tja, körde idag faktiskt från malmö till göteborg, då en civil polis hade en kamera bakom mig, då dom stannade mig ,
dom följde mig i 2,2km och min medel hastighet var 24 km över. och så körde ja om en bil på motsatt hål alltså den andra bilen var på snabbfilen så körde jag om från höger filen till vänster, så den var lixsom omvändig hehe ,
fick böter på 3300 + att dom drog in mitt körkort för att skicka den till länsstyrelsen, så jag undrar vad som händer,
Bara hastighetsöverträdelsen borde inte ge indraget körkort, men med tanke på omkörningen så kanske dom tyckte det var vårdslöshet och då är det nog inte mycket du kan göra tyvärr.
Gissar på 3 månader spärrtid / kanske 6 pga vårdlösheten (fick detta själv dock endast fortkörning) Men skrev ett brev och fick längre spärrtid (3månader)
Sen är det tyvärr tillbaks till körskolan. Eller gör du som jag, beställer nytt teoriprov, och uppkörning själv via nätet.
tja, körde idag faktiskt från malmö till göteborg, då en civil polis hade en kamera bakom mig, då dom stannade mig ,
dom följde mig i 2,2km och min medel hastighet var 24 km över. och så körde ja om en bil på motsatt hål alltså den andra bilen var på snabbfilen så körde jag om från höger filen till vänster, så den var lixsom omvändig hehe ,
fick böter på 3300 + att dom drog in mitt körkort för att skicka den till länsstyrelsen, så jag undrar vad som händer,
+ att jag har prövotid så
vad tror ni ?
Bara tillbaks till körskolan.
Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
du har nog blivet av med körkortet. så du får ta om det igen, brukar få vänta 2 eller 3månader. har sj blivet av me mitt 2ggr:) är inne på mitt 3 körkort. fast nu har jag iallafall blivet av med prövotiden, tog mitt första när jag nästan var 19 å idag är jag 24 å prövotiden gick ut för 3månader sen..
Du kan inte torska kortet baserat på hastighetsöverträdelsen. Du får därför bara höga böter. Angående omkörningen på insidan är det värre, det är allvarligare och dem kan dra in lappen. Dock så kan du ta upp det i domstol... det finns otroligt många ursäkter som håller i rätten med rätt jurist/advokat vid din sida.
Har för mig att det e 30km/h över som gäller.men att du körde om på insidan kan de se rätt allvarigt på,bara o böna och be om du inte vill göra om allt
ichibon skrev:
Klart man kan torska kortet pga fortkörning.
Vid 21 km/h över gällande hastighetsbegränsning blir det indraget körkort. Prövotid = göra om båda proven.
F ö larvigt tycker jag att dra upp saken till domstol som ngn föreslog, det är ju en uppenbar lagöverträdelse och då får man stå sitt kast.
Har för mig att det e 30km/h över som gäller.men att du körde om på insidan kan de se rätt allvarigt på,bara o böna och be om du inte vill göra om allt
ichibon skrev:
Klart man kan torska kortet pga fortkörning.
Vid 21 km/h över gällande hastighetsbegränsning blir det indraget körkort. Prövotid = göra om båda proven.
F ö larvigt tycker jag att dra upp saken till domstol som ngn föreslog, det är ju en uppenbar lagöverträdelse och då får man stå sitt kast.
My bad, 31 km/h över gällande hastighetsbegränsning är det som gäller.