4025
Sök

Saab 9-3 går inte att låsa upp

Trätekniker
387 Inlägg
5 maj 2009
Har du någon kompis som är duktig på bilar ring han/hon, be han/hon hissa upp bilen skruva bort plasten som sitter under motorn och sätta laddkablarna på startmotorn, vänta 2 timmar och vipps har du löst problemet!
Senast redigerat av oleg (5 maj 2009)

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......

224 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
88Danne skrev:
vad menas med att den e dubbel låst? visst blir den de om man trycker 2ggr på nyckeln? vad är det som händer när den blir dubbellåst?

Det går å trycka en gång å då låser den och larmar. Men trycker man 2ggr så låser den på något extra vi så att man inte ska kunna öppna dörren om man gör inbrott i bilen.

Har du någon kompis som är duktig på bilar ring han/hon, be han/hon hissa upp bilen skruva bort plasten som sitter under motorn och sätta laddkablarna på startmotorn, vänta 2 timmar och vipps har du löst problemet!

Jag är i vanliga fall bra på bilar big_smile .. Men nu när jag plockat bort plasten och kollar under bilen så ser jag  varken startmotorn eller generatorn. plus att det är jäkligt trång där under sad

Snurrigt...

Saab Viggen MC Yellow
329 Inlägg
14 maj 2009
Du har inte kollat med Saab om dom har några tips, du kan ju inte vara den förste som fått detta problemet?

Mvh

511 Inlägg
14 maj 2009
Tänk på att inte krossa den lilla rutan bak bara :p den är faktiskt bland dom dyraste av någon anledning.. haha big_smile

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

631 Inlägg
14 maj 2009
Skojar du med mig, Bygger man en bil som inte går att öppna " Manuellt " ?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
14 maj 2009
Arradin skrev:
Skojar du med mig, Bygger man en bil som inte går att öppna " Manuellt " ?

Ja, det går att låsa bilen så att det inte går att öppna den utan rätt nyckel. Och fungerar inte det så.. Otur tongue

Finns säkert någon väg runt det. Kan kolla i min instruktionsbok när jag kommer hem om jag hittar något.
Fast det kanske inte är samma låsmekanism. Skiljer ju ändå 8 år..

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

67 Inlägg
18 november 2012
Lyfter tråden!

Har fått exakt samma problem på min 9-3:a aero år 02

har den på vinterförvaring och idag gick larmet av nån anledning och den går ej att öppna varken med dosan eller nyckel. har kollat udner den men hittar ingen pluss. borde ju funka med nyckel utifrån tycker man. Inte ens larmdioden blinkar längre så batteriet e väll helt dött. och tjöt gjorde den väll för att varna för lite ström i backuppbatteriet till larmet.

Några tips?smile

Saab 9-3 Aero Coupé -02
Finns det nåt fånigare än en bil som ser snabb ut och gör 0-100 på en industrisemester?

67 Inlägg
19 november 2012
Problemet löst. Det går hur bra som helst att öppna med nycklen på förarsidan, enda problemet är att när man inte underhåller låset med olja så kärvar det ihopa så det krävs lite tålamod innan låset släpper. jag fick köra nycklen in och ut ur låset flera gånger innan det släppte. Batteriet från biltema reklamerades och köpte nytt på Mekonomen.

Biltemas batterier rekomenderar man ju inte efter denna upplevelse. Haft det i 1.5 år och det har varit dåligt i ca ett halvår, hållt laddningen dåligt som fan om man jämfört med batterier man haft i tidigare bilar och ny efter 2 veckors stillestånd i garaget gav det upp helt. Mög!

Allt frid och fröjd igen i vilket fall:)

Saab 9-3 Aero Coupé -02
Finns det nåt fånigare än en bil som ser snabb ut och gör 0-100 på en industrisemester?

Sök