3153
Sök

Måste man läsa sin post?

425 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
Som sagt. Är man tvungen att läsa sin post som kommer i brevlådan?

Hur kan ett gott skratt förlänga livet om tiden går fortare när man har roligt ¿-?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
4 maj 2009
va menar du..? måste betala dina räkningar ja, men inte kommer post-fen o säger aja baja om du inte läser sibabladet
Senast redigerat av Mortalis (4 maj 2009)

Fire And Silk
2 254 Inlägg
4 maj 2009
sprox skrev:
Som sagt. Är man tvungen att läsa sin post som kommer i brevlådan?

Du kan ju be någon annan läsa den åt dig, om det är så att du har lässvårigheter smile

/Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
4 maj 2009
Läs det som är intressant, strunt i resten

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 maj 2009
Ursäkta... men vad faan är det för fråga egentligen?

Gör som alla andra, sortera det som är intressant och viktigt sen slänger du resten.
"ej reklam, tack!" är en bra sak att smälla på brevinkastet/brevlådan ifall du vill slippa onödigt svammel.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
4 maj 2009
Som jag tolkar det så är hans fråga att; Måste man enligt lag läsa posten som kommer i brevlådan, måste man gå ut och hämta den och sen läsa den? : P

Even fools they say, can find a way out of the dark.

425 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
Reeplayed skrev:
Som jag tolkar det så är hans fråga att; Måste man enligt lag läsa posten som kommer i brevlådan, måste man gå ut och hämta den och sen läsa den? : P

japp så lyder min fråga i lite mer specifik form.

Hur kan ett gott skratt förlänga livet om tiden går fortare när man har roligt ¿-?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 maj 2009
sprox skrev:
Reeplayed skrev:

japp så lyder min fråga i lite mer specifik form.

Okay. Jag kan inte i min vildaste fantasi att det finns en lag som säger att du måste läsa din post, däremot måste man betala sina räkningar.

Är brevlådan full så mosar bara brevbäraren in posten i lådan, rymms det inte mer så lämnar dom det utanför. Så gjorde dom när brorsan var borta på jobb i någon månad.

Han har inte fått någon stämmning ännu tongue

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

425 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
okej.. men säg att jag får ett brev om att jag ska på förhör, men att brevet (breven) inte nått fram till mig, utan bara försvunnit från brevlådan, det vill säga att jag inte sett till eller läst något brev. kan man få böter av polisen för det? eller blir det någon påföljd av det hela

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 maj 2009
sprox skrev:
okej.. men säg att jag får ett brev om att jag ska på förhör, men att brevet (breven) inte nått fram till mig, utan bara försvunnit från brevlådan, det vill säga att jag inte sett till eller läst något brev. kan man få böter av polisen för det? eller blir det någon påföljd av det hela

Jadu, det är ju ditt ansvar att läsa din post, men det lär inte finnas en lag som säger att du måste läsa den.
Hur det skulle fungera som en bortförklarning till varför man inte kommer på förhör vet jag inte, men hellre går man ju dit än att man bli hämtad av uniformsnissarna. Eller?

Det är väldigt sällan ett brev kommer bort, iallafall inrikesbrev, även om det händer då och då så tror jag inte att det funkar som bortförklarning.. ungefär samma sak som "hunden käkade upp mina läxor....."

Mvh Tommy

Kanon..
1 473 Inlägg
4 maj 2009
De skickas rekommenderat om det är viktigt...

Muttley
4 maj 2009
ja skickas inte de om förhör via rekommenderat? tror att jag fick de så när jag var inne på de förhör jag varit. För kom man inte på förhören blev de böter iallafall för mig :S

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
4 maj 2009
Nej man är inte skyldig att läsa sin post.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Fri fart för ett fritt folk!
14 167 Inlägg
4 maj 2009
tkd_rille skrev:
ja skickas inte de om förhör via rekommenderat? tror att jag fick de så när jag var inne på de förhör jag varit. För kom man inte på förhören blev de böter iallafall för mig :S

ett normalt förhör är bara ett vanligt brev
fast går det inte att nå personen så ligger dom på bevakning tills man går att få tag på
eller om det är viktigt så hämtar dom personen
men oftast hämtar dom personen direkt om det är viktigt ;-)

Kör fort så hinner inget hända...

249 Inlägg
4 maj 2009
Vad för slags förhör är det?

Kanske kan hjälpa..

Muttley
4 maj 2009
Growe skrev:
tkd_rille skrev:

ett normalt förhör är bara ett vanligt brev
fast går det inte att nå personen så ligger dom på bevakning tills man går att få tag på
eller om det är viktigt så hämtar dom personen
men oftast hämtar dom personen direkt om det är viktigt ;-)

okej, för jag fick för mig att iallafall ett förhör fick jag rekomenderat typ. Men de var en redig galning de handla om flera misshandlade, rån, snatterier, droger. Och så råna han mig smile. mitt tog 10 minuter resten sjukt lång tid.

men kan kolla för har de kvar nånstans i originalkuverten.

801 Inlägg
5 maj 2009
Denna måste passa TS som handen i handsken?

http://www.d7.se/catalog/product_info.p … ts_id=8104

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 maj 2009
sprox skrev:

Det står i brevet du fått precis hur det går till...  läs din post noga istället så klarnar det skall du se.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 002 Inlägg
5 maj 2009
sprox skrev:

Du behöver inte läsa din post, men du måste komma på förhöret.!
Så enkelt är det.cool

...

1 062 Inlägg
5 maj 2009
ang att läsa sin post slänger du allt så e det ngt viktigt så kommer det igen wink tongue

Team Björkeryd

Sök