Android skrev:
FireTraXX skrev:
Android skrev:
Men snälla, så fort det snackas om ett styling- och bildelsbolag så heter de att "de säljer bara skiiit, bort med dem". Då undrar jag vart ni som ratar de flesta bolag handlar era grejjer, där de tydligen erbjuder överlägsen kvalitet för en struntsumma...
...
Hepp!
Jag köpte min Rieger-vinge av något företag jag inte ens kommer ihåg.
Men så var det inte företaget jag köpte den från som avgjorde köpet, det var märket av vingen.
Överlägsen kvalité och struntsumma vet jag inte vad du menar med.
Det mesta verkade bara vara plastigt skräp och det jag köpte när jag var där (Torkarblad och tändsstift) gick på 1400kr.
Anledningen med bildelsaffärer är för att de ska vara billigare än hos bilhandlaren.
Annars kan man lika gärna lämna in bilen och slippa bli skitig för en marginell extrasumma.
(Iofs. så fick en på Shell montera torkarbladen och brorsan skruva dit tändsstiften, men ändå.
)
Jag förstår inte riktigt ditt svar, men om jag tolkar rätt så, självklart, man köper från den butik som har det man vill ha, och det är lite det jag försöker poängtera.
Vad jag menar är att så fort ett företag som säljer "styling"kommer på tal, då ska det smutskastas, och det är alltid nån som hävdar att allt är "billig plast skit", ta t.ex. Biltema. Men seriöst, hur många är det egentligen som INTE köper billig plast och sedan moddar som man själv vill ha det om det nu skulle behövas. Är det inte där "bygge" i bilbygge kommer in?
Ta dig t.ex, du sa du köpte din Rieger vinge från nått ställe, och butiken spelade mindre roll därför att du hittade den vinge du ville ha där. Säg nu att du hittat vingen på Biltema för halva priset? Hade du fortfarande köpt den eller hade det varit billig skit då?
Ni förstår vad jag menar...eller?
Det är väl ändå ingen som hävdar att allt t.ex. Realcar säljer är billig plastskit, även om det trots allt är det.
Har aldrig stylat en bil, så vet inte vad folk gör eller vad jag hade gjort för att få den som jag vill ha den.
Men vad jag förstått så är det allt som oftast rätt kass passform även på de dyrare kjolpaketen.
Tvivlar på att Biltema hade gjort bättre saker, då betalar jag hellre lite mer pengar och får något som troligtvis är bättre gjort.
Hade Biltema sålt den vingen jag har för halva priset så hade jag ju såklart köpt den där.
Den kostade ju trots allt 2500kr...
Nu är det ju dock så att biltema hade kanske sålt en likadan, och den hade jag inte köpt.
För jag ville ha RIEGER, inte något det står Biltema på.
Det jag såg inne på Micro var riktigt fula rattmuffar, tärningar, neonskräp o.s.v.
Inget som gav mig någon WOW-känsla.
Såg mer ut som en begravningsplats för Biltemas grejor.