hej besiktigade bilen idag med följande fel CO halt förhöjd tomgång för hög.inom parentes skall står de 0.3 mitt värde var 1.6 vad är de för fel suger stenhårt på detta med bilar vad skall jag göra söker som en tok fattar ej tack på förhand
så ifall ja har hål på slangar har de med att göra att ja fick sånt högt värde då ja besiktigade på förhöjd tomgång då kanske ja ej behöver byta katalysator eller
så ifall ja har hål på slangar har de med att göra att ja fick sånt högt värde då ja besiktigade på förhöjd tomgång då kanske ja ej behöver byta katalysator eller
Det kanske du ej behöver. Men testa att byta vakuumslangar som är trasiga och slå i lite E85 så kan det gå.
Du kan hur enkelt som helst lura besiktningen. Tanka först några liter e85. 20-30 % o resten vanligt. Köp sedan K-sprit o häll i tanken. Har för mig att det står på flaskan hur mkt du ska ha i. Till 90 % så e din CO halt löst Det hjälpte iaf på min calibra. Lycka till
Du kan hur enkelt som helst lura besiktningen. Tanka först några liter e85. 20-30 % o resten vanligt. Köp sedan K-sprit o häll i tanken. Har för mig att det står på flaskan hur mkt du ska ha i. Till 90 % så e din CO halt löst Det hjälpte iaf på min calibra. Lycka till
jag har hört att besiktningsmännen kan se om man har hällt i för mycket K-sprit också men kanske har fel
ja klart de sänker värden men inte så pass mycket de skall sänkas asså ok värde e 0.3 ja hadde 1.6 skall ja tanka bilen full med K-sprit då hehe skall byta lambdan måste ju vara den tycker jag eftersom på normal tomgång e värdet OK så kan ju knappast vara katalysatorn.