T-RÖD skrev:
pattilatti2 skrev:
ExtraKim skrev:
Ni fokuserar för mycket på pengarna...
En anläggning som kostar 20 000:- spelar inte automatiskt bättre än en för 10 000:-.
Däremot så kan man väl säga att en anläggning med 1000 timmar nerlagt oftast låter bättre än en med 100 timmar nedlagt..
en anläggning som kostar 20.000 med 1000 timmar nedlagt låter nog bättre än en som kostar 10.000 med 1000timmar nedlagt
Behöver inte vara så. Olika högtalare passar sig i olika miljöer olika instalationer. Samma som en kabel för 5000kr kan låta bättre än 1 kabel för 20.000kr. För att den passar bättre i hopp med dom högtalarna o Elektroniken.
Så bara för att det är dyrt behöver det inte låta bättre till det systemet i den bilen.. Ex Henkes Saab 9-3.a Han körde med en Dls inridium bas. Men va inte riktigt nöjd. Dom testade o byta bas. Testade 5 olika basar till slut så testade dom Dls Rw10 prototyp. och det blev grymt mycket bättre... Och det är en bas för knappt 1000kr.
Offtopic
jo jag vet.
Men vill man köpa tex kvalite till sitt hem, inte köper man på net o net, då går man på tex: hifi klubben och köper Linn. (som ett exempel)
Min personliga åsikt kring detta är att man får vad man betalar för. Kan man sedan inte installera det, ja inte fan är det mitt problem. Jag köper inte 15par utav dls basar bara för att testa, jag tar den som anses vara bäst eller näst bäst då ekonomin styr.
Inte fan ser jag nån tävla med en cd för 1000kr de flesta har svin dyra p88 (newmodell) Varför gnäller ingen på detta då? Varför kan inte en cd för 1000kr spöa en cd för 5000kr
Som att inte resten av komponenterna spelar roll..
Jag har kört på en pioneer Deh 80MP och alla proffs här på garaget säger fan va skit den är o.s.v.. den hade ju ändå ett rätt högt nypris, men den har ej dsp. ingen som ber mig köpa en sämre cd, alla säger köp p88 eller eclipse 8445. Då passar det att köpa dyra produkter, men inte när det gäller basar/högtalare. Det är väl ändå förbannat dubbelmoraliskt.
Det är som att köpa Linn till hemmet och driva de på en sony 5x100 för 2000kr.
Någonstans måste man vara seriös med. Som att en bil för som är trimmad för 10.000 spöar en som är trimmad för 50.000.
Kan man bygga sin anläggning med svindyra kablar, bästa möjliga Hu, bästa möjliga musikaliskt perfekta högtalare med diverse komponenter passiva, aktiva o.s.v.
Den som säger att billigt spelar bättre med riktiga installationer. (Det spelar bättre om de bra kittet är skit monterat, men är det bra monterat då spelar nog det bättre rent musikaliskt)
Sen om ni vill slänga in biltema kitt på ett tex: audison steg och ha en p88 som cd. so be it.