2625
Sök

Tona rutor med toningsspray!?

119 Inlägg
18 april 2006
får man inte ha en viss % tonat på framrutorna???? har hört det...

man lär sig något nytt varje dag....saab åkare

4 Inlägg
18 april 2006
Hehe.. tonade mina sidorutor kolsvarta. Snyggt som fan till den blåa lacken... dessvärre så skulle min bil besiktigas på vintern. Men efter lite om och men så ryckte jag säkringe. Hehe.. snacka om att bes.mannen var sur efter provturen. Han tyckte jag skulle sätta tillbaka säkringen, och frågade om jag tonat rutorna. "Mja, jo.. lite granna kanske". Sedan sa han inte mer. Blankt papper. big_smile

433 Inlägg
18 april 2006
jimbo_83 skrev:

Jo, det ska väl vara typ 85-90% genomsläpp på framrutorna..men bara glaset gör så att det drar ner..är väl kanske 7-8% procent mörkare än vad du ser vanligtsvis..vi fick det där berättat av en trafikpolis när han sprang runt och lekta "Razzia-man" hehe

638 Inlägg
19 april 2006
RICO_VAMP skrev:
;O) ..en bekat till mig vevade ner rutorna o tog väck vevarna innan besiktningen...problemet var att besiktningsgubben hittade vevarna på golvet i baksätet o testade o veva upp de kolsvartaframrutoena ..hahahaha..;O)

Och den polarn var ju smart?
Vem FAN lägger veven i baksätet om man vill dölja skiten? LoL

Kommer väl nånting här snart!

638 Inlägg
19 april 2006
xBjorlingx skrev:
jimbo_83 skrev:

Jo, det ska väl vara typ 85-90% genomsläpp på framrutorna..men bara glaset gör så att det drar ner..är väl kanske 7-8% procent mörkare än vad du ser vanligtsvis..vi fick det där berättat av en trafikpolis när han sprang runt och lekta "Razzia-man" hehe

Du får ha tonat om det är från fabrik, inte annars. På nya bilar är det redan en 5% toning på rutorna från fabrik, knappt märkbar.

Kommer väl nånting här snart!

Modo-fan från början till slut
330 Inlägg
19 april 2006
Jag var med om en kul grej när jag skulle besikta min 142:a med kolsvarta bakrutor för något år sen.Jag stod utanför och väntade på att få komma in,och det här var i början på maj har jag för mig.I vilket fall som helst så var det varmt som fan så jag hade rutan på förarsidan nere...sen när jag kommer in i hallen så börjar gubben med att veva upp rutan på förarsidan,"bara för att kolla,man vet ju aldrig"sa han.Men ja menar:vem fan tonar bara EN framruta??Det ska i så fall vara för att kanske försöka halvera böteslappen,vad vet jag??..hehe..Jag blev i alla fall minst sagt förvånad...men samtidigt så var det ju lite kul samtidigt

Stolt far till Freddy 18/12-08

SSS -12
3 217 Inlägg
19 april 2006
Flash skrev:
Jag var med om en kul grej när jag skulle besikta min 142:a med kolsvarta bakrutor för något år sen.Jag stod utanför och väntade på att få komma in,och det här var i början på maj har jag för mig.I vilket fall som helst så var det varmt som fan så jag hade rutan på förarsidan nere...sen när jag kommer in i hallen så börjar gubben med att veva upp rutan på förarsidan,"bara för att kolla,man vet ju aldrig"sa han.Men ja menar:vem fan tonar bara EN framruta??Det ska i så fall vara för att kanske försöka halvera böteslappen,vad vet jag??..hehe..Jag blev i alla fall minst sagt förvånad...men samtidigt så var det ju lite kul samtidigt

Hahaha... Skön gubbe, tror inte att han vaknat ordentligt!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

LillNaisarn
19 april 2006
Fuckface skrev:
Flash skrev:

Hahaha... Skön gubbe, tror inte att han vaknat ordentligt!

har varit med om en kompis som satt i sin bil, 740.
kompisen och en till satt framme föraren han veva ner på sin sida men inte passageraren och det han så klart polisen se så han fick rycka på höger sida, så han körde runt ett tag med solfilm på vänster fram ett bra tag å dumt som fan såg det ut big_smile

Sök