Eftersnack: Norrortsträff Barkarby 16/5

Pierre-na
17 maj 2009 · 398 Inlägg

Ganska tråkig träff denna gång, men är det någon som vet vad som hände senare ,var det en krock eller vad?

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!
peh
17 maj 2009 · 23 Inlägg

det här var nog min första "riktiga" stora träff och tyckte det var skojigt. bra gjort av er som arrangerade, och trevligt bemötande med uppradning o dyl i början.. mkt fint att se på oxå. fick blåljus i backspegeln långt ute i skogen utanför uppsala på väg hem, men de var glada och tyckte det var häftigt att jag varit på bilträff.. smile

Volvo V70 (2001)
Rattryckarn BilvårdsTekniker
17 maj 2009 · 281 Inlägg

Ja ni, mkt lyckad kväll om man ser över hela, rätt så bra organiserat på parkeringen, Aston Martin bilen missade jag tydligen!! Fina bilar, smile När vi åkte till Jula så tok blängde en mötande snut mot mig i rondellen, kör ner till jula, parkerar o stänger av, polisen ställer sig mittemot och konversationen löd ngt liknande.

Polisen: Vem kör audin?

Jag: Det är jag det

Polisen: Du hade inga lysen

Burre (TÄCKER UPP SNABBT) Har inte du en inport så du måste sätta på lysena manuellt?

Jag: Jo, vill ni se att jag har lyse? BTW Har jag en svensksåld bil

Polisen: Ja tack

Jag: Sätter på lysena och de börjar snacka om avstängning av någon väg i fredags kväll, vi hade inte en aning men de sade åt oss att inte spela dumma.. bla bla.. Hade ingen aning heller, de frågade vad vi skulle göra och ja sade bara att vi skulle åka en laglig cruise, de frågade var det var men de ljög sökerligen..

Trevlig kväll ändå big_smile

Count me in next time..

Rattryckarn
Ford Mondeo Sport Edition "Snow-white" (2012)
TLO
17 maj 2009 · 1 062 Inlägg

Trist att man inte kunde vara med denna gång. Att Polisen var på hugget och dessutom var irriterade beror på att de hade Valhalla Cup hela natten igår, bla i Barkaby o Akalla, och att det var en del provokativt beteende under detta. De antog att samligen i dag var något liknande tyvärr...

Trevliga bilder!!

"You Go, we go!"
colt czt "Transporter"
17 maj 2009 · 45 Inlägg

Galic_Andro skrev:
Tack CarpeDiem för en kanonträff, var där en timme tidigare för att hjälpa lite med lineupen av bilarna som strömmade in, kanon!!

Dock hände det jag fruktat, en nisse med en Aston Martin, blästrade min nylackerade front med en burnis ca en meter från bilen.... onödigt, ja!

Cruisingen blev väl sådär i mina ögon, åkte mest runt och virrade, hittade några bilar jag körde efter, men åkte och fikade med tjejen istället lol

Väl mött nästa träff, och spara burnisarna till nån annan träff, please!!

Mvh Andro

Fan va onödigt vad e det för fel på folk.?? Fick du tag på Fanskapet och fick han betala dig.?

"Kör Aeron och Honda cbr 600F"
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
17 maj 2009 · 946 Inlägg

Master_Blaster78 skrev:
polisen e alltid rolig att reta:) När polisen kom när vi stog på Ikea parkeringen så ropade jag "Hej konstapel" Polisbilen Tvärr bromsade

Coolt!

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Funkiee Saab älskare!
17 maj 2009 · 4 597 Inlägg

tycker den var skön! big_smile men jag blev förvånad att de var så få bilar dock! men de kanske har med "valhalla" som gick på natten, men jag kommer o komma nästa gång med! wink Riktigt bra CarpeDiem! wink

Mvh Patrik

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
easy
17 maj 2009 · 63 Inlägg

Tackar för igår!
Helt okej träff överlag med fint väder, fina bilar och trevligt folk smile

Åkte aldrig med i cruisingen men tydligen så gick det inte helt enligt planerna med den, så det kanske inte gjorde så mkt att man missade den trots allt.

