Decibel skrev:
Konsumentverket agerar aldrig i enskilda fall.
ARN är de du ska tala med (räkna med 2-4 månaders handläggning), men inte heller där har du något speciellt att komma med då ARN bara ger rekommendationer till lackeraren, dom tvingar honom inte till något.
Det du ska göra är följande, om du har fått faktura, då kan han inte gå vidare med det utan prövning i tingsrätten.
Skriv BESTRIDES över fakturan, bifoga där också ett till blad typ formulerat som följer.
ORT DATUM
Härmed bestrids faktura 0000000 gällande 0000kr
Bestridandet grundar sig i att summan överstiger tidigare överrenskommen kostnad för utfört arbete.
Fakturaunderlaget saknas men muntligt framförts som ytterligare kostnader vad gäller lagerhållning och tvättning.
Som konsument beaktar man ett pris baserat på tjänsteleverantörens offert, oavsett om den sker skriftligt eller muntligt. Du har gett mig ett pris på 14.000kr och av detta erhållit 5000kr i förskott för material.
Av denna överrenskommelse kräver jag således att beställt arbete utförs enligt överrenskommelse med stöd av avtalslagen och konsumentjänstlagen.
Något ytterligare betalningsansvar än de 9000kr som återstår av överrenskommen summa godtas ej.
"" Underskrift och namnförtydligande ""