3937
Sök

Angående Trollhätte Cruisingen 30/5

45 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
Chn90 skrev:
visst intressse finns det i många, men crosusing ska ju bara vara för 30-70 tals bilar
har man en volvo ir audi eller vad man nu har för bil ställ den åt sidan vad fan, det jänke träff inte någon form  styling träff ir svensson.

mvh rockabilly ´kippe

Dom flesta är väl där för att visa upp bilen, glida och ha kul. Jag körde min mercedes 230 coupe -91 i flera år. Fick bara glada tillrop. smile
Tycker fortfarande cruisingen e till för alla. (utom dom som svinar ner!)

45 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
peegee skrev:
Chn90 skrev:
visst intressse finns det i många, men crosusing ska ju bara vara för 30-70 tals bilar
har man en volvo ir audi eller vad man nu har för bil ställ den åt sidan vad fan, det jänke träff inte någon form  styling träff ir svensson.

mvh rockabilly ´kippe

Så talar en sann raggare med en Audi 80 wink

Så länge arrangören av Trollhätte Cruisingen inte ser till att sätta begränsningar till äldre / US bilar (som många andra städers cruising arrangörer gör...) så kommer det vara en blandning av alla möjliga bilar eftersom alla har rätt att åka på allmänna gator.
Finns kanske en anledning till att det inte blivit sånna begränsningar ännu i Trollhättans Cruising... roll

Själv kommer jag åka Olds Cab cool

Vem är det som arrangerar cruisingen ? roll

250 Inlägg
27 maj 2009
peegee skrev:
Chn90 skrev:

mvh rockabilly ´kippe

Så länge arrangören av Trollhätte Cruisingen inte ser till att sätta begränsningar till äldre / US bilar (som många andra städers cruising arrangörer gör...) så kommer det vara en blandning av alla möjliga bilar eftersom alla har rätt att åka på allmänna gator.
Finns kanske en anledning till att det inte blivit sånna begränsningar ännu i Trollhättans Cruising... roll

jag menar inte att jag stolt för en vit skrot hög till audi den kommer ställas hemma kommer då inte
visas bland jänkare, visst det kan förekomma problem med att stänga av så, men på ett sätt tycker jag
att det kommer se bättre ut då man inte blandar in svensson bilar och styladde bilar, och en sak till är då inte raggare, rockabilly är det som gäller.

Om något funkar skruvar genast isär kolla vad felet är :D

250 Inlägg
27 maj 2009
peegee skrev:
Chn90 skrev:

mvh rockabilly ´kippe

jag menar inte att jag är stolt för en vit skrot hög till audi den kommer ställas hemma kommer då inte
visas bland jänkare.

Om något funkar skruvar genast isär kolla vad felet är :D

Team RmR
393 Inlägg
27 maj 2009
Chn90 skrev:
peegee skrev:
Chn90 skrev:

mvh rockabilly ´kippe

jag menar inte att jag stolt för en vit skrot hög till audi den kommer ställas hemma kommer då inte
visas bland jänkare, visst det kan förekomma problem med att stänga av så, men på ett sätt tycker jag
att det kommer se bättre ut då man inte blandar in svensson bilar och styladde bilar, och en sak till är då inte raggare, rockabilly är det som gäller.

allt det där du säger är bara dumt , det finns la ingen som är arrangörer till crusingen, dom är arrangörer till utställningen som är i parken , alla jänkare kan ju ställa ut där , men vad som händer o vad för bilar som kör på crusingen i stan det kan ingen komma och säga "du har en årsm -09 så därför får inte du köra med oss i det här ledet vi har igenom staden"

mvh/jocke

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
28 maj 2009
logarytm skrev:
Nån som vet datum för den iår ? roll

Enligt Raggarportalen s¨är det den 30 Maj 2009

Direkt länk. (Raggarportalen).
http://www.raggarportalen.se/

Direkt länk. (Trollhättan).
http://www.raggarportalen.se/index.php? … p;eid=1558

Mad Cruisers Göteborg, kommer upp i sin pilsnerbil. Caprice från sent 70 tal..

Just nu finns det en plats över, bara upp.
För vi vet inte när vi åker tillbaka.

Startar från Mölndal.
Senast redigerat av Neos34 (28 maj 2009)

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

6 Inlägg
29 maj 2009
logarytm skrev:
Chn90 skrev:

mvh rockabilly ´kippe

Dom flesta är väl där för att visa upp bilen, glida och ha kul. Jag körde min mercedes 230 coupe -91 i flera år. Fick bara glada tillrop. smile
Tycker fortfarande cruisingen e till för alla. (utom dom som svinar ner!)

Fast alla tycker ju inte det är lika kul att se en sån bil där precis wink

2 924 Inlägg
30 maj 2009
JaZoR skrev:
Chn90 skrev:
peegee skrev:

allt det där du säger är bara dumt , det finns la ingen som är arrangörer till crusingen, dom är arrangörer till utställningen som är i parken , alla jänkare kan ju ställa ut där , men vad som händer o vad för bilar som kör på crusingen i stan det kan ingen komma och säga "du har en årsm -09 så därför får inte du köra med oss i det här ledet vi har igenom staden"

mvh/jocke

Jo de som har utställning är även arrangör till cruisingen... och andra cruisingar har begränsningar till äldre/US bilar som t.ex Lysekils Cruisingen på midsommardagen och många fler...så det är inte alls dumt wink

~ Life is short, have FUN! ~

130 Inlägg
30 maj 2009
vill dom va helt ifred o inte ha några andra bilar inblandade i cruisingen så får dom väl hyra kinnekulle ring ellr nåt o åka runt runt.. i allmänheten kan dom inte ställa såna krav smile

1 217 Inlägg
30 maj 2009
kvällen tog slut innan den började:(   Först gick huvudcylindern till bromsarna åt helvete och sedan börja aset till taunus slira på kopplingen.

Så det var bara rulla sakta hemåt med näven på handbromsen:(

566 Inlägg
14 Inlägg
31 maj 2009
Cruisade i söta golfen tongue Ovanligt många raggare som hälsade och va trevliga ändå wink

3 390 Inlägg
31 maj 2009
Skapa gärna en Eftersnack-tråd och fortsätt disskutera där.

MVH

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Sök