3623
Sök

Stannar du för någon som har problem vid sidan av vägen eller är du den som bara kör förbi?

2 079 Inlägg
21 december 2009
Jag upptäckte häromdagen att folk inte stannar, de saktar knappt in, inte ens om det står en krockad bil på en enfilig 2+1 väg.
Någon körde över min varningstriangel..

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

5 198 Inlägg
21 december 2009
Anledningen till att folk inte stannar tror jag är att  det är för mycket bluff å båg med stillastående bilar.. på sommarn kan det va dessa livsfarliga *guldförsäljare* de gör vad som helst för att få stopp på bilar. de till och med ställer bilarna i diket för at få stopp. Sen är detnog rädslan för att bli *inblandad* i nå man inte vill.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
21 december 2009
Ja kör förbi eller kör över dom... Det är synd om dom stor vid sidan på vägen o har problem på riktigt.. själv stått där... men allt för många fitthuven som bara vill lura in än till vägkanten och dom kör jag hellre över.

Bmw osv..

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
21 december 2009
stannar om jag känner att jag kan hjälpa till, och inte bara är ivägen!

annars saktar jag bara ner och håller åt mig och kör om!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

roadrage
188 Inlägg
21 december 2009
saaben som jag hade förut har legat i diket några ggr. alla gånger efter att nån tattare har stulit den. kommer speciellt ihåg vid ett tillfälle när polisen hade hittat den i diket utanför örebro, så jag och några till for ner dit för att försöka bärga upp den själva utan resultat när jag sedan får syn på en lastbil med släp som stannar bredvid oss och föraren i bilen gav sig fan på att han skulle hjälpa oss trotts sin deadline. bilen flög upp som en vante och allt han ville ha var ett tack innan åkte vidare.
nu när jag själv pluggar till lastbils-chaffis så har man läst i boken om dåtidens förare som betraktades som riddare, innan det blev för stressigt för dem med kör- vilotider m.m. men det verkar som att det finns några kvar där ute smile

214 Inlägg
21 december 2009
Stannar aldrig, inte ens om JAG är skyldig till olyckan!

Kanske nån gång, om man är påväg hem från nån cruising och jag ser att någon i en annan jänkare har problem och dom inte ser allt för slöddriga ut. Annars skulle jag inte ens komma på tanken

956 Inlägg
21 december 2009
blixtn skrev:

Kanske nån gång, om man är påväg hem från nån cruising och jag ser att någon i en annan jänkare har problem och dom inte ser allt för slöddriga ut. Annars skulle jag inte ens komma på tanken

Smitning alltså?

5 198 Inlägg
21 december 2009
blixtn skrev:

Sooo.. mao orsakar du en olycka så drar du... hoppas någon gör lika mot dej när du ligger svårt skadad i  -25 graders kyla och ingen stannar. Och du vet att vid smitning dras med största sannolikhet körkortet in.. men du är väl en sån som ändå kör utan, för du är en så duktig förare.

214 Inlägg
21 december 2009
gamlingen skrev:
blixtn skrev:

Sooo.. mao orsakar du en olycka så drar du... hoppas någon gör lika mot dej när du ligger svårt skadad i  -25 graders kyla och ingen stannar. Och du vet att vid smitning dras med största sannolikhet körkortet in.. men du är väl en sån som ändå kör utan, för du är en så duktig förare.

Nä, tänkte att det var så pass tydligt att jag var ironisk att jag skippade både "smajlisar" eller rättelse av mitt eget inlägg. Men det är ju alltid nån som inte är intelligent nog att fatta så jag kan väl inte hålla det emot dig. Klart jag stannar om jag har varit med/vållat en olycka. Däremot stannar jag aldrig om det är nån efter vägen som behöver hjälp. Finns på tok för mycket otrevligt folk efter vägarna och det har hänt att jag fått otrevligt "tack för hjälpen" svar från folk som jag precis dragit upp ur diket. Då blir man jävligt förbannad kan jag säga. för att undvika att det händer igen så stannar jag inte för nån

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
21 december 2009
Beror på situation... står det t.ex. en rostig skåpbil med utländska skyltar så stannar jag INTE. Inte råkat ut för detta direkt men verkar hela situationen "skum" så stannar jag inte... ibland är det ju självklart att folk verkligen behöver hjälp...

