2791
Sök

Bilbyggare?

45 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Tjo!

Jag förstår inte det här med att kalla sig för "bilbyggare" osv. Det verkar som om man köper en baslåda på brl och limmar fast lite plexi osv, sänker bilen och byter slutburk så vips! så är man bilbyggare. Otroligt! Vad tycker ni? Används inte just titlen bilbyggare lite väl flitigt?

/Gnällspiken

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
11 maj 2009
TopRocker skrev:
Används inte just titlen bilbyggare lite väl flitigt?

Jo.

Blir nog en långlivad tråd det här smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 675 Inlägg
11 maj 2009
Vem har kallad sig bil byggare? Tycker folk mer ser det som en hobby med att stylla bilar och göra om dom.

// Svar på tal!

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
11 maj 2009
He he jag håller med det är ofta dom som utfört lite homestyling på sina bilar som tar den titlen själv wink

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
11 maj 2009
Det som inte är förebyggande är din rubrik, den bör ändras till någonting bättre. wink
Ta en titt på den länk så du förstår vad jag menar.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Driver
2 111 Inlägg
11 maj 2009
Instämmer med TS.

Känns som många anser sig "bygga" såfort de byter sina orig 5,25or mot mds 5,25or...

Eller t ex brudar som låter sin kille montera kjolpaket osv, då är dom helt plötsligt tjejbyggare. (?)

Bara exempel.

Man kanske ska börja kalla sig bilbyggare, fast å andra sidan har jag aldrig varit speciellt trendig...

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

45 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
volvo_1987 skrev:
Vem har kallad sig bil byggare? Tycker folk mer ser det som en hobby med att stylla bilar och göra om dom.

// Svar på tal!

En hel del nissar här på garaget gör det.

45 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
alain skrev:
Det som inte är förebyggande är din rubrik, den bör ändras till någonting bättre. wink

Jag ska ta det till mig och snäppa upp mig nästa gång! smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 maj 2009
TopRocker skrev:
alain skrev:

Jag ska ta det till mig och snäppa upp mig nästa gång! smile

fixa det direkt så slipper vi låsa.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

underordnad allfixare
696 Inlägg
11 maj 2009
har jag tonat min bil själv (med plexi toning) sen har jag även slängt på en dekal så jag anser mig som bilbyggare

glömde en sak! jag modifierade ju om org grillen själv så jag måste ju vara nått av det lite mer extrema hållet!
Senast redigerat av LasseMan (11 maj 2009)

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

Fundersam
126 Inlägg
11 maj 2009
Janken skrev:
Instämmer med TS.

Känns som många anser sig "bygga" såfort de byter sina orig 5,25or mot mds 5,25or...

Eller t ex brudar som låter sin kille montera kjolpaket osv, då är dom helt plötsligt tjejbyggare. (?)

Bara exempel.

Man kanske ska börja kalla sig bilbyggare, fast å andra sidan har jag aldrig varit speciellt trendig...

MVH Janken

Tror inte tjejerna ljuger om något de inte gjort... Finns många duktiga tjejer som faktiskt klarar av det själv!

Girls don´t like boys, girls like cars and money!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
11 maj 2009
Texi skrev:
Tror inte tjejerna ljuger om något de inte gjort... Finns många duktiga tjejer som faktiskt klarar av det själv!

Varför skulle de inte göra det? Om killar kan ljuga så kan väl tjejer också?

Visst finns det många duktiga tjejer. Men det finns också såna där pojkvännen byggt bilen och så är tjejen "bilbyggare" - precis som "Janken" skrev.

Fundersam
126 Inlägg
11 maj 2009
John87 skrev:
Texi skrev:

Visst finns det många duktiga tjejer. Men det finns också såna där pojkvännen byggt bilen och så är tjejen "bilbyggare" - precis som "Janken" skrev.

