3928
Sök

Strul med min pioneer deh-50u.

Mazda ägare
14 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
Hej hoppas att någon här skulle kunna hjälpa mig.
Jag köpte ett paket med baslåda, högtalare, slutsteg med pioneer deh-50u som huvud enhet för den hade USB baktill och även Aux-Ingång.
Men jag får inte det att funka med Usb'n, varken med min mp3-spelare eller ett usb-stick.
Undrar om någon här har samma enhet eller har erfarenhet av den.
Enheten är inte den bästa på marknade, men köpte den dock för dess utseende passar bäst i bilen och för att den hade usb bak.
här är en länk till enhetens hemsida: http://www.pioneer.se/se/products/archi … index.html
Support hos försäljaren kan jag ej få då de har gått i konkurs i dessa tider sad

Hoppas på att någon vänlig själ vill och kan hjälpa mig.
big_smile

Mazda ägare
14 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
Ok ska kolla upp detta under morgon dagen.
Swedenrockers skrev:
Kolla så att den 6-poliga kontakten för usb-sladden verkligen sitter som den ska på baksidan av Hu:n. Den ska hela vägen in.

Fast först och främst så kan du kolla så att dina usb-minnen och mp-3spelare är formaterade i nån form av FAT för NTFS fungerar inte.
Mazda-boy skrev:
Hej hoppas att någon här skulle kunna hjälpa mig.
Jag köpte ett paket med baslåda, högtalare, slutsteg med pioneer deh-50u som huvud enhet för den hade USB baktill och även Aux-Ingång.
Men jag får inte det att funka med Usb'n, varken med min mp3-spelare eller ett usb-stick.
Undrar om någon här har samma enhet eller har erfarenhet av den.
Enheten är inte den bästa på marknade, men köpte den dock för dess utseende passar bäst i bilen och för att den hade usb bak.
här är en länk till enhetens hemsida: http://www.pioneer.se/se/products/archi … index.html
Support hos försäljaren kan jag ej få då de har gått i konkurs i dessa tider sad

Hoppas på att någon vänlig själ vill och kan hjälpa mig.
big_smile

Mazda ägare
14 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
Hej igen!!
Idag Lördag har jag testat min mp3 spelare och även tjejens mp3'a, men dock utan bra resultat.
Hennes är med NTFS format, och min FAT 32.
Jag Testade att formatera om min till NTFS men med samma resultat.
På displyen i bilsteron står det N/A USB, vilket jag vill få till Not available USB =Not applicable (inte tillämplig) eller Not available (inte anträffbar/finns inte).
Och den sexpoliga sladden baktill sitter i annars skulle det inte gå tt få upp texten N/A USB.

Hur gör jag???roll

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
9 maj 2009
Som Swedenrockers skrev så fungerar INTE NTFS. wink Testa istället att fomatera som FAT/FAT32 och lägg sen in nån låt direkt i roten och se ifall det fungerar.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Mazda ägare
14 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Som Swedenrockers skrev så fungerar INTE NTFS. wink Testa istället att fomatera som FAT/FAT32 och lägg sen in nån låt direkt i roten och se ifall det fungerar.

Jag har testat med FAT32, och lagt in mp3 i spelaren.
Mp3 filerna ligger inte i någon mapp eller så.
Eller ska de behöva göra detta?
/Niklas

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
9 maj 2009
Vet inte men du kan ju testa att bara göra en mapp och lägga dom i. Om inte det fungerar så formaterar du den som FAT och gör om samma procedur.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Mazda ägare
14 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Vet inte men du kan ju testa att bara göra en mapp och lägga dom i. Om inte det fungerar så formaterar du den som FAT och gör om samma procedur.

Nej tyvärr den funkar inte med min Mp3'a, varken i NTFS,FAT32 eller FAT format.
Ska se om jag kan låna fatt på ett USB minne och testa detta med.
Märkeligt att andra fått det att funka och inte jag roll
Jag får höra mig för med någon återförsäljare med tror jag.
Mycket tack för att ni vill hjälpa mig.

303 Inlägg
9 maj 2009
vet att på min kenwood maskin måste man aktivera USB och AUX portarna.. kolla i bruksanvisningen om det finns nån inställning som aktiverar detta..
kanske är ute och cyklar men på min maskin funkar det så iaf:)

lycka till

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
9 maj 2009
Är minnena av MSC-klass?
Det är ett av kraven.

Annars är det (som påpekats) FAT16/32 som gäller....

Enligt felkoderna i manualen så kommer N/A USB upp då minnet ej stöds av enheten.
(Eller man har en gammal ver. av iPod eller ett iPod-fel)

Har du ej tillgång till manualen så återfinner du den här:
http://www.service.pioneer-eur.com/pees … B-SDNF.pdf

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Mazda ägare
14 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
Är minnena av MSC-klass?
Det är ett av kraven.

Annars är det (som påpekats) FAT16/32 som gäller....

Enligt felkoderna i manualen så kommer N/A USB upp då minnet ej stöds av enheten.
(Eller man har en gammal ver. av iPod eller ett iPod-fel)

Har du ej tillgång till manualen så återfinner du den här:
http://www.service.pioneer-eur.com/pees … B-SDNF.pdf

Ahhh!! OK big_smile
MSC klass är ju inte min eller Tjejens Mp3'a.
Men jag har ett USB minne som funkar till min Samsung 8 series tv som kräver att det är MSC klass, och imorn ska jag testa det i bilen det första jag gör.
Hoppas nu att detta är felet tongue
Tackar dig i massor Lonefox så länge för ditt tips....
Ja även alla er andra som skrivit.roll
Senast redigerat av Mazda-boy (9 maj 2009)

Mazda ägare
14 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Hej igen allihopa hjälpsamma själar:P
Idag Söndasg har jag varit ute och testat ett Msc-klassat usb minne, Bilstereoenheten hittade minnet.
Det stod inte N/A USB denna gången.
Men i stället så står det ingenting
Som om den inte hittar filer eller mapparna på usb minnet.
Har lagt ett par mappar på minet ett par med musik i, och ett par låtar utanför mappar för att testa mig fram.
Frågan är om allt måste ligga i mappar och att de låtar som ligger i roten stör enheten?
Någon som vet kanske?

Sök