3142
Sök

Kommer mitt körkort dras av ?

67 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
tja,
körde idag faktiskt från malmö till göteborg, då en civil polis hade en kamera bakom mig, då dom stannade mig ,

dom följde mig i 2,2km och min medel hastighet var 24 km över.
och så körde ja om en bil på motsatt hål alltså den andra bilen var på snabbfilen så körde jag om från höger filen till vänster, så den var lixsom omvändig hehe tongue,

fick böter på 3300 + att dom drog in mitt körkort för att skicka den till länsstyrelsen, så jag undrar vad som händer,

+ att jag har prövotid så

vad tror ni ?

678 Inlägg
8 maj 2009
Du har torskat den tyvärr sörjer med dig

109 Inlägg
8 maj 2009
du kan lugnt vänta dig att du får ta om ditt körkort.

du får det indraget under en tid, sen får du ta om allt igen.

67 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
är det 100 % eller

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
8 maj 2009
Bara hastighetsöverträdelsen borde inte ge indraget körkort, men med tanke på omkörningen så kanske dom tyckte det var vårdslöshet och då är det nog inte mycket du kan göra tyvärr.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

67 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
i halland faktiskt. nej men ja hoppas på de bästa faktiskt men får la se vad som händer, hur lång tid brukar de ta tills man får svar då

5 089 Inlägg
8 maj 2009
Ja du kommer ju få ta om allting, teori och uppkörning.. Bara att vänta på dommen om hur länge det ska vara draget.

\Lindgren

67 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
aa,, men vi får la se vad som händer asså det ser ju inte så ljust ut men men

German Engineering
9 083 Inlägg
8 maj 2009
Lider med dig sad

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

1 863 Inlägg
8 maj 2009
Lär er hålla hastigheten då om ni e rädda om era kort!

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
8 maj 2009
666_Beast skrev:
Lär er hålla hastigheten då om ni e rädda om era kort!

Dagens smartaste inlägg (med lite ironi).
Det är väl klart att han frågar om han inte vet vad som kommer hända.

Åker man dit för att man buskört så får man ta sitt straff, inget mer med det.
Senast redigerat av John87 (8 maj 2009)

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 150 Inlägg
8 maj 2009
mommo89 skrev:
i halland faktiskt. nej men ja hoppas på de bästa faktiskt men får la se vad som händer, hur lång tid brukar de ta tills man får svar då

ca 4 veckor tog de för mig smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 maj 2009
LazerHawke skrev:
mommo89 skrev:

hmm ja Halland dom e rätt petiga därnere har man ju hört ett å annat av kollegor :S

Visst är dom det sad

Men iom att du legat snitt 24 över, så måste du varit över kkortsgränsen ett antal gånger. Så du är nog utan kort ett tag tyvärr.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

dARKiE
5 031 Inlägg
8 maj 2009
Gissar på 3 månader spärrtid  / kanske 6 pga vårdlösheten (fick detta själv dock endast fortkörning) Men skrev ett brev och fick längre spärrtid (3månader)

Sen är det tyvärr tillbaks till körskolan.
Eller gör du som jag, beställer nytt teoriprov, och uppkörning själv via nätet.

/mvh skog

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

1 675 Inlägg
8 maj 2009
mommo89 skrev:
tja,
körde idag faktiskt från malmö till göteborg, då en civil polis hade en kamera bakom mig, då dom stannade mig ,

dom följde mig i 2,2km och min medel hastighet var 24 km över.
och så körde ja om en bil på motsatt hål alltså den andra bilen var på snabbfilen så körde jag om från höger filen till vänster, så den var lixsom omvändig hehe tongue,

fick böter på 3300 + att dom drog in mitt körkort för att skicka den till länsstyrelsen, så jag undrar vad som händer,

+ att jag har prövotid så

vad tror ni ?

Bara tillbaks till körskolan.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

63 Inlägg
8 maj 2009
du har nog blivet av med körkortet. så du får ta om det igen, brukar få vänta 2 eller 3månader. har sj blivet av me  mitt 2ggr:) är inne på mitt 3 körkort. fast nu har jag iallafall blivet av med prövotiden, tog mitt första när jag nästan var 19 å idag är jag 24 å prövotiden gick ut för 3månader sen..

men lycka till, kan ju ha tur:)

73 Inlägg
8 maj 2009
Du kan inte torska kortet baserat på hastighetsöverträdelsen. Du får därför bara höga böter. Angående omkörningen på insidan är det värre, det är allvarligare och dem kan dra in lappen. Dock så kan du ta upp det i domstol... det finns otroligt många ursäkter som håller i rätten med rätt jurist/advokat vid din sida.

Lycka till!

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
8 maj 2009
Klart man kan torska kortet pga fortkörning.

Vid 31 km/h över gällande hastighetsbegränsning blir det indraget körkort. Kan även dras in på annan grund.
Prövotid = göra om båda proven.

F ö larvigt tycker jag att dra upp saken till domstol som ngn föreslog, det är ju en uppenbar lagöverträdelse och då får man stå sitt kast.
Senast redigerat av ichibon (8 maj 2009)

/ichi

123 Inlägg
8 maj 2009
Har för mig att det e 30km/h över som gäller.men att du körde om på insidan kan de se rätt allvarigt på,bara o böna och be om du inte vill göra om allt

ichibon skrev:

Vid 21 km/h över gällande hastighetsbegränsning blir det indraget körkort. Prövotid = göra om båda proven.

F ö larvigt tycker jag att dra upp saken till domstol som ngn föreslog, det är ju en uppenbar lagöverträdelse och då får man stå sitt kast.

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
8 maj 2009
Prolac skrev:
Har för mig att det e 30km/h över som gäller.men att du körde om på insidan kan de se rätt allvarigt på,bara o böna och be om du inte vill göra om allt

ichibon skrev:

Vid 21 km/h över gällande hastighetsbegränsning blir det indraget körkort. Prövotid = göra om båda proven.

My bad, 31 km/h över gällande hastighetsbegränsning är det som gäller.

/ichi

Sök