3847
Sök

Saab 9-3 2.0T vs S40 2.0T

98 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
#21
THE_SAAB_DUDE skrev:
håller med, smile   den sista blåa va kalas fin,    ta den ,  min 900 har funkat otroligt fint i snart 3 år,  kalas bil smile

jo jag menar det och för ett riktigt vettigt pris smile
Vet du hur det är med hydralisk koppling på sista 900 ? tongue


OEM <3
6 957 Inlägg
17 maj 2009
#22
kwansa skrev:
om du ska köpa en saab så köp en med t5 styrsystem (98-99), den nyare t7 har problem med oljeförbrukning och klena kolvar tex.

Oljeförbrukningen är ju ganska lättfixad..

Men de är sant som du säger, skaffa en 9-3 med T5 styrsystem (röd kasett, du kan inte missa den när du öppnar huven tongue)

OEM <3

208 Inlägg
17 maj 2009
#23
Röstar helt klart för SAABen! Mycket bil för pengarna. Volvo njaaaa. SAAB. Oh Yeah! big_smile

Wrum!

2 021 Inlägg
17 maj 2009
#24
alla 900or innan 98 har vajer, ganska trögtrampad koppling men man vänjer sig.
Undvik även bilar med sk. Sensonic låda.
Senast redigerat av Rille0 (17 maj 2009)


"Unloaded"
1 557 Inlägg
17 maj 2009
#25
kwansa skrev:
om du ska köpa en saab så köp en med t5 styrsystem (98-99), den nyare t7 har problem med oljeförbrukning och klena kolvar tex.

+1 på det!
Men köp en med T5 istället för T7 pga. att kolvarna, stakarna och kammarna klarar närapå 500 häst om motorn är i bra skick, medans du måste byta ut åtminstone kolvar på en T7 när du når 300 häst där i krokarna. Du kommer vara nöjd med steg 1/2 ett tag, men man vill alltid trimma mer big_smile

"When innovation meets passion!"

98 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
#26
Rille0 skrev:
alla 900or innan 98 har vajer, ganska trögtrampad koppling men man vänjer sig.
Undvik även bilar med sk. Sensonic låda.

Okeeeej, aja får se hur det känns när man testar den tongue
Men en annan sak jag upptäckte när jag kollade bilen var att den var privatimporterad och var först i trafik 2005 här i sverige och 98 i utlandet och jag undrar helt enkelt ska jag undvika att köpa denna bilen pga. att någon kan ha fifflat med mätaren, finns det möjlighet att kolla detta ?


98 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
#27
Mechanimal skrev:
kwansa skrev:
om du ska köpa en saab så köp en med t5 styrsystem (98-99), den nyare t7 har problem med oljeförbrukning och klena kolvar tex.

+1 på det!
Men köp en med T5 istället för T7 pga. att kolvarna, stakarna och kammarna klarar närapå 500 häst om motorn är i bra skick, medans du måste byta ut åtminstone kolvar på en T7 när du når 300 häst där i krokarna. Du kommer vara nöjd med steg 1/2 ett tag, men man vill alltid trimma mer big_smile

Hittade nu den som alternativ till 900 coupé , ser ganska vettigt ut tongue

http://www.blocket.se/jonkoping/Saab_90 … 14&w=3

Dock kanske inte mycket mer att göra med den hmm



Sök