Hm. Det blir alltså drygt 2 liter beroende på system han kör.. Det räcker gott och väl, och det är aldrig fel att få för mycket färg med tanke på att det alltid skiljer sig vid blandningarna.

Han köpte även en liten liten burk som han ska hälla upp lite färg, som ett lackstift ifall att jag ville ha smile

Vi resonera som så att köp lite extra för säkerhets skull big_smile

OEM <3

106 Inlägg
30 april 2009
Trådstartare
okee bra då vet jag smile tackar o bockar !

3 059 Inlägg
30 april 2009
Vad är en "framkjol" ?
smile smile

Kan ju sä att 1 liter färdigblandad färg räcker låångt.. mer än till en stötfångare eller spoiler fram iallafall.
Senast redigerat av Smajly (30 april 2009)

Sök