Införskaffade mig en Mazda 323F DOCH -90.
betalde 500 kr för den, nedprutat från 1500.
Körde hem den och så fick den stå i drygt 2 veckor i väntan på att garaget skulle bli ledigt.
Vi är 3 st som håller på å bygger i garaget, Jag (NM), Marcus (Txi) och Johan (Stoorn).
Prio ett är att rostlaga och fixa för besiktningen, och sedan kommer det bli ett plastat ljudbygge i bagaget och även lite styling. Målet är att dels ha en snygg bil att åka runt med men även att kunna ställa ut på mindre utställningar. Detta är förövrigt det första riktiga projekt vi gör tillsammans.
[x] klart
[/] påbörjat
[ ] på gång
[x] riva ut inredning
[x] laga rosthålen i cupen
[x] laga alla balkar som är skadade
[x] laga avgasläckaget
[x] byta bromsrör V, som läcker
[x] laga parkeringsbromsen (parkeringsbroms bromsverkan H, ur funktion)
[x] göra basbafflar 4 st 10"
[x] göra 6x9 bafflar
[x] ny skiva i bagaget
[x] göra baslådor
[x] börja plasta ljudbygget
[x] göra cover till bagaget
[x] dra nya högtalarkablar
[x] stoppa tillbaka inredningen
[x] laga länkarms fäste bak undre
[/] styling
[x] slipa och spacka bagaget
[x] plasta dörrsidorna fram
[x] slipa och spackla dörrsidorna fram
[ ] plasta dörrsidorna bak
[ ] slipa och spackla dörrsidorna bak
Stereogrejerna som ska in:
HU: JVC KD-R401
Basar : 4 st Mutant MT1007
Slutsteg: US AMPS XT1600.4 / Mutant NW280SP
konning: PROFITEXX 15F
--------------
så såg den ut vid inköpinredning. Jag syns även på bildenvi började med att riva isär den och ta reda på hur mkt rost det var, att den var rostig visste vi, men inte hur mkt, bilderna talar för sig själv.
passagerar golvpassagerar golv bakförarsida golv bakförarsida fram, utkapatbak var den iaf fräschSparklådan vänster sidarostknackning pågår, Jag till Vänster och Stoorn till höger Txi bakom kameranmer rostknackningkapat håller på att ta bortVänster sidarostskadathöger sida bakJohan kom även förbi med plåt, vilket vi tackar för!
svetsa nytt golvSparklåda höger sida som förövrigt var lagad med Fogskum..Johan (Stoorn) med den rostskadade balkenSaknas ngt? en balk kanskeny skiva till bagagetUnder tiden som jag och Johan rostlagar så hade Marcus tråkigt och gjorde en bagageskiva som vi sedan kommer att montera ljud på, det kommer ni få se mer om senare.
rostlagning pågårJag tittar rostenman ser även en av svetsarna, kanske inte den bästa men den duger.
Johan bygger balkbitresultatet monterat även lagt på underredsmassany balkRosthålen på Vänster sida av bilen:
sparklådan är avkapad, å då såg man hur jävligt det såg ut..
rosthål vänster sidarosthål Vänster sidaSedan var det dags att gå för dagen, så en sista bild på hur bilen står i garaget, uppallad och skitig
så ser bilen ut i dagslägetdet var allt för idag, kommer en ny update så fort som möjligt, Kanske redan imorrn ?
EDIT: uppdatering av vad som är gjort / ska göras