2992
Sök

Kamremsproblem :'(

136 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
okej, jag skulle vrida runt motorn till noll läge, motorn är en volvo b230. och när jag vred runt den så gick kamremmen av, hur gör jag nu för att få allt rätt ? ska jag bara ställa dom på markeringarna eller måste jag vrida vevem mer än kammen? och för övrigt undrar jag vad det tredje rem-hjulet är till? help me !yikes
Senast redigerat av allexx (25 maj 2009)

3 235 Inlägg
25 maj 2009
Ställ allt efter markeringarna.
Vad är det tredje drevet till, vattenpump, löprulle, spännrulle?

Egen företagare
864 Inlägg
25 maj 2009
om du har fördelare fram så är det dit. annars är det inte till nått speciellt, bara att nolla veven och kammen och på med remmen.
Kan hända att oljepumpen går på det drevet, kommer inte riktigt ihåg.
Säg nu att du har fördelaren fram då kan du vrida så att rotorn står mot ettans tändkabel.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

136 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
engolf skrev:
Ställ allt efter markeringarna.
Vad är det tredje drevet till, vattenpump, löprulle, spännrulle?

det är det jag också undrar hmm

136 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
snurbo_diesel skrev:
om du har fördelare fram så är det dit. annars är det inte till nått speciellt, bara att nolla veven och kammen och på med remmen.
Kan hända att oljepumpen går på det drevet, kommer inte riktigt ihåg.
Säg nu att du har fördelaren fram då kan du vrida så att rotorn står mot ettans tändkabel.

om det är oljepumpen spelar det ju i alla fall ingen roll, rotorn sitter på baksidan så får väl på något sätt lista ut vad det kan vara då smile

3 235 Inlägg
26 maj 2009
Finns det ingen markering på drevet är det säkert inget viktigt.

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 maj 2009

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök