2077
Sök

Köpråd - Pigg bil för max 50k

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 maj 2009
#41
Jooster skrev:
Hej alla, kul att tråden fortsätter smile
Upptäckte Audi S4 igår. Bakhjulsdrift, turbo, 4-dörrars sedan, hyfsad effekt från början. Har hittat några få på blocket för under 50.000, men jag funderar på om det här är en bil som egentligen kostar mer? Och att de ex. på blocket är på något sätt dåliga/trasiga/rostiga. Alltså, kan man få en fräsch Audi S4 för under 50.000?

Är det förresten en bra bil är väl första frågan man bör ställa sig? Eller har den något "inbyggt" fel?

Tack för all hjälp smile

/Jocke

Bakhjulsdrift?! Det sitter Quattro på den och det är inget negativt med det, kanske inte samma busbilspotential men å andra sidan väldigt stabilt. Och att sladda med 4x4 är riktigt kul när man lärt sig, men den beter sig inte riktigt som en vanlig tvåhjulsdriven bil.

Audi S4 är ingen dålig bil, men precis som till en Bmw M3 eller liknande så är delarna och driften dyrare än till en "normal" bil. Sen, minns jag inte fel så sitter det en kamrem på den bilen som är svindyr att byta.

Men vill du ha en bil som går som tåget även på en isgata men som knappast gör bort sig på torr asfalt heller så smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

499 Inlägg
30 maj 2009
#42
Rquired skrev:
Hellquist skrev:
Visst rycker det lite i ratten, men inget extremt.

Visst, jag uttryckte mig lite klumpigt. 5kg/hk är ju gränsen för vad som får anses piggt/snabbt. Skillnaden i prestanda mellan chippad 850 Turbo/SAAB 9000 och 328i är enorm.

S60R är tyngre än en 850 Turbo. Jag har ju liksom tidkort från stripp/blackrace som backar upp mina tider med start från stillastående.

Detta är ju inget att tjafsa om. Om två bilar väger lika mycket och en har 50% mer effekt så går ju den bättre, sen om den är trimmad eller inte spelar ju ingen roll. Ett chip till en 850 kostar ju inte mer än en tusenlapp. Jag har ingen mätning som bekräftar att väghållningen är bättre i min 850 än i min BMW utan det är enbart känsla men som sagt, den är ju inte orginal och min är cab. Väghållningen i min 850 räcker för mig. Vill jag ha bättre skulle jag ändå inte köpa en BMW. Då är det ju en Skyline som gäller.

En S60 har ju liknande motor som en 850 och får ungefär samma effekter vid chippning, om en sådan kör ifrån en M3 E46 så borde ju en 850 köra ifrån en trött, trist E36 328
http://www.garaget.org/video/9cmqghdp1eg6

För att svara på frågan. Nissan 200SX S14 ska du köpa.

Ingen har nekat till att en chippad Volvo är snabbast rätt fram, men vem bryr sig om den prestandan? Köra fort rakt fram med en personbil kan nästan vem som helst göra. Svänger vägen däremot så får en chippad S60 totalt spö av en M3a och en chippad 850 (trots att du tycker väghållningen räcker) spö av en 328. Sen beror det naturligtvis på föraren också.

Att en chippad S60 skulle dra en M3a tror jag däremot inte alls på, om inte det har lagts ner ungefär lika mycket pengar på S60n som M3an kostar. Och vem fan lägger ett par hundra tusen på att trimma en svenssonbil med FWD... roll

Så klippet är en bluff? Haha, är ju bara att räkna lite så inser man snabbt att en M3 är slöare än S60n, vilket bevisas i klippet.

Roligt exempel för att visa skillnaden i prestandan mellan en 328i och en 850 med chip, om de skulle tävla upp till 200km/h och Volvon startar från stillastående så kan BMWn starta från 140km/h och Volvon skulle ändå vara först upp till 200km/h.

Min 850 gör 0-200km/h på 19,5- 20 sekunder, en Ferrari 360 Moderna gör det på 17 sekunder... BMW E36 328i 34 sekunder..

Jag håller däremot med dig vad gäller väghållning! Det är roligt att ligga och pressa på en trevlig väg men en BMW är inte överlägsen, det är det som är grejen! De är bra, riktigt bra men inte så överlägsna att de kör ifrån alla andra bilar. Därför har jag väldigt svårt för amerikanska bilar, är ju ingen väghållning i dem. Jag har ju en BMW själv, det är ju inte för att jag hatar de bilarna direkt. Jag tycker de är underbara! Motorljudet från sexan är ju helt underbart!


Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 maj 2009
#43
Hellquist skrev:
Rquired skrev:
Hellquist skrev:
Visst rycker det lite i ratten, men inget extremt.

Visst, jag uttryckte mig lite klumpigt. 5kg/hk är ju gränsen för vad som får anses piggt/snabbt. Skillnaden i prestanda mellan chippad 850 Turbo/SAAB 9000 och 328i är enorm.

S60R är tyngre än en 850 Turbo. Jag har ju liksom tidkort från stripp/blackrace som backar upp mina tider med start från stillastående.

Detta är ju inget att tjafsa om. Om två bilar väger lika mycket och en har 50% mer effekt så går ju den bättre, sen om den är trimmad eller