3915
Sök

Farthållare Volvo V50 slutat fungera

20 Inlägg
16 maj 2009
Trådstartare
Farthållaren har lagt av på min V50. Cruise lampan tänds när jag aktiverar den, men mer än så händer inte.
Har kollat kontakten vid bromspedalen, men den var inte justerbar som det var förr. Så jag vet inte om det är fel på den. Det enda jag kunde konstatera var att det inte gick att få någon kontakt mellan stiften på den, vare sig kontakten var bruten eller sluten. Vet inte om det ska vara så. Någon som har nåt tips på vad det kan vara för fel?

Forummoderator
9 299 Inlägg
16 maj 2009
Har du inte garanti på en så ny bil?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

4 767 Inlägg
17 maj 2009
caromania skrev:
Har du inte garanti på en så ny bil?

Hans bil är från 2005, normalt har man nybilsgaranti i 2 år.

Och
rubrik redigerad enl; http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
17 maj 2009
Trisst, verkar va en massa elfel på dom bilarna sad Rulla in till volvo, har dom vett i skallen så borde dom göra det på goodwill

Rock'n Roll

1 064 Inlägg
17 maj 2009
Tjena,
Hade "samma" fel på min tidigare, testa att hålla ned kopplingen lite o se om den fungerar då.
För på min så var de givaren (pedallägesgivaren) mellan kopplingspedal och torpedvägg som var paj..
Vet inte om det är lika på V50 -05 men värt att kolla kanske?

//Lindh

Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".

20 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Problemet är löst.

Reservdansk
6 271 Inlägg
18 juni 2009
Vad var felet då? smile
Min farthållare vill inte heller, enligt felkoden får den ingen hastighetssignal, men jag har aldrig pillat i den härvan...

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sök