Nu under helgen koverterar jag e30:n till m50 och monterar massa trevliga prylar, bla extractor grenrör annan box, siedel fron samt bakspoiler, m kjolar från e36 mmm... kommer uppdatera efter hand!
Idag har jag och www.garaget.org/Nicke-A börjat riva isär de mesta på bilen och svetsat igen all rost mm i motorutrymmet! Jag plockade även ut bromsservon för att mäta om den och placera den närmare fjäderbenstornet så insuget får plats! Plockade ur original styrväxeln oxå som ska ersättas mot en e36 m servo och kortare slaglängd. Imorgon ska utrymmet slipas och lackeras och förhoppningsvis ska vi börja monteringen av bromsservo, servo, motor och driv mm och fräscha upp M50 motorn...
Självklart skall det vara en E30 när det kommer till drifting! Det lilla man såg av bilen så verkade den ju vara i fint skick. Blir kanon med m50 snurran också.
Nu då! Har haft så fruktansvärt mycke att göra så jag har inte hunnit med att uppdatera! Servon har passats in och monterars, bromsservon är flyttad och fastskruvad, motorn är ilagd och jag har gjort ett nytt växlingslänkage..även drivlinan på plats! Igår kopplade vi om elen till motorn och nu har vi fått start på den! Så nu har vi börjat med lite förfiningar av den och slutmontering bla så konverterar jag till 8000k xenon i halvljus, fronten ska passas in samt bakkjol och sidokjolar mm... Varit mycket att göra men är rätt nöjda med att ha hunnit med det!!!
målat
Extractorgrenrören monterade
Här lyfter vi i den...hmmm motorn är lite större än mej;)
nästan på plats
Nu ska vi åka och demontera servoslangar på en bil en bit härifrån och sätta ihop den!
hejsan grymt bygge jag e sugen på m50 i min med men elen skrämer mig:P var det mycket stök med el? bytte ni all el eller hur ska man göra? motorfästen vilka använder ni från? mvh
Jag kan meddela att han körde den hem för egen maskin i måndags och att den går som ett svin;) Allt fungerar och vi verkar ha fått ihop allt komplett utan strul! Anledningen att han inte uppdaterat är att han är ute och kör brett med den hela tiden men vi kommer nog göra en gemensam rulle nu snart för ja ska byta bakdäck på min idag oxå;) Då är de ingen trafikant som åker säkert... under en kväll iaf;)
ja jag är dålig på att svara!! hehe för mycket att göra. har fixat ihop avgasröret, håller på med fronten, fått på däcken och lite små detaljer här och där!! och nu vill jag ha ner den på jorden och ut med däcken så fort som möjligt och hoppas på nickes hjälp att tona lite rutor någon dag