2623
Sök

Glapp i högtalaren[akut]

102 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
Tjena. jag köpte ett par GAS alpha 625x 6,5tums högtalare. men nu är de så att den ena högtalaren glappar o sprakar o låter konstigt, ibland är den helt tyst vissa stunder. jag har testat byta sladdar o kollat störningar från strömkablar o allat möjligt. men kan inte hitta felet. har plockat ut högtalaren för se om jag kan se något glapp, men ser inget som är fel. kan någon lista ut va felet är så är jag tacksam.

mvh Marcus
Senast redigerat av mackehaal (19 maj 2009)

MrCap Jönköping

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
19 maj 2009
Det är alltså bara ena högtalaren som glappar? Har du provat att byta plats mellan vänster/höger högtalare för att se ifall felet följer med eller om det fortfarande är på samma sida? Om felet är kvar på samma sida så är det nånting med nån kabel eller liknande som är fel, men om det följer med så är ena högtalaren kass.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Egen företagare
864 Inlägg
19 maj 2009
har haft samma fel på såna gas, då var det nått fel i talspolen så tryckte man lite lätt på konen så spelade det som det skulle. jag tog då en stel kabel och böjde så det tryckte lite lätt på den, ingen långvarig lösning men det funkade iaf.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

102 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
snurbo_diesel skrev:
har haft samma fel på såna gas, då var det nått fel i talspolen så tryckte man lite lätt på konen så spelade det som det skulle. jag tog då en stel kabel och böjde så det tryckte lite lätt på den, ingen långvarig lösning men det funkade iaf.

aa de låter som de kan vara samma problem, kan man lämna in den o få en ny tror du?

MrCap Jönköping

16 197 Inlägg
19 maj 2009
mackehaal skrev:
snurbo_diesel skrev:

aa de låter som de kan vara samma problem, kan man lämna in den o få en ny tror du?

så länge du kan bevisa att du inte spelat sönder den så e de självklart att du ska få en ny smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

102 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
mackehaal skrev:
snurbo_diesel skrev:

så länge du kan bevisa att du inte spelat sönder den så e de självklart att du ska få en ny smile

hur bevisar man de?

MrCap Jönköping

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
19 maj 2009
Kan vara som så att det är en tinsell som lossnat (den lilla tråden mellan kontaktblecket och talspolen).

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

16 197 Inlägg
19 maj 2009
om spolen e bränd så e den sönderspelad då får du inte en ny.. de känner man oftast på lukten.

men om de e glapp i tensilkabeln inne vid blecket där man färster kabeln så brukar de e gå å löda elle så får du en ny.
Senast redigerat av evilaudio (19 maj 2009)

102 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
om spolen e bränd så e den sönderspelad då får du inte en ny.. de känner man oftast på lukten.

men om de e glapp i tensidkabeln inne vid blecket där man färster kabeln så brukar de e gå å löda elle så får du en ny.

okej hur kollar jag det?

MrCap Jönköping

16 197 Inlägg
19 maj 2009
mackehaal skrev:
evilaudio skrev:

men om de e glapp i tensidkabeln inne vid blecket där man färster kabeln så brukar de e gå å löda elle så får du en ny.

okej hur kollar jag det?

åk in till BRL där du köpt dom så kollar dom upp de åt dig.

102 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
mackehaal skrev:
evilaudio skrev:

okej hur kollar jag det?

åk in till BRL där du köpt dom så kollar dom upp de åt dig.

okej tack för hjälpen

MrCap Jönköping

Sök