2749
Sök

Nissan 200sx s13 frågor och svar!

-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Shogun du menar att dom inte är hållbara och om man inte kan meka så ska man inte köpa den? för vad jag vet så om man sköter den som den ska så är det inga problem att den håller.

/snofi

Drifttekniker VA
580 Inlägg
20 maj 2009
Snofi skrev:
Shogun du menar att dom inte är hållbara och om man inte kan meka så ska man inte köpa den? för vad jag vet så om man sköter den som den ska så är det inga problem att den håller.

/snofi

Det Shogun menar är att kan du inte meka själv ta hjälp av en kunnig kompis eller lämna till en verkstad som vet vad dom gör. Detta gäller alla bilar oavsett märke eller modell för att en bil ska hålla. Sköt om den väl med ordentlig service varje år med kvalitets grejer så har du en bil som håller. Jag pratar av egen erfarenhet. Så har du pengarna och bilen känns och ser rätt ut när du testar den finns inget att tveka på.

Lycka till smile
Senast redigerat av Lalla78 (20 maj 2009)

2 230 Inlägg
20 maj 2009
den bilen finns ju hära på gorg:) vet dock inte vad ägarn hette nu igen tongue men jo den kan sköta sina bilar för han har 1 till som är minst lika fin big_smile

jag tycker du ska köpa om du har råd big_smile

EDIT: såg att hans länk stog i annonsen tongue
Senast redigerat av Rojpen (20 maj 2009)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

2 117 Inlägg
20 maj 2009
Precis. Det finns massor av exempel där hobbymekare har trimmat och sedan skyllt på bilen för att det inte fungerat. Alla är nybörjare i början men alla kan också lära sig bli riktigt skarpa på att meka bil och göra det jättebra. Tag hjälp av dem som kan och efterhand så lär sig även novisen.

Jag har ägt min "shogun" i mer än tio år och t.o.m haft den med mig ner till Frankrike när jag bodde i Montpellier.
Underbar bil hela tiden och utan några som helst problem. Jag sköter servicen och mekandet själv och tar väl hand om den.
Senast redigerat av shogun (20 maj 2009)

-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Ja om jag köper den vilket blir mer troligt för varje dag som går som kommer den stå i varmgarage och sen kommer jag sköta den som ett nyfött barn smile hehe me men service varje vinter när den e avställd osv smile Hoppas bara den e grym nu när jag ska testa den ska ner och prova den imorgon.

Update kommer !!!

/snofi

677 Inlägg
20 maj 2009
Den ser bra ut men hade aldrig köpt en s13 som inte varit renoverad och han har bevis på det.... sen måst manvara riktigt försiktig när man kör en sådan fin bil väldigt lätt att tabba sig.

Känns som överpris men den ser fin ut men kolla kvittorna för gudsskull använd huvudet och inte hjärtat

7 120 Inlägg
20 maj 2009
niss200an heter ägaren här på Garaget iaf. smile

http://www.garaget.org/?car=11953
Senast redigerat av Aerodynamik (20 maj 2009)

-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Han sa att han hade renoverat motorn för 700 mil sen men ska fråga efter kvitton osv.

2 117 Inlägg
20 maj 2009
Mycket gjort med den bilen. Läs beskrivningen på motorn så får du svar på mycket. Där får du mycket för pengarna utan tvivel.

-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Ne jag tycker den verkar jävligt bra och hoppas den e det när jag får se den imorgon och isf kommer det bli ett köp hoppas bara det finns kvitton på allt och besktningspapper.

-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
UPDATE!

Jag kom precis hem nu efter att ha provkört den och nu vet jag att det kommer bli den hoppas allt blir klar till nästa vecka!!!

Lycklig!!!

/Snofi

118 Inlägg
21 maj 2009
Grattis till ett fint bilköp smile

-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
inte köpt än men hoppas allt går igenom nästa vecka smile

/snofi

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
21 maj 2009
A_Amby skrev:
Vill man ha utställnings bil så...Men om man ser så här på det 300hk för 85,000 är det riktigt dyrt. Nu har jag inte sett den men jag tycker 60-70,000kr är mycket fortfarande.

Jag hade köpt en med smidda kolvar och stakar om jag skulle köpa en så dyr s13..

Motorarbete är dyrt och bökigt

Är det? mitt motorbyte har gått ganska snabbt och smidigt, imorgon ska den lyftas ur och in med den nya! big_smile

Snofi skrev:

/snofi

Härligt! välkommen som s13 ägare snart då! smile
Köpte min i början av maj! smile
Dock så har jag lagerras! haha, Ny motor ska lyftas in imorgon! tongue

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

165 Inlägg
21 maj 2009
MadeByMe skrev:
A_Amby skrev:
Vill man ha utställnings bil så...Men om man ser så här på det 300hk för 85,000 är det riktigt dyrt. Nu har jag inte sett den men jag tycker 60-70,000kr är mycket fortfarande.

Jag hade köpt en med smidda kolvar och stakar om jag skulle köpa en så dyr s13..

Motorarbete är dyrt och bökigt

Är det? mitt motorbyte har gått ganska snabbt och smidigt, imorgon ska den lyftas ur och in med den nya! big_smile

Snofi skrev:

/snofi

Härligt! välkommen som s13 ägare snart då! smile
Köpte min i början av maj! smile
Dock så har jag lagerras! haha, Ny motor ska lyftas in imorgon! tongue

Det går la åt några 1000-lappar för att dom ska plocka ur motorn och sätta i den nya eller?
Vad är det som har varit smidigt då?
Dom har la knappt börjat om dom inte ens flyttat ur den gammla än?
Var jag du hade jag inte andats ut riktigt än...
Ne nu ska vi inte vara negativa det blir säkert bra:)

2 117 Inlägg
-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
Kom på en sak när jag provkörde den.

Den gick inte direkt bra på tomgång och när man körde den så när man tex skulle bromsa in för en rondell så var man tvungen att ge den lite gas samtidigt som man bromsa annars dog den. Men han sa att det kunde bero på att han byggt om luftmängdsmätaren för det öppna luftfiltret men han sa också att den kunde vara den öppna dumpen eller en kombination. Men den dör inte på tomgång går bara lite illa, finns det nån som kan svara på detta?=

385 Inlägg
22 maj 2009
85 000 spänn för en 17 år gammal bil, som är sönderskruvad (den gick ju inte som den skulle ens) och gått hårt på både bana och diverse parkeringar...? Då hade jag hellre köpt en 10 år nyare BMW 330...

-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
Sönderskruvad är den inte, och var har du sett att den har gått hårt på bana? visst det finns en bild på när han körde på en parkering. sen även om bilen är 17 eller 30 år gammal så beror väl hur man har tagit hand om bilen jag har sett gamla bilar på blocket som har kostat mycket mer än denna. Och hur vet du att den är sönderskruvad?

/snofi

385 Inlägg
22 maj 2009
Snofi skrev:
Sönderskruvad är den inte, och var har du sett att den har gått hårt på bana? visst det finns en bild på när han körde på en parkering. sen även om bilen är 17 eller 30 år gammal så beror väl hur man har tagit hand om bilen jag har sett gamla bilar på blocket som har kostat mycket mer än denna. Och hur vet du att den är sönderskruvad?

/snofi

Han har ju en bild på när han kör på Mantorp t.ex? Och du skrev tidigare att den inte gick som den skulle... Hur som helst, det var min åsikt iaf smile Snygg var den iaf...

Sök