Hej, ny här i garaget och givetvis har jag ett riktigt jobbigt generatorvin.
Har nyss skaffat mig en v70n t5 från 00 med batteriet i bakluckan och håller på att fixa ljudet till den.
Stereon är en HU-603 och jag byggde mig en liten adapter för att få ut lågnivå och remote ur dinkontakten på baksidan.
Drog lågnivå och remote från stereon bakom handsfacket och längs med höger tröskel och in i backluckan där steget sitter under golvet, närmast baksätet. Jorden är en 35mm2 och är dragen i chassit, plussen sitter på batteriet med en 35mm, det sitter en kondensator på 1F mellan batteriet o steget.
När jag kopplar in lågnivån i steget så viner det ur höger framhögtalare, och enbart denna, det låter även helskumt ur höger framhögtalare när motorn är avstängd och jag tänder o släcker kupébelysningen fram.
Någon som har tips? Jag har försökt att flytta jordkabeln till andra jordpunkter men det hjälpte inte, det enda som funkar är när jag drar ut lågnivån från steget.
Alla tips och spekulationer är välkomna, funderar på att testa med en jordisolator och se om det kan lösa problemet eller sopa det under mattan.