200an är ingen lätt nöt att knäcka, en bra bil som är lätt att ordna mer effekt i. Sen finns det några av dom där s13-s14 och allt vad dom heter som har en del svaga punkter. Men vilka och vad vete ***, inte insatt i de modellerna
![smile](img/smilies/smile.png)
330 däremot har jag kört en hel del med, pappa har en sådan nämligen. Att sitta och beskriva glädjen man känner bakom ratten på en sådan och motorns underbara karaktär är bara onödigt, kör en istället.
Argument som talar för Bmwn?
-Orginaleffekten räcker mer än väl, och grejerna håller. Far körde 40k mil med sin 325 E46 (och han kör inte lungt och försiktigt) utan ett fel. 330n är precis samma konstruktion motormässigt men bara lite större.
-Bmwn är bekvämare och mer användbar än en 200.
-330 är riktigt snål, tror det eller ej. 0,9 blandad är inga problem även om du kör hårt och den drar ännu mindre om man kör snällt eller ligger i jämn fart.
-Personligen tycker jag att en plastraket bara är pinsam att stiga ur
![tongue](img/smilies/tongue.png)
-Jag vågar påstå att Bmwn är snäppet vassare och roligare på kurvig väg, även om Nissan förmodligen drar den ändå pga mer effekt.
-När det gäller kvalitet och hållbarhet i allmänhet ligger Bmw mkt bättre till än Nissan
-Man brukar få höra att "köp inte en motorstark Bmw begagnad, de är bara slutkörda", men jämfört med en trimvänlig busbil som 200sx så är nog en Bmw generellt den lungt körda i sammanhanget.
-Likadant med försäkring och dylikt, svårt att säga eftersom förs beror på så många olika faktorer. Men Bmw är inte en ungdomsbil/busbil på samma sätt som Nissan sx och sannolikt billigare att försäkra. Kolla upp din premie!
På Autopower.se finns dels en bra begagnatguide för E46an, dels väldigt mycket information ang bmw i övrigt.
Lycka till med köpet!