3875
Sök

Volvo 740 turbo -87 går orent efter trimning

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
24 maj 2009
#21
Nyman_ skrev:
NITROUS skrev:
Nyman_ skrev:
Okej, aa men köpa ny btr (vilken isåfall?) eller byta tillbaka till orginal LMM och org spridare, vad låter bäst?

det står på din sida att du har runt 280 hk, till det räcker absolut inte orginalspridarna.

aa jag har väl räknat med 250-280 något.. men du tror att de är btr:en som är tjuven?

svårt å veta när man inte känner hur den går själv, men prova byta allt till orginal, går den bra då, så kan det vara att du behöver byta BTR.

annars, skrapa stiften rena, prova dra igång motorn med vakumslangen till BTRen pluggad ( då höjs soppa trycket ) går den bättre på tomgång då så är det BTRen som är fel.
Senast redigerat av NITROUS (24 maj 2009)

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

602 Inlägg
24 maj 2009
Trådstartare
#22
NITROUS skrev:
Nyman_ skrev:
NITROUS skrev:

det står på din sida att du har runt 280 hk, till det räcker absolut inte orginalspridarna.

aa jag har väl räknat med 250-280 något.. men du tror att de är btr:en som är tjuven?

svårt å veta när man inte känner hur den går själv, men prova byta allt till orginal, går den bra då, så kan det vara att du behöver byta BTR.

annars, skrapa stiften rena, prova dra igång motorn med vakumslangen till BTRen pluggad ( då höjs soppa trycket ) går den bättre på tomgång då så är det BTRen som är fel.

okej okej ska kolla det. tack för svaren:)

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

602 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
#23
testade att klämma ihop den där vakum slangen idag, med en tving. men det blev ingen skilnad.. Hm:( får väl sätta på org lmm o spridre o se, men konstigt om det funkar då väl:/

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

80 Inlägg
28 maj 2009
#24
En enkelt och ofta snabb lösning. Koppla in en tryckmätare på trycksidan av btr:en Ta en hylsnyckel (storklek 19 typ) och smäll till hylsan så att orginalbtr kläms ihop litegrann. Det ger högre en aning högre soppatryck och gör också att du kan åka med spridare+lmm orginal. Bonnatrim funkar ibland det med smile

Bättre att köra på bredden, än att sitta på snedden...

602 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
#25
0rr3 skrev:
En enkelt och ofta snabb lösning. Koppla in en tryckmätare på trycksidan av btr:en Ta en hylsnyckel (storklek 19 typ) och smäll till hylsan så att orginalbtr kläms ihop litegrann. Det ger högre en aning högre soppatryck och gör också att du kan åka med spridare+lmm orginal. Bonnatrim funkar ibland det med smile

jo det funkar ju, men måste veta på något sett om det är därför den blir dränkt i bensin:/ känns ju konstigt om det är för att det är dåligt tryck, lr jag tycker det iaf.

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

Forummoderator
10 576 Inlägg
29 maj 2009
#26
Det är inte så svårt. Det hela handlar om att mäta. Mäter du inte så vet du inte och då blir det en gissningslek.

mät bränsletryck och mät lambdavärdet med en bredbandslambda, mät tändläget. När du mätt så VET du och slipper gissa...  rackans mycket enklare då.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök