3851
Sök

Biltemas Bromsbelägg

845 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Var och besiktiga bilen idag. Har Biltemas bromsbelägg på. Var orolig att den inte skulle gå igenom pga, det dåliga man hört om deras belägg. Visst så dammade dom lite när dom var precis nya, å skriker gör dom inte iallfall.

Väl på bromsprovaren fick jag 2,8 på höger fram och 2,9 på vänster fram. Det är ju ungefär vad original klarar!

Kan tillägga att det var en ung smal tjej som körde å hon såg inte så stark ut big_smilewinkwink

huh?
10 427 Inlägg
26 maj 2009
Kan aldrig tänka mig att godkända bromsbelägg som säljs som bromsbelägg i Sverige inte skulle kunna få bra friktion mot en bromsskiva? tongue

845 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
steifan skrev:
Kan aldrig tänka mig att godkända bromsbelägg som säljs som bromsbelägg i Sverige inte skulle kunna få bra friktion mot en bromsskiva? tongue

Varför klagar många då på att dom aldrig skulle köpa biltemas belägg för dom tar så dåligt m.m

261 Inlägg
26 maj 2009
prova att köra väldigt hårt några mil... ett dyrare belägg klarar troligen mycket mer värme innan det börjar ta sämre än ett billigt biltema belägg

845 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Beatnikbandit skrev:
prova att köra väldigt hårt några mil... ett dyrare belägg klarar troligen mycket mer värme innan det börjar ta sämre än ett billigt biltema belägg

Har kört hårt många mil, tycker inte att det gjorde beläggen sämre. Tycker bara att dom börjar ta bättre efter det

huh?
10 427 Inlägg
26 maj 2009
Jimpiz skrev:
steifan skrev:

Varför klagar många då på att dom aldrig skulle köpa biltemas belägg för dom tar så dåligt m.m

Brukar ta en stund för alla nya bromsbelägg att bli inkörda mot bromsskivor som har suttit ett tag.

Aldrig provat Biltema-belägg själv, men att dom tar så dåligt tror jag inte på.

Men som Beatnikbandit, är ju värmetåligheten som skiljer vanliga belägg och sportigare belägg.
Kanske även Biltemas kontra OEM.. vem vet wink

845 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
steifan skrev:
Jimpiz skrev:
steifan skrev:

Brukar ta en stund för alla nya bromsbelägg att bli inkörda mot bromsskivor som har suttit ett tag.

Men som Beatnikbandit, är ju värmetåligheten som skiljer vanliga belägg och sportigare belägg.

Okej big_smile, dom får sitta på ett tag till då big_smile

huh?
10 427 Inlägg
26 maj 2009
Ja men om du tycker att dom biter bra så är det väl 'bra' så att säga smile

Du kan ju åka runt och testa och tvärnita från 90km/h till något lägre hastighet ett par gånger och se hur pass mycket bromsarna tar när dom är varma.

Bussmekaniker
81 Inlägg
26 maj 2009
Jag har biltemas bromsbelägg, och det fungerar alldeles utmärkt för mig, och att det bromsar dåligt stämmer inte, bromsar alldeles utmärkt.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
26 maj 2009
de finns inte direkt många bromstillverkare i världen och kan ju inte tänka mig dom tillverkar en seperat produktion åt Billtema som skulle vara sämre än de dom tillverkar åt t.ex volvo, saab, opel osv?!...

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

163 Inlägg
26 maj 2009
Jimpiz skrev:
steifan skrev:
Jimpiz skrev:

Okej big_smile, dom får sitta på ett tag till då big_smile

Jag jobbar på biltema och jag har sj där ifrån tror inte att det är ngt fel på dom. folk snackar ibland när det inte går bra för dom.. men vissa grejer kan vara dåliga men det finns allting en lösning på det.

4 001 Inlägg
26 maj 2009
nu är det iofs. några år sedan jag använde biltemas bromsbelägg men dom höll inte.
Folk snackar om "hårdare" körning vilket kanske är 2-3 inbromsningar för dom men vi körde ca en SS på  2,2mil rallyväg och lite över halvvägs in så började beläggen att överhettas, sedan dess har jag inte använt dom men på en brukis så duger dom säkert

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

95 Inlägg
27 maj 2009
Har kört på både biltemas skivor och belägg och dom funkar kanon!

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
27 maj 2009
Hade på min gammla röda bil. började tjuta lite på slutet funkade annars kanon

Just nu håller jag på att sätta på dem på min silvriga. bakoken passade inte så fick slipa bort lite av slitage ytan. Men tror inte att det är någon fara.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Bärs!
3 456 Inlägg
27 maj 2009
steifan skrev:

Höhö big_smile

Garaget.org peakade 2008.

Sök