3738
Sök

Problem med lådan och steget. hjälp! ?

75 Inlägg
15 maj 2009
Trådstartare
var/hur tycker ni att ja fästa jordkabeln?

16 197 Inlägg
15 maj 2009
shoriii skrev:

i bultet til bälterna bak.. å slipa plåten ren från färg å sen sätter du kabeln (med kabelsko) mellan plåten å självaa bältesdelen.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 914 Inlägg
15 maj 2009
shoriii skrev:

vars har du satt jordpunkten när det lät illa??

75 Inlägg
15 maj 2009
Trådstartare
chassit i bagageluckan. vid sidan om

Arg Snickare
875 Inlägg
15 maj 2009
låter som du haft fel inställningar på slutsteget. eller så pallar inte ditt slutsteg med att driva 2 st 12 på 600 watt var.

75 Inlägg
15 maj 2009
Trådstartare
jag tog bild nyss. kolla på bilden o säg va ja ska göra elr nå. ja har provat allt men va tycker ni att dom borde stå på. och audio kablarna röda och svarta sitter dom rätt elr?

http://i41.tinypic.com/xlmavl.jpg

3 Inlägg
15 maj 2009
Jag har en likadan låda som dig och hade samma problem som du har !
jag löste problemet genom att jag köpte en till lågnivåkabel och ett 4-kanals steg därefter bryggade jag högtalarna och koppla in båda lågnivå kablarna och nu funkar det perfa !

detta( gas alpha x 4100 ) slutsteg köpte jag .. inget värsting men funkar superb

75 Inlägg
15 maj 2009
Trådstartare
hur ska ja koppla lågnivåkabel? va är brygga?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
15 maj 2009
Du kan ju börja med att ställa om lite på ditt steg och se vad som händer. Till att börja med då, skruven till vänster där det står HPF vrider du fullt åt vänster (vet inte om det hjälper men försöka duger). Skruven till höger som det står LPF på vrider du till ungefär klockan 9, alltså åt vänster. SUPER BASS ställer du på 0, alltså längst till höger. Sen så kollar du i stereon så att lågnivåutgången (preout) står som sub och att du inte har något HPF filter påslaget.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

MulleRacing
499 Inlägg
15 maj 2009
Finns massor av saker som kan vara fel! Mina tior ger hur mycket tryck som helst hur jag än har lådan vänd. Ta hjälp av någon polare som kan ljud så ska du se att ni kan klura ut något fel:P

33 Inlägg
15 maj 2009
Tycker dock att du bör fixa en grövre jordkabel och en bättre jordpunkt innan du börjar pilla och bygga en massa!

Avstängd
1 557 Inlägg
15 maj 2009
Inget profs men för mig att det kan bli tusen ggr bättre om man grenar upp lågnivån !??! Jag har gjort det en gång på typ samma grejer.. Köp 2 grenar på typ biltema o prova smile Kostar inte många kr

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

75 Inlägg
15 maj 2009
Trådstartare
hehe mrkerm du e kurd va big_smile?

75 Inlägg
15 maj 2009
Trådstartare
grabbar tack så mycke för all hjälp men det går inte måste skrota bilen. topplockspackningen gick idag sad . vatten i motor sad   .
men de va jävlit snällt att ni hjälpte till.

Sök