3002
Sök

Lacka bromsok

26 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
Hej!

Ska lacka om mina brembo bromsok och undrar vad som gäller. Ska man sand blestra eller inte? Tydligen kan det vara svårt att maskera ordentligt så att ingen sand kommer in? Och jag har inte lust att ta isär dem för jag vet ingen här (Sydney) som kan sånt.
Om man bara torkar rent och skrapar med stål borste sitter färgen kvar då? Just nu sitter det värmetålig sprayfärg över original färgen, taskigt hemma jobb.

Sen har jag sett lite överallt att man inte ska måla med vanlig färg utan powder coata? Jag hade tänkt att lämna den till en lackerare och ugnsbaka, men det kanske inte håller?

Tacksam för råd och tips!

12 086 Inlägg
6 maj 2009
Senast jag lackade bmwn ok borstade jag rent, rengjorde med thinner och spraya på 3 lager med nån bromsoksfärg från autoK, det sitter finfint än i dag med bibehållen glans (efter lite tvätt) smile

72 Inlägg
6 maj 2009
håller med japmax men det är betydligt smidigare att måla med pensel.

12 086 Inlägg
6 maj 2009
fabbeps skrev:
håller med japmax men det är betydligt smidigare att måla med pensel.

Såsant, men jag hade dän bromsoken i samband med skiv/beläggbyte.

26 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
Ok, jag ska lamna in dom idag for lackering och det blir bara rengoring med borste och tinner.
Hoppas att det blir bra. Hittade ocksa en sida som saljer bremo stickers, undra om de sitter kvar eller om de smalter bort iom varmen? Vi far val se!

Sök