2988
Sök

Fzr 12" eller frr 12"?

Thedriftking
20 maj 2009
Trådstartare
tja, vilken bas skulle ni ta? smile

- mds fzr 12"
.1000w  500w rms
- mds frr 12"
.900w  450w rms
varför just den ni valde?

med ett:

mds M1 steg,

eller,

SSL Monoblock F1200M,

vilket av dom slutstegena skulle ni ta och varför just det slutsteget?

hoppas på bra svar och seriösa svar, smile

Mvh erik

733 Inlägg
20 maj 2009
jag hade inte valt fzr för den spelar skit... men jag tror inte jag hade velat ha den andra basen heller även om jag inte har lyssnat på en sådan, satsa hellre på re eller carpower och välj någon av deras billigare sortiment som ändå funkar kanon!

Och SSL blocket ska du absolut inte ha heller.. satsa hellre på sinus live eller mutant steg typ

M.v.h. Emil

16 197 Inlägg
20 maj 2009
thulle1 skrev:
jag hade inte valt fzr för den spelar skit... men jag tror inte jag hade velat ha den andra basen heller även om jag inte har lyssnat på en sådan, satsa hellre på re eller carpower och välj någon av deras billigare sortiment som ändå funkar kanon!

Och SSL blocket ska du absolut inte ha heller.. satsa hellre på sinus live eller mutant steg typ

att Fzr skulle låta skit kan ja inte hålla me om men den spelar dock ingen som helst djupbas.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Thedriftking
20 maj 2009
Trådstartare
thulle1 skrev:

ok, men kan du länka till nått bra slutsteh o nån bra bas för runt 2500kr?  har inte så mycketr pengar o ska "bara" ha det som examens arbete i skolan, (bygga baslåda) tongue

733 Inlägg
21 maj 2009
evilaudio skrev:
thulle1 skrev:

att Fzr skulle låta skit kan ja inte hålla me om men den spelar dock ingen som helst djupbas.

det är exakt det jag menar med den basen, men kan den inte spela djupBAS så är det bajs.. jag har bas för att spela bas ivarjefall.. fzr basen spela t.o.m. sämre djupbas än prosons blåa basar och det är kasst för de basarna kostar 350 kr/st :p

M.v.h. Emil

Thedriftking
21 maj 2009
Trådstartare
thulle1 skrev:
evilaudio skrev:
thulle1 skrev:

det är exakt det jag menar med den basen, men kan den inte spela djupBAS så är det bajs.. jag har bas för att spela bas ivarjefall.. fzr basen spela t.o.m. sämre djupbas än prosons blåa basar och det är kasst för de basarna kostar 350 kr/st :p

ok, men duger en frr 12" till mig tro? det är ju min första bas o ska ju inte ha den i min bil (har ingen) men sen så ska jag ju köpa värre saker till min bil wink detta är ju till min pappas bil tongue

men kan ni länka nått annat bra "paket"? för runt 2500kr, har ju inte mkt pengar som sagt tongue

733 Inlägg
21 maj 2009
Thedriftking skrev:
thulle1 skrev:

ok, men kan du länka till nått bra slutsteh o nån bra bas för runt 2500kr?  har inte så mycketr pengar o ska "bara" ha det som examens arbete i skolan, (bygga baslåda) tongue

www.webshop.bertilssonautoelectronics.se

för såna "små" pengar hade jag egentligen kikat på begagnat slutsteg, men om du vill köpa nytt så kanske en blackbass 10a eller 12a och ett litet sinus live 500 steg? det funkar nog bra, men hade du lagt till en tusenlapp till så hade det nog blivit enklare plus att det hade nog kunnat spela mycket högre.

M.v.h. Emil

Thedriftking
21 maj 2009
Trådstartare
thulle1 skrev:
Thedriftking skrev:
thulle1 skrev:

www.webshop.bertilssonautoelectronics.se

för såna "små" pengar hade jag egentligen kikat på begagnat slutsteg, men om du vill köpa nytt så kanske en blackbass 10a eller 12a och ett litet sinus live 500 steg? det funkar nog bra, men hade du lagt till en tusenlapp till så hade det nog blivit enklare plus att det hade nog kunnat spela mycket högre.

men behöver inte ha det värsta ju tongue vill ju bara ha så att det är ganska bra bas o sen så att ljudet i bilen blir lite bättre, kommer ju värre sen wink hehe

FYM racing.
122 Inlägg
21 maj 2009
http://www.brl.se/        Art.nr. 900ALPHAX2501212

FYM racing.