shurik
17 maj 2009 · 6 Inlägg
Carpe_Me
17 maj 2009 · 4 Inlägg

Hodell skrev:
Det där va ju sjukt roligt, träffade lite nytt folk som alltid är skojj smile , cruisingen va ju lite sådär, vi gjorde som många andra och åkte mest omkring och virrade dock så fick man sig en liten cruising i slutändan med en supra, type-r och en impreza smile jag hörde att det slutade bra för er i slutändan trodde faktiskt ett tag att det var kört för er när ni drog mot nacka med transportern med ett antal antenner på taket efter er, försökte att få kontakt med er när jag svängde av att ni hade en cevilare bakom er men lyckades inte överösta motorerna, haha

På återseende

Hah för min del var det hyffsat kört, skulle vänta in dom vid rondellen över södralänken, slutade med att jag istället väntade in transporten =/ som även visade sina blåa disco ljus för mig lite senare när jag stämplat lite =/. Snittet blev mer än dubbla hastigheten, men jag fick gå efter gott uppförande big_smile

Kommer aldrig mer ha tur!

Pierre-na
17 maj 2009 · 398 Inlägg

Audisport_ skrev:
Ja ni, mkt lyckad kväll om man ser över hela, rätt så bra organiserat på parkeringen, Aston Martin bilen missade jag tydligen!! Fina bilar, smile När vi åkte till Jula så tok blängde en mötande snut mot mig i rondellen, kör ner till jula, parkerar o stänger av, polisen ställer sig mittemot och konversationen löd ngt liknande.

Polisen: Vem kör audin?

Jag: Det är jag det

Polisen: Du hade inga lysen

Burre (TÄCKER UPP SNABBT) Har inte du en inport så du måste sätta på lysena manuellt?

Jag: Jo, vill ni se att jag har lyse? BTW Har jag en svensksåld bil

Polisen: Ja tack

Jag: Sätter på lysena och de börjar snacka om avstängning av någon väg i fredags kväll, vi hade inte en aning men de sade åt oss att inte spela dumma.. bla bla.. Hade ingen aning heller, de frågade vad vi skulle göra och ja sade bara att vi skulle åka en laglig cruise, de frågade var det var men de ljög sökerligen..

Trevlig kväll ändå big_smile

Count me in next time..

Haha såg detta var det inte en kvinnlig polis som pratade med er? körde själv med parkeringsljusena på och kom på det när jag körde ut från jula tongue

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!
fanimej
17 maj 2009 · 182 Inlägg

shurik skrev:
här kommer lite bilder:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=83459

Trevligt att man fick vara med på bild!

Mvh Den röda saab 9-3:an!cool

Audi 100 Turbo Quattro "20v AAN" (1987)
Rattryckarn BilvårdsTekniker
17 maj 2009 · 281 Inlägg

Pierre-na skrev:

Audisport_ skrev:
Ja ni, mkt lyckad kväll om man ser över hela, rätt så bra organiserat på parkeringen, Aston Martin bilen missade jag tydligen!! Fina bilar, smile När vi åkte till Jula så tok blängde en mötande snut mot mig i rondellen, kör ner till jula, parkerar o stänger av, polisen ställer sig mittemot och konversationen löd ngt liknande.

Polisen: Vem kör audin?

Jag: Det är jag det

Polisen: Du hade inga lysen

Burre (TÄCKER UPP SNABBT) Har inte du en inport så du måste sätta på lysena manuellt?

Jag: Jo, vill ni se att jag har lyse? BTW Har jag en svensksåld bil

Polisen: Ja tack

Jag: Sätter på lysena och de börjar snacka om avstängning av någon väg i fredags kväll, vi hade inte en aning men de sade åt oss att inte spela dumma.. bla bla.. Hade ingen aning heller, de frågade vad vi skulle göra och ja sade bara att vi skulle åka en laglig cruise, de frågade var det var men de ljög sökerligen..

Trevlig kväll ändå big_smile

Count me in next time..

Haha såg detta var det inte en kvinnlig polis som pratade med er? körde själv med parkeringsljusena på och kom på det när jag körde ut från jula tongue

Haha, jo det var en kvinnlig polis smile fattar inte att de orkar bry sig om några lampor tongue men men, de är ju deras jobb..

