kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i.
Sedär, första som har ett vettigt resonemang. Jag ser inget problem i att åka fortare än skyltningen där vägen tillåter det. likaså kör jag ofta långsammare om det är många gångtrafikanter eller ksolbarn i rörelse... anpassa farten helt enkelt.
Kör jag till och från jobbet, är iväg och handlar osv så kör jag nästan aldrig för fort, i min värld är det varken värt risken att åka fast för något så meningslöst som att ligga i, till exempel, 80 på 70-väg och jag är inte heller så stressad att jag har ett behov av det.
När man tar ut supran på helgerna och hittar nån rolig väg kan det dock hända att gasfoten helt plötsligt blir förvånansvärt tung
På 30 och 50 vägar håller jag alltid hastigheten. 70 och 90 vägar kan det väl bli 10-20km/h för fort ibland, inte ofta. Vid längre körningar på 100 och 110 vägar, ligger jag på 90-100Km/h
Skruvar hellre i skotrar! www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!