om du ska köpa en saab så köp en med t5 styrsystem (98-99), den nyare t7 har problem med oljeförbrukning och klena kolvar tex.
+1 på det! Men köp en med T5 istället för T7 pga. att kolvarna, stakarna och kammarna klarar närapå 500 häst om motorn är i bra skick, medans du måste byta ut åtminstone kolvar på en T7 när du når 300 häst där i krokarna. Du kommer vara nöjd med steg 1/2 ett tag, men man vill alltid trimma mer
alla 900or innan 98 har vajer, ganska trögtrampad koppling men man vänjer sig. Undvik även bilar med sk. Sensonic låda.
Okeeeej, aja får se hur det känns när man testar den Men en annan sak jag upptäckte när jag kollade bilen var att den var privatimporterad och var först i trafik 2005 här i sverige och 98 i utlandet och jag undrar helt enkelt ska jag undvika att köpa denna bilen pga. att någon kan ha fifflat med mätaren, finns det möjlighet att kolla detta ?
om du ska köpa en saab så köp en med t5 styrsystem (98-99), den nyare t7 har problem med oljeförbrukning och klena kolvar tex.
+1 på det! Men köp en med T5 istället för T7 pga. att kolvarna, stakarna och kammarna klarar närapå 500 häst om motorn är i bra skick, medans du måste byta ut åtminstone kolvar på en T7 när du når 300 häst där i krokarna. Du kommer vara nöjd med steg 1/2 ett tag, men man vill alltid trimma mer
Hittade nu den som alternativ till 900 coupé , ser ganska vettigt ut