...Som förra veckan drog jag bort en snubbe som kört med sommardäck när snön kom och han kilade fast sin SEAT över refugen på en cyckelbana... han var lite dålig på att tacka dock, han bara "mumlade" lite och sen stack han... men det kändes ändå bra att man kunde hjälpa till när alla andra bara körde förbi...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

5 198 Inlägg
21 december 2009
blixtn skrev:
gamlingen skrev:
blixtn skrev:

Nä, tänkte att det var så pass tydligt att jag var ironisk att jag skippade både "smajlisar" eller rättelse av mitt eget inlägg. Men det är ju alltid nån som inte är intelligent nog att fatta så jag kan väl inte hålla det emot dig. Klart jag stannar om jag har varit med/vållat en olycka. Däremot stannar jag aldrig om det är nån efter vägen som behöver hjälp. Finns på tok för mycket otrevligt folk efter vägarna och det har hänt att jag fått otrevligt "tack för hjälpen" svar från folk som jag precis dragit upp ur diket. Då blir man jävligt förbannad kan jag säga. för att undvika att det händer igen så stannar jag inte för nån

Inte lätt att veta allvaret i detta. finns faktiskt såna som totalt skiter i om de orsksar olyckor. .rycker på axlarna å ser totalt oskyldiga ut. kan tänka mej att det fins såna på detta forum oxå

Jävel
2 018 Inlägg
21 december 2009
Jag körde hem en nyköpt 240 för nån månad sen mellan Värnamo och Anderstorp (i småland) så dog den lille busen totalt.. (generatorn laddade inte) o jäävlar vad förvånad ja blev när typ var femte bil stannade och kollade om jag behövde hjälp:O. Jag fick till och med en ficklampa av en kille så tyckte att min verkade lite kass.

Själv stannar jag nästan alltid, men beror lite på situation som andra sagt..

You got to risk it, to get the biscuit :)

C20LET
1 041 Inlägg
21 december 2009
va e det för fegt folk här, att ni ser nån står vid vägen o behöver hjälpen o att ni har ens hjärta att bara köra förbi.

Vilka vilda fantsier ni har om folk vid väg kanten, skulle de vara mördare, kidnapare eller knarkare?

hoppas att ni nån dag hamnar i samma situation o hoppas av hela mitt hjärta att inte en jävel som skall stanna o fråga om ni behöver hjälp.

så fega o sjukt själviska ni är, tror ni att folk stannar mitt ute i ingen stans för att luras eller för att de har fått problem.

riktigt fina medtrafikanter som endast skulle stanna för fina unga damer o inte för männ som skulle lika mycket behöva er hjälp!

Kan nån av er berätta om ni eller en bekant till er har råkat illa ut för att ha stannat o hjälp nån som står vid vägen??

Vi tycker olika vet jag, that's it

DFFL
9 020 Inlägg
21 december 2009
Rawad skrev:
blablabla...

hoppas att ni nån dag hamnar i samma situation o hoppas av hela mitt hjärta att inte en jävel som skall stanna o fråga om ni behöver hjälp.

blablabla...

Varför kan INGEN här acceptera att folk tänker olika utan att direkt hoppas på att den personen ska hamna i en tråkig situation?

Jag har stannat vid olyckor och jag lär göra det igen, så var det sagt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

C20LET
1 041 Inlägg
21 december 2009
FireTraXX skrev:
Rawad skrev:
blablabla...

blablabla...

Varför kan INGEN här acceptera att folk tänker olika utan att direkt hoppas på att den personen ska hamna i en tråkig situation?

hade en dålig morgon o dessutom så är jag mycket för behandla folk som du själv skulle vilja bli behandlad.
Senast redigerat av Rawad (21 december 2009)

Vi tycker olika vet jag, that's it

982 Inlägg
21 december 2009
stannar beroende på va de är för bil haha

7 100 Inlägg
21 december 2009
beror helt på vilka de är som behöver hjälp!

står det nå gammal tant ellr gubbe så stannar man ju såklart!
utläningar,kostym nissar och ungdomar(beror på vilka) åker jag förbi

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
21 december 2009
man får nog helt säga som de dära madagaskar pingvinerna
Bara lee och vinka sen åker man förbi som aldrig förr=D

DFFL
9 020 Inlägg
21 december 2009
Rawad skrev:
FireTraXX skrev:
Rawad skrev:
blablabla...

blablabla...

hade en dålig morgon o dessutom så är jag mycket för behandla folk som du själv skulle vilja bli behandlad.

Det betyder inte att man önskar någon olycka för att de betett sig illa eller gjort fel...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Osponsrad
1 631 Inlägg
21 december 2009
bmx skrev:
beror helt på vilka de är som behöver hjälp!

står det nå gammal tant eller gubbe eller en snygging så stannar man ju såklart!
utlänningar,kostymnissar och ungdomar(beror på vilka) åker jag förbi

Min stil oxå smile

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

Sök