4369
Sök

Lådtips till Boxter Db Shark 10

10 Inlägg
10 april 2006
Trådstartare
Hej hej!

Skulle väldigt gärna vilja ha tips på en låda till ovanstående bas smile
Har läst att dom är lämpliga i lådor från 15 liter. Skulle vilja ha en mer exakt siffra.

Basen ska sitta i en Nissan 200sx -92 (s13) och den drivs av ett DLS Cad 11 monoblock så effekt finns nog så de räcker. Lyssnar på väldigt blandad musik. De kan vara allt från Eminem till Dire Straights till Ozzy Osbourne, techno, o.s.v. väldigt blandat alltså.

Tack! // Sjödin

Drive wide or drive home

1 129 Inlägg
11 april 2006
Placerar en fråga när de pratas om boxter.

Hur bra ä märket jämfört mä andra i liknande  prisklass?.

Har själv oxå funderat på att skaffa märket eftersom det finns basar som är gjorda för  trånga utrymmen.

10 Inlägg
11 april 2006
Trådstartare
Jag har bara haft en Mds Da 12 i samma prisklass. Tycker att Boxtern spelar behagligare bas med mer kontroll än Mds basen. Men de krävs ett starkt steg för att driva Boxtern, den kräver bra mycke effekt för att prestera. Problemet jag har är att jag får mer bas när jag öppnar en dörr, nu är lådan på 22 liter minus 2-3 liter (elementets storlek). Skulle ju kunna bygga en ny sluten låda på typ 17-18 liter exlusive element, men helst vill jag ha en portad låda eftersom att den oftast har högre verkningsgrad.

// Fredde

Drive wide or drive home

21 761 Inlägg
11 april 2006
Svårt att hitta någon bra information om Boxter tycker jag. Det står inte mycket på deras hemsida heller. En som säljer Boxter i Sverige är www.svensktbilljud.se men där står inte så mycket heller.

10 Inlägg
11 april 2006
Trådstartare
Ja de är svårt att hitta någe, har sök väldigt mycke själv åxå. Synd =/

// Sjödin

Drive wide or drive home

1 129 Inlägg
11 april 2006
En av dom som håller på mä företaget går i min klass. Det är av han ja fått höra talas om boxter.

Har dessvärre inte hört så jättemycke om märket o kvalitet än, därför frågar ja om det ä som har provspelat märket o oxå provat andra märken att som ä jämförbara.

Lika bra att höra fleras åsikter, vilket kan va en bra hjälp innan man bestämmer sig big_smile

1 129 Inlägg
18 april 2006
Jag hörde att Boxter kom på rätt bra platser på elmia ljud sm'et.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
18 april 2006
Se mitt svar i den andra tråden.

mvh Jonas...som också kan upplysa om att "Svenskt" Billjud är danskt som etablerar sig i Sverige, som Lidl ungefär...

Palicuse skrev:

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

1 129 Inlägg
18 april 2006
jonash skrev:

mvh Jonas...som också kan upplysa om att "Svenskt" Billjud är danskt som etablerar sig i Sverige, som Lidl ungefär...

Palicuse skrev:

Hur många utländska märken är d som inte gör d?.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
18 april 2006
Jag pratar inte om märket på basen...Men visst, man kan välja att köpa sina grejer precis från vart man vill!

mvh Jonas

Palicuse skrev:
jonash skrev:

Palicuse skrev:

Hur många utländska märken är d som inte gör d?.

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Entreprenör
1 286 Inlägg
18 april 2006
Asså Boxter är inga kvalitetsbasar. Dom poppar på Riktigt högt med mycket effekt. Men något finlir är det inte att prata om. dB Shark basarna är totalt skräp då dom inte ens spelar HÖGT. dB-Warrior II basarna är snarare bättre då dom kan spela riktigt högt som sagt.

// Niklas Johansson

1 129 Inlägg
18 april 2006
Ok, jag misstänkte att d va nå skit mä dom eftersom d va så billiga mm. Själv blev ja lite småsugen på dom för att d inte behövde nå speciellt stor låda.

Jag kolla på en Orion XTR 12a på nätet som jag fick tips om, men d var svårt att hitta svenska sidor som säljer Orion så d märket lägger ja på is så länge o kollar vidare smile.

1 Inlägg
4 juli 2008
[Gällande Boxter basarna så har jag hittat värdena på den danska sidan. Dessa är som följer
Sub12 Shark 12"
QTS:    0,5
vas    16,36
fs:    43,5

Sub10 Shark 10"
QTS:      0,45
vas:       15,44
fs:          36,28

2 911 Inlägg
5 juli 2008
Inte dåligt med bra svar, dock 2,5 år efter frågan ställdes.

Sök