Såå, om någon har något tips på vad jag ska köpa för slutsteg eller nå andra tips så är jag öppen för förslag. Är väldigt dålig inom billjud därför jag ber om hjälp!!
Det där ser ut att vara GAS Silver basar. Hur mycket vill du lägga på ett steg då, eller ja hur mycket är du beredd att lägga på det? Svårt att ge tips annars.
Det där ser ut att vara GAS Silver basar. Hur mycket vill du lägga på ett steg då, eller ja hur mycket är du beredd att lägga på det? Svårt att ge tips annars.
ja vette fan, bara de är bättre än det jag har just nu, (hittade ett på blocket för 400kr) O.o behöver inte vara något värsting värsting. men kring 2-3tusen kanske bara det dunkar fint
Av den information som jag kan få fram så tål en sån bas ca 250Wrms, och du har 2st, så då borde ju ett steg som lämnar ca 500Wrms eller mer funka bra. Då kan jag tipsa om tex GAS AlphaX500.1, kostar 2998kr på BRL.
Såå, om någon har något tips på vad jag ska köpa för slutsteg eller nå andra tips så är jag öppen för förslag. Är väldigt dålig inom billjud därför jag ber om hjälp!!
MVH
kan du inte lägga upp en bild på hela baslådan? Kan inte fatta hur den ser ut
Tidigare ägare som gjort de, vet ej vad han tänkt. men jag har inte tänkt ha något i de hålet. de få vara Tack för alla svar btw. ska ut imorn och ta lös dom och kolla om de står något på baksidan av dom å så.
Men vänta nu här, du har alltså ett stort hål i baslådan som det inte sitter nånting i? Jag hoppas verkligen att det inte är öppet in till dom andra basarna där, eller?
Men vänta nu här, du har alltså ett stort hål i baslådan som det inte sitter nånting i? Jag hoppas verkligen att det inte är öppet in till dom andra basarna där, eller?
Och tyvärr, sanningen är så att den sitter i en A-traktor... kunde inte hitta hjälp på någon "epa" sida..... så enda utvägen blev garaget. hoppas man är välkommen ändå x(
Varför vill du byta slutsteg, är det inte bra tryck i basen? I så fall, blir det betydligt mer tryck när en dörr är öppen?
Eftersom kupeutrymmet är så litet så kan det kanske vara själva baslådan som är lite missanpassad, det är lätt hänt.
Jo det blir mer tryck när en dörr är öppen, mest när båda är öppna! då hör man VÄLDIGT långt bort när de spelar, men när allt är stängt så hörs de bara framifrån och inte sååå väldigt mkt.
menar du att basen tror att den sitter i t.ex. en sluten låda sen spelar in i en stor låda (alltså cupén)?
Om man har en ganska stor låda (alltså stor för just den basen) och djup avstämning, då är det inte säkert att de låga frekvenserna kan "breda ut sig" i ett litet utrymme, när man öppnar en dörr så får frekvenserna mer utrymme att "breda ut sig" och då låter det högre. Att göra lådan mindre och/eller höja avstämningen brukar hjälpa.
Ungefär så blir det, jag kan inte förklara exakt hur det funkar.
Jo det blir mer tryck när en dörr är öppen, mest när båda är öppna! då hör man VÄLDIGT långt bort när de spelar, men när allt är stängt så hörs de bara framifrån och inte sååå väldigt mkt.
Slutsteget kan ju iof vara lite klent, men det kan också vara lådan som inte riktigt passar i den lilla kupen. Det skulle vara bra att veta vilken volym det är i vardera kammare och vilken innerdiameter+längd som vardera rör har.