Jag är inne på att köpa en Nissan 200sx s13 och jag har hittat en på blocket som jag tycker är fin och verkar vara välvårdad men det jag vill fråga är vad tycker ni om priset på denna och vet ni nått om den? och vad tycker ni om priset?
Jag är inne på att köpa en Nissan 200sx s13 och jag har hittat en på blocket som jag tycker är fin och verkar vara välvårdad men det jag vill fråga är vad tycker ni om priset på denna och vet ni nått om den? och vad tycker ni om priset?
Vill man ha utställnings bil så...Men om man ser så här på det 300hk för 85,000 är det riktigt dyrt. Nu har jag inte sett den men jag tycker 60-70,000kr är mycket fortfarande.
Jag hade köpt en med smidda kolvar och stakar om jag skulle köpa en så dyr s13..
Jag blev så galet kär i den när jag såg den ;P sånt är farligt hehe. men jag vill ha en bil som det ska se bra ut sen ska jag bygga lite ljud och vara på utställningar och så ska den gå bra med.
Det kan ju vara slut kört på 16,000mil...Men det ser ju inte så ut. Det är ju inte mycket mil på en sådan gammal bil men dom är tydligen väldigt lätta att mixtra med på dom bilarna...
Om han har alla besiktnings papper så går det att lita på annars vet man aldrig
Den verkar ha tagits omhand väldigt väl. Relativt prisvärd också. Du får mycket för pengarna och slipper lägga ned massor i efterhand. Det är väldigt lätt att jämföra priset på en fullmoddad trimmad bil med en originalare.
Det är lätta hänt att tro att man "bara" behöver köpa en bil för 40.000 och sedan trimma och dona för mellanskillnaden. Då gör man misstaget att inte räkna med hur mycket det kostar i både tid och pengar att få till det där speciella utseendet som man vill ha. Bara en hellack går lätt på 20-30.000,- Ska du sedan trimma och styla så hamnar du lätt över det dubbla. Fälgar, däck, exteriörpaket, uppfräschning, trimdelar och allt mekjob...
Jag tycker det är prisvärt. Har du pengarna så köp den. Naturligtvis ska du kolla upp kvaliteten på arbetet, diverse kvitton och besiktningspapper/servicen. Precis som man gör med alla bilar man köper.
Tycker att den är prisvärd i det skicket och utförandet. Min S13 är tex värderad av ett försäkringsbolag till 80 000 och denna S13 som du är intreserad av ser ut att vara i minst lika bra skick om inte bättre. Håller helt med på Shoguns argument.
Skulle inte betala mer än 50 000 för en s13... Rolig bil men inte hållbar. Haft en så jag vet vad jag pratar om.
Dom är hållbara om man sköter dom som man ska. Har haft min i 5 ½ år med endats ett problem. En tändspole som var trasig. Har gått igenom alla besiktningar utan anmärkning. Så att de inte är hållbara håller jag inte med om. Sköt om din bil och den håller. Så är det bara.
Skulle inte betala mer än 50 000 för en s13... Rolig bil men inte hållbar. Haft en så jag vet vad jag pratar om.
Dom är hållbara om man sköter dom som man ska. Har haft min i 5 ½ år med endats ett problem. En tändspole som var trasig. Har gått igenom alla besiktningar utan anmärkning. Så att de inte är hållbara håller jag inte med om. Sköt om din bil och den håller. Så är det bara.
Är Ferrari eller Lambo hållbara bilar? Ja, det får man väl anta. Men vad händer med dem om servicen missköts? Om oljan byts alldeles för sent och den även är av riktigt dålig kvalitet? Om någon okunnig ger sig på att trimma/tuna motorn och gör fel? Om samme person ger sig på att "justera" diverse viktiga inställningar? Om bromsklotsarna byts när det bara är stålplattorna kvar? Tankas med för lågt oktantal och därmed orsakar spikningar? Kör över en stenkant och spräcker oljetråget/vattenkylaren, struntar i det och kör vidare?
Servicekostnaden för dessa italienska vagnar är skyhög och det är säkert lätt hänt att man "väntar" in i det längsta om ekonomin är ansträngd. Det kan bli väldigt dyrt!
Samma slarv/felorsak som för supervagnarna ovan gäller för alla andra sportvagnar och även vanliga familjebilar. Gränserna är bara snävare. Ju mer hästar och ju mer inbjudande till sportig körning en bil är, desto större är kravet på köromdöme och förståelsen för riktig service.
Ge dig inte på saker du inte klarar av. Även mycket små felarbeten kan leda till stora problem.
Så... Gillar du bilen, har pengarna och den är så bra som den verkar vara...KÖP den och njut av färden!