4597
Sök

Problem med Stereon, Ljudet försvinner direkt.

631 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
Stereon: Alpine CDA-9886R
( Går till MDS Framsystem med delningsfilter & Diskanter )

Tja,

Jag har lite problem med att ljudet har försvunnit i bilen.
Det hände i samband med att jag drog nya kablar från batteriet, och varit och rykt och slitit i sladdar där Delningsfilter sitter ( Under handsfacket ) .
Så jag antar att jag har råkat göra någonting, men jag har kollat från bak på stereon till delningsfilter och vidare och allt SER ut att sitta som det ska ...

IBLAND när jag sätter igång bilen, så kommer ljudet på lite låg ljudnivå med störningar , låter exakt som när man har en radiokanal på med kass mottagning.. sen efter c:a 2-5 sekunder, så försvinner ljudet helt..   Det är inga missljud  eller något alls då, utan allt ljud är HELT dött..

Någon som har nån idé på vad det är jag kan ha gjort, och vart jag ska kolla extra noga ?

Tack,

jobbar påre
751 Inlägg
8 maj 2009
testat med en annan huvudenhet? eller kanske bara kontakterna baktill som åkt ut.. kan som vara mkt.men jag hade testa med en annan huvudenhet först å främtst:)

631 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
har ingen annan huvudenhet att testa med för tillfället tyvärr..    Och jag har ju kollat sladdarna lite snabbt.. ska kolla igenom allt igen senare när jag kopplar in det sista med baslådan...

2 914 Inlägg
8 maj 2009
Arradin skrev:
har ingen annan huvudenhet att testa med för tillfället tyvärr..    Och jag har ju kollat sladdarna lite snabbt.. ska kolla igenom allt igen senare när jag kopplar in det sista med baslådan...

låter som att du skavt hål på någon kabel mellan dina MDS högtalare och stereon. (som skydd att stereon inte ska gå sönder så skyddar stereon sig med att "ge upp". tongue
pröva koppla in en lös högtalare som du vet att du har bra förutsättnignar för att funka (hela kablar osv) tongue

631 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
Jag har ingen multimeter, så kan inte mäta tyvärr..  Får kolla på det..

Nu är allt inkopplat till baslådan.. och den dunkar på precis som den ska ...  men fortfarande helt dött i framsystemet... gått igenom varenda kontakt från stereo till högtalarna, grr...

155 Inlägg
11 maj 2009
Byt kablarna.
Sedan kan du poppa som helvete igen   smile

Jag har hellre AIDS än kör Volvo

631 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Mjaha, Ville tacka för hjälpen.. problemet är " löst "   , dvs jag vet vad problemet är, men inte var..

Bakhögtalarna ligger och jordar någonstans, hittar inte var, så klippte dom bara bakom stereon, MOhaha..

Så nu funkar ljudet perfekt.. fram tills den dag jag vill koppla in bakhögtalarna som ligger och väntar i bilen.. Suck. Jaja, man kan inte få allt smile

Tack

631 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Jag skaffade en, och märkte att det var liv i framsystemet, men inte i baksystemet ( kopplade in högtalare där för att testa ) ..     

Men att gå igenom dom sladdarna hela vägen bak för att se var det jordar är inget jag orkar ta tag i nu, inte hög prio direkt...  Prio var på att få ljudet att fungera smile

Sök