573 Inlägg
21 maj 2009
thulle1 skrev:
evilaudio skrev:
thulle1 skrev:

testa att spela den basen med metal och dubbeltramp ska du se att den låter jävla fint till det, djupbas är inte allt... men frr basen spelar djupbas men inte så snärtigt...

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

573 Inlägg
21 maj 2009
evilaudio skrev:
thulle1 skrev:

see någon mer som har samma erfarenhet utav detta element som jag, men när jag skrev att den inte spelar djupbas fick jag till svar att man inte ger den tillräckligt med ström....

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

1 338 Inlägg
21 maj 2009
thulle1 skrev:

Har ett och testar lite med. Ger iofs ut ganska mkt effekt! men hur ren e signalen? tongue

Sett hur Sinuslive sateget ser ut inuti?

Här är Sinus Live SLA01500 jämfört med MDS M3 som är ett billigare steg.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/20668/609964_0tahy8.jpg

SSL Blocket spelar nog helt ok för pengarna. Dock ej hört det ännu.

Vilken sorts musik lyssnar du på?

FRR bsarna spelar mkt lågt och mkt bra! Det e nog svårt o matcha den för samma peng faktiskt !!

FZR är mkt rappare hårdare med attack o exakthet i basen. l

Har haft båda basarna i min bil och gillar dem båda. Dock så gillar jag lite mer djupbas så nu kör jag på
2st FRR10 i MDS venturi låda. smile

Förra året hade jag 2 FRR12" med Venturi låda samt 2 st Linkade MDS SPL1400 Mätte då upp bilen hos Bilradioservice Örebro med Thermlab spelade då som mest dryga 142DB  i en helt odämpad bil.  cool

Mvh// Michel

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

26 Inlägg
21 maj 2009
tja. till er som säger att fzr varken spelar djup bas eller spelar bra vet inte vad ni snackar om. misstänker att ni då inte har tillräkligt med effect på steget. jag har en fzr12 och den spelar helt galet. och det som förvånar miig e att den erkligen hänger med å alla volymer!

16 197 Inlägg
21 maj 2009
pearl_325 skrev:
tja. till er som säger att fzr varken spelar djup bas eller spelar bra vet inte vad ni snackar om. misstänker att ni då inte har tillräkligt med effect på steget. jag har en fzr12 och den spelar helt galet. och det som förvånar miig e att den erkligen hänger med å alla volymer!

ja vet mycke väl va ja pratar om då ja haft 3 såna basar portat å 3st monoblock.

å kan säga att de spela inte mycke till djupbas.. men snärt fanns de MASSOR.

en 12" bas me ett Fz värde på 45 e högt enligt mig.

http://www.garaget.org/?car=103723&image=1120038
Senast redigerat av evilaudio (21 maj 2009)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Thedriftking
21 maj 2009
Trådstartare
mYGeL skrev:
thulle1 skrev:

Har ett och testar lite med. Ger iofs ut ganska mkt effekt! men hur ren e signalen? tongue

Sett hur Sinuslive sateget ser ut inuti?

Här är Sinus Live SLA01500 jämfört med MDS M3 som är ett billigare steg.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/20668/609964_0tahy8.jpg

SSL Blocket spelar nog helt ok för pengarna. Dock ej hört det ännu.

Vilken sorts musik lyssnar du på?

FRR bsarna spelar mkt lågt och mkt bra! Det e nog svårt o matcha den för samma peng faktiskt !!