Ja, men då får de ju ligga på deras samvete med deras lögner.  Men det finns många som tror att bara för att det är en tjej så har hon inte gjort något själv. Sen finns det dem som vinner priser efter priser men som lämnat in allt till proffs för att få det fixat. DET tycker jag är fel.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
11 maj 2009
Texi skrev:
John87 skrev:
Texi skrev:

Ja, men då får de ju ligga på deras samvete med deras lögner.  Men det finns många som tror att bara för att det är en tjej så har hon inte gjort något själv. Sen finns det dem som vinner priser efter priser men som lämnat in allt till proffs för att få det fixat. DET tycker jag är fel.

Men det var inte det du skrev.
Du skrev att tjejerna inte ljuger om något de inte gjort. Precis som att en tjej aldrig skulle ljuga om något.

Men efter din vidareutveckling så kan jag hålla med dig smile

Fundersam
126 Inlägg
11 maj 2009
nej för jag vill inte tro att någon e så dum så de ljuger om sånt.
men egentligen är det samma sak om en tjej ställer ut en bil som sin pojkvän fixat och en som ställer ut sin bil som en firma fixat?
Borde finnas olika kategorier att tävla i??

spårade väl ur lite.. men bilbyggare? jag vet inte... borde egentligen bara den som gjort något med sin bil själv få kalla sig.. enligt mig.

45 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
LasseMan skrev:
har jag tonat min bil själv (med plexi toning) sen har jag även slängt på en dekal så jag anser mig som bilbyggare

glömde en sak! jag modifierade ju om org grillen själv så jag måste ju vara nått av det lite mer extrema hållet!

Jag ser även att du vinklat skärmen på kepsen också, nu kan du även kalla dig för hattmakare...

4 682 Inlägg
11 maj 2009
bilbyggare e ju ingenjörerna som konstruerar bilarna , vanliga hemmafixare e ju entusiaster.

705 Inlägg
11 maj 2009
håller med helt, jag kan inte kalla mig för en Designer bara för att jag väljer hur min fälgar ska lackas av en lackar, eller?
Till Texi:
Sen så om inte alla har tid eller tillgång till en verksta eller kunskap, så borde man inte få skit för de. Så om du inte bygger eget skjolpaket så borde inte du kunna tävla med de?
Låter bara fel i mina öron men du kanske har gjort allt själv från grunden. *tummen upp*

--------------------------------------------------------------------------------
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Fundersam
126 Inlägg
11 maj 2009
Shalle89 skrev:
håller med helt, jag kan inte kalla mig för en Designer bara för att jag väljer hur min fälgar ska lackas av en lackar, eller?
Till Texi:
Sen så om inte alla har tid eller tillgång till en verksta eller kunskap, så borde man inte få skit för de. Så om du inte bygger eget skjolpaket så borde inte du kunna tävla med de?
Låter bara fel i mina öron men du kanske har gjort allt själv från grunden. *tummen upp*

hah Nej. verkligen inte så jag menade. jag menar folk som lämnar in allt men vinner priser och blir kända som duktiga bilbyggare eller vad ni vill kalla det.
Tycker det är roligare när man får se vad folk kan göra själva utan proffs hjälp!!!!! Och det är MIN åsikt sen får ni andra tycka precis vad ni vill.

Herr
1 722 Inlägg
11 maj 2009
TopRocker skrev:
Tjo!

Jag förstår inte det här med att kalla sig för "bilbyggare" osv. Det verkar som om man köper en baslåda på brl och limmar fast lite plexi osv, sänker bilen och byter slutburk så vips! så är man bilbyggare. Otroligt! Vad tycker ni? Används inte just titlen bilbyggare lite väl flitigt?

/Gnällspiken

Inte märkt av det så värst ofta att folk kallar sej "bilbyggare", men en bilbyggare för mej är en person som tjänar pengar på att bygga bilar. Inte nån som stoppar in en baslåda i skuffen.

Jag kallar mej själv inte heller en bilbyggare även fall jag delvis byggt min bil.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Sök