4323
Sök

Säljesråd BMW 325 92

511 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
Tjenare tänkte lägga up bilen på blocket igen pga lite oseriösa kebabracers....

undrar vad tror ni man kan lägga ut bilen på för pris och få iväg den,
men inte alltför skamligt har redan gått minus på den bilen så det skriker om det..

Stora färddatorn
Nybestiktad och skattad,
nya stift, olja, filter, servad...
2 uppstättningar med fälgar värde 18ooo på vinter och sommardäck nyinköpta sommardäcken
är 1 månad gamla, vinterdäckerna är 1 år.
svarta angel eyes.
chippad
tonade rutor.
22ooo fina mil, nybytt olja i lådan.

enda negativa som finns på bilen är dock en synkring, tyvärr ett större problem.
jag hade tänkt mej 24-25ooo för bilen och då är det kvitton och diverse på 36ooo sedan 06
och all styling har knappt sutting på bilen.

vad tror ni är det för högt pris?
vad är rimligt pris?
bilder på bilen finns bara att trycka på dragstern...

eller så ska jag sälja den helt orginal för 16ooo
Senast redigerat av halvorsen (9 maj 2009)

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
9 maj 2009
max 20 eftersom att den är stylad...hade den vart i superbra originalskick så är ditt pris inte helt fel kanske..

EDIT: såg att en syncring var paj... då snackar vi 15 om den är fin.
Senast redigerat av AcesHigh666 (9 maj 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

511 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
og900turbo skrev:
250000 får du ju inte iaf ?

haha oj en 0 för mycket
Senast redigerat av halvorsen (9 maj 2009)

511 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
AcesHigh666 skrev:
max 20 eftersom att den är stylad...hade den vart i superbra originalskick så är ditt pris inte helt fel kanske..

Mitt pris är helt rörligt just nu eftersom jag inte bestämt pris än,
men 15ooo är väldigt orealistiskt eftersom det finns ungefär 3 st i hela sverige under 20000 kr, och det är mer eller mindre skitbilar utan någon som helst utrustning och diverse grejer,
och då pratar vi problem på dom bilarna som tex, toppen, diverse haverier.

182 Inlägg
9 maj 2009
det är nog ett "o" för mycket på fälgpriset också wink

Blyfot
829 Inlägg
9 maj 2009
bilen är värd vad köparen vill betala så prova ditt pris

"bara en mor kan älska en sån son"

214 Inlägg
9 maj 2009
hemskt vad låga priser ni pratar om här, nog för att en sync ring är dålig vilket gör vissa köpare tvivelaktiga eftersom de flesta letar efter en helt fungerande bil. men den ser ut på bilderna att vara i bra skick så 25 borde väl inte vara helt orimligt?
jag köpte min (dock bara 14 tusen mil, limited edition osv och lite nyare) för BETYDLIGT MER! vet ej dock hur dagens lågkonjunktur påverkar priset på marknaden men om man kollar på blocket finns det ju liknande för 35 tusen dock helt fungerande så 25 borde väl inte vara några problem?:S

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 maj 2009
Bilen är ju inte stylad speciellt nämnvärt, hade det varit tonvis med plast och "E46 front" med passning som en fyrkant i ett runt hål så hade det kanske påverkat priset.

Är bilen i bra skick så allt mellan 18 och 22k skulle jag gissa på, alltså som slutpris. Sen får du väl sätta den på annons med lite marginal säg 25k. Sen är frågan vad fälgarna är värda, använd dom som ett prutargument dvs säger kunden ett lågt pris säger du "ok utan fälgar" och säljer dem separat senare.

Men är en synkring sönder kan man misstänka att den varit rejält hårdkörd, de växellådorna är välbyggda saker och där pajjar inga synkringar hur som helst.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
9 maj 2009
Rquired skrev:
Men är en synkring sönder kan man misstänka att den varit rejält hårdkörd, de växellådorna är välbyggda saker och där pajjar inga synkringar hur som helst.

Det var just därför jag sa 15k.. inte nog med att en ny låda kostar, så ska den ju dit med... och kan man inte själv så kostar det en massa... samt att BMW lådor som har så bra rykte att man inte kan tänka mig att bilen är snällt körd.

halvorsen skrev:
AcesHigh666 skrev:

men 15ooo är väldigt orealistiskt eftersom det finns ungefär 3 st i hela sverige under 20000 kr, och det är mer eller mindre skitbilar utan någon som helst utrustning och diverse grejer,

Och som jag sa här ovan så är en t.ex en toppackning betydligt billigare att byta än en ny växellåda... och som om inte det vore nog så är den både trimmad och stylad(dock inte mycket) men det är tillräckligt för att folk kommer att backa... men hittar du bara rätt köpare så kan du nog få vad du vill ha.
Senast redigerat av AcesHigh666 (9 maj 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

182 Inlägg
10 maj 2009
www.bilpriser.se där kan du klicka i dina alternativ och se efter hur mycket den "bör" kosta

Gödseldräng
4 529 Inlägg
10 maj 2009
Rquired skrev:
Bilen är ju inte stylad speciellt nämnvärt, hade det varit tonvis med plast och "E46 front" med passning som en fyrkant i ett runt hål så hade det kanske påverkat priset.

Är bilen i bra skick så allt mellan 18 och 22k skulle jag gissa på, alltså som slutpris. Sen får du väl sätta den på annons med lite marginal säg 25k. Sen är frågan vad fälgarna är värda, använd dom som ett prutargument dvs säger kunden ett lågt pris säger du "ok utan fälgar" och säljer dem separat senare.

att synkringen blir dåliga är standard på BMWs lådor
inte direkt ett ovanligt problem och fixas på ca 30min om man inte gort den förut

runt 25 tror jag du kan få för den iallafall då dom ligger rätt högt i pris

511 Inlägg
10 maj 2009
Trådstartare
AcesHigh666 skrev:
Rquired skrev:

Det var just därför jag sa 15k.. inte nog med att en ny låda kostar, så ska den ju dit med... och kan man inte själv så kostar det en massa... samt att BMW lådor som har så bra rykte att man inte kan tänka mig att bilen är snällt körd.

halvorsen skrev:
AcesHigh666 skrev:

Och som jag sa här ovan så är en t.ex en toppackning betydligt billigare att byta än en ny växellåda... och som om inte det vore nog så är den både trimmad och stylad(dock inte mycket) men det är tillräckligt för att folk kommer att backa... men hittar du bara rätt köpare så kan du nog få vad du vill ha.

jag hade nog köpt en bmw med dålig syncring istället för en som inte ens går att köra,
och jag har 2 st växellådan liggande till just 325 men har inte tid eller ork att byta därav priset,
dom kostar inte alls mycket på en skrot, ungefär 1-2000 kr, visst kan man inte så rinner det iväg är väll 3 timmars jobb, för en bmw verkstad så, man får väll räkna med allt ifrån 4-6ooo beroende på vilken versktad, men då ligger jag endå långt under dom andra priserna,

Forummoderator
10 576 Inlägg
10 maj 2009
Annonsera på därför avsedd plats. tråd låst.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök