nu har man fått mer material till bygget. så nu väntar man bara på det fina vädret då man måste stå ute och jobba. kommer med nya bilder så fort jag kommit vidare en bit
dax för en liten uppdate från dagens fortsatta bygge.
som man ser på bilden så är inte hålen för basarna centrerade, först trodde jag att jag mätt fel på hålet för portröret men upptäckte idag att det är gavlarna som inte är centerade och då har hålen för basarna blivit fel också. suck. så ny toppplatta kommer göras och så får jag flytta på ena gaveln.
då har man hunnit en liten bit till på bygget. här kommer en liten bild uppdate:
Ny topplatta för basarna och portröret kommer göras så allt blir lite mer centrerat, sen får jag se om jag flyttar med ena gaveln också, beror lite på hur mycket jobb det blir.
Ska bli luckor i hålen på sidan med pianogångjärn.
kommer även klä insidan med isolering sen ska allt kläs med filt. ska försöka hitta något som matchar mattan i backluckan så det smälter in.
har nu tagit mig tid att fortsätta lite med bygget, mitt misstag som jag nämde tidigare är åtgjärdat. har nu kopplat in den. kabeldragningen är dock provisorisk än så länge då jag inte bestämt hur jag vill ha det. Bilder kommer förhoppningsvis imorron. hade ingen kamera med mig idag
Funderar på om jag ska ha luckor i hålen på sidorna eller inte, Vad tycker ni??
Ska jag klä den med ngt tyg, isf vad för tyg och färg eller ska jag lacka den?? Vad tycker ni?? Själv har jag funderingar kring att klä den med liknande tyg och färg som mattan på golvet