Rattryckarn
Ford Mondeo Sport Edition "Snow-white" (2012)
Rattryckarn BilvårdsTekniker
17 maj 2009 · 281 Inlägg

Btw så sa polisen att det var runt 120 bilar, de räknade tydligen medans de cruisade runt i vimlet smile

Senast redigerat av Audisport_ (17 maj 2009)

Rattryckarn
Ford Mondeo Sport Edition "Snow-white" (2012)
Hee-Maan
17 maj 2009 · 3 113 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Man får också tacka cebT som hjälpte till att samla ihop folk inför kvällens cruising i stan. Jag gav folk instruktioner om vart vi skulle köra men sen när man var vid Kistavägen så fick man flera samtal om att folk hade samlats på Jula-parkeringen. Det var meningen att alla skulle dra från träffen direkt mot stan och köra en hederlig cruising. Eftersom man inte hann informera de andra om det så stod en massa bilar vid Jula och väntade. Jag gjorde mitt bästa och är nöjd med träffen och cruisingen smile Även om vi inte åkte tillsammans i karavan dock.

//CarpeDiem wink

det är klart man hjälper till wink försöker forma min vackra sångröst så lite skrik är ju bara gött. men satan vilken falsett sång alltså! Frodigt som fasen! wink
skulle lika gärna kunnat åkt till Jula och delat med mig min fina röst där också..

Lyckad kväll Sam.. Grattis!

ps. mina bilder kommer senare i veckan tror jag.. smile

/Krille - cebT

Semper Fi
No__Fear
17 maj 2009 · 16 Inlägg

Lyckad kväll igår många fina bilar ser fram emot nästa bil träff

To Fast For You
Supra-Alex
17 maj 2009 · 449 Inlägg

Trevlig träff!! smile
Synd bara att det blev så splittrat påväg till stan..
Vi filmade lite från träffen igår så en polare ska försöka redigera ihop en trevligt liten rulle smile

-Persson- It takes one to catch one
17 maj 2009 · 98 Inlägg

Tack för en trevlig träff!
Tog bara en sväng genom stan, hittar alldeles för dåligt smile

Funkiee Saab älskare!
17 maj 2009 · 4 597 Inlägg

Tycker alla ska ta o lägga upp sina bilder i bild tråden! smile jag laddade precis upp mina där! Ta en titt vettja tongue

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p1674264

Mvh Patrik

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
FreddeK
17 maj 2009 ·

Carpe_Me skrev:

Hodell skrev:
Det där va ju sjukt roligt, träffade lite nytt folk som alltid är skojj smile , cruisingen va ju lite sådär, vi gjorde som många andra och åkte mest omkring och virrade dock så fick man sig en liten cruising i slutändan med en supra, type-r och en impreza smile jag hörde att det slutade bra för er i slutändan trodde faktiskt ett tag att det var kört för er när ni drog mot nacka med transportern med ett antal antenner på taket efter er, försökte att få kontakt med er när jag svängde av att ni hade en cevilare bakom er men lyckades inte överösta motorerna, haha

På återseende

Hah för min del var det hyffsat kört, skulle vänta in dom vid rondellen över södralänken, slutade med att jag istället väntade in transporten =/ som även visade sina blåa disco ljus för mig lite senare när jag stämplat lite =/. Snittet blev mer än dubbla hastigheten, men jag fick gå efter gott uppförande big_smile

Kommer aldrig mer ha tur!

haha det var så jävla nära att jag också blev stoppad...svängde från stureplan mot plattan och då drog jag på lite extra men såg fan inte polisbussen som var bakom bilen efter mig. Ser hur han bränner om och börjar nosa mig i röven..haha men jag hade ju kört lagligt, dock så låter bilen lite mer än volvo v70=)
det var bara se till att han inte kunde stanna mig och sen köra av vid e20s avfarten...phuuu.

Trevlig träff som sagt men cruising i sthlm är svårt att rodda ihop då det är så mycker rödljus och så mycket tröga taxibilar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang