Moparboy440 skrev:
Froborg skrev:
Lite info om thunderbird.
87 årsmodell 150 hp och 420 Nm
88 årsmodell 155 hp och 410 Nm
vikt runt 1600 kg
var har du fått dom uppgifterna ifrån?
borde ju sitta en 302:a med 8-punkts sekventiell bränsleinsprutning i dem.
officiella siffror e 183 hk och 350 Nm i vrid. dock e dom offtast i underkant då man i usa betalar försäkring enligt effektsiffror(mer effekt= dyrare försäkring). samt att det e amerikanske hästar,blir lite mera med europeiska mätmetoder.
sen att dom skulle dra 0.8 l/milen blandat körning tror jag riktigt inte på.
farsan hade en mercury colony park med 302 efi,aod låda och "gummibandsbakaxel" den drog ca 1.1 l/milen vid blandad körning(0.8 landsväg 1.4 i stan)
e dock lite tyngre (ca 1800 kg).
v6:an däremot drar 0.79 l/milen blandad körning (fabriksuppgifter).
sen så e en 302 egentligen en 4.9 liters motor, 302*16.38=4946 cc. blir alltså 4.9 liter ,men marknadsförs som 5.0 för att inte förväxlas med 4.9 liters sexan.
Froborg skrev:
i F-body sitter de:
2,3 rad-fyra
2,3 rad-fyra med turbo och intercooler
3,8 v-6
5,0 v-8
och den mest på kostade var SVO och den hade rad fyra med turbo
f-body e ju en gm platform
http://en.wikipedia.org/wiki/GM_F_platform .
antar att du menar Fox platformen?
Holiace skrev:
En 5.0 eller 5.7 lär ju dricka 1.0-1.5 med 3/4stegs automat. Inget bra val direkt!
jo du har ju säkert jättemycket erfarenhet av jänkare så du vet det

.
Edit: jättemånga stavfel .