Vi har äntligen lyckats ta oss hem, jag och åttaåringen med både V40 och husvagn!
Tycker det var en höjdare, kan iofs bero på att jag är smällstolt över att ha lyckats köra både dit och hem helt själv, vilket är en jätteseger då jag på grund av sjukdom helt fick släppa bilköringen för några år sedan och därefter sakta, sakta jobbat mig åt rätt håll igen. Det här är nytt rekord i distans efter det, och jag är jättestolt och glad!
Fick intrycket att det var *väldigt* mycket bilar?
Tycker trots allt att det fungerade relativt bra, det är massor av bilar, ännu mer människor, mycket begränsad yta och mycket begränsad tid.
Vi hörde till dem som övernattade på planen, och jag misstänker att jag kanske hör till dem som ansågs "knö" i tvättkön? Hur som helst är min förklaring att jag fick flytta om husvagnen med sovande barn och eftersom jag redan var incheckad skickades jag sedan in i tvättkön utan att först behöva åka ut på vägen och vända...
Jag ber om ursäkt om någon kände att jag trängde mig före.
Men visst blev det knökigt med så många bilar som skulle tvättas på så kort tid... Med sjutton mil enkel resa dit i ösregn fanns dock inget annat alternativ än att tvätta på plats.
Kändes väl lite sådär när jag stod och tvättade och fick frågan av en av arrangörerna "är din bil antagen?"... Nä, jag står i tvätthallen och stressar för att det är... kul?
Jaja, bilen ÄR kanske inte så märkvärdig, men jag kände i alla fall att det inte var så gott om ensamstående mammor med barn på plats med sina bilar, så med mina förutsättningar är jag stolt över resultatet.
... och även om vi kanske inte såg så märkvärdiga ut på Vinågker är vi i alla fall bland de snyggaste på den lokala ICA-parkeringen...
STORT TACK till alla trevliga människor som lyste upp dagen och till er alla som stöttat mig i projektet "ta oss till utställningen och hem igen" - NI ÄR UNDERBARA!
Pussar! / Ellen o Embla
Ps: Vi var också bland de absolut sista att lämna området, efter matlagning och husvagnskoppling och förberedelser för att jag skulle klara av att köra hem igen, och det var fruktansvärt skräpigt! Skäms på er som släppte skräpet där ni stod, det var inte speciellt svårt att hitta papperskorgar faktiskt!
... och som ett Ps2... den röda mustangen lämnade området på bärgare såg vi, men mer än så vet vi inte.