FZR är mkt rappare hårdare med attack o exakthet i basen. l

Har haft båda basarna i min bil och gillar dem båda. Dock så gillar jag lite mer djupbas så nu kör jag på
2st FRR10 i MDS venturi låda. smile

Förra året hade jag 2 FRR12" med Venturi låda samt 2 st Linkade MDS SPL1400 Mätte då upp bilen hos Bilradioservice Örebro med Thermlab spelade då som mest dryga 142DB  i en helt odämpad bil.  cool

Mvh// Michel

tack för bra svar smile

jag spelar mest techno och lite pop/hiphop.  jag tror att jag ska testa en frr 12" och sen ssl steget, (jag praoar på mds därför vill jag ha mds saker, eller saker därifrån) kan ju även fråga om jag kan få testa en frr 12" med ssl steget o se om det blir bra big_smile

547 Inlägg
21 maj 2009
SSL steget ska du nog hålla dig ifrån.. Avsäkrat till 25A så du kan ju räkna med ca 150WRMS med god tur..
Ska de ge ut de 500WRMS i 4ohm som de lovar krävs nog att blixten slår ner i de..

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

Thedriftking
21 maj 2009
Trådstartare
Sandvik skrev:
SSL steget ska du nog hålla dig ifrån.. Avsäkrat till 25A så du kan ju räkna med ca 150WRMS med god tur..
Ska de ge ut de 500WRMS i 4ohm som de lovar krävs nog att blixten slår ner i de..

ok,  m1 steget då?  eller finns det nått annat bra steg som kan driva den? (för ca 1000-1500kr) o hälst från mds tongue

http://www.blocket.se/ostergotland/Rock … 14&w=3

är detta ett bra "paket"? smile
Senast redigerat av Thedriftking (21 maj 2009)

547 Inlägg
21 maj 2009
MDS Motion M2 slutsteg

Dragster DWE 106.1 bas

Tror nog du blir nöjdare med den kombon..

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

1 338 Inlägg
22 maj 2009
Sandvik skrev:

50 Ampere är det avsäkrat i!

Detta är tillverkarens specar i USA.

http://www.soundstormlab.com/main/646

1200W Mono-Block Amplifier, High/Low X-over, With Remote Subwoofer Level Control

·          2 Ohm Stable Mono-Block

·          Variable low pass crossover: 40-150Hz

·          Fixed high pass crossover (200Hz)

·          Variable 0 to +18dB Bass Boost

·          Variable input gain control

·          Power and protection LED indicators

·          Thermal, overload and speaker short protection

·          Line and speaker level inputs

·          Chrome plated RCA connectors and screw terminals

·          Remote subwoofer level control

·          Frequency response: 9Hz - 50kHz (+/- 3dB)

Max power 2 ohm

1200W X 1

RMS power 4 ohm

500W X 1

Signal-to-noise ratio

103dB

THD at RMS output

0.01%

Damping factor

125+

Dimensions

(10” W x 2-7/16” H x 9-1/8” L)

www.mds.se

Mvh// Michel

Senast redigerat av mYGeL (2009-05-20 12:03:03)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Thedriftking
22 maj 2009
Trådstartare
mYGeL skrev:
Sandvik skrev:

50 Ampere är det avsäkrat i!

Detta är tillverkarens specar i USA.

http://www.soundstormlab.com/main/646

1200W Mono-Block Amplifier, High/Low X-over, With Remote Subwoofer Level Control

·          2 Ohm Stable Mono-Block

·          Variable low pass crossover: 40-150Hz

·          Fixed high pass crossover (200Hz)

·          Variable 0 to +18dB Bass Boost

·          Variable input gain control

·          Power and protection LED indicators

·          Thermal, overload and speaker short protection

·          Line and speaker level inputs

·          Chrome plated RCA connectors and screw terminals

·          Remote subwoofer level control

·          Frequency response: 9Hz - 50kHz (+/- 3dB)

Max power 2 ohm

1200W X 1

RMS power 4 ohm

500W X 1

Signal-to-noise ratio

103dB

THD at RMS output

0.01%

Damping factor

125+

Dimensions

(10” W x 2-7/16” H x 9-1/8” L)

www.mds.se

Mvh// Michel

Senast redigerat av mYGeL (2009-05-20 12:03:03)

så det steget skulle funka tror du? behöver ju inte det värsta man kan ha, bara nått ganska bra så att ljudet i bilen blir lite bättre smile

http://www.blocket.se/ostergotland/Rock … 14&w=3 

är det här ett bra "paket" ? smile
Senast redigerat av Thedriftking (22 maj 2009)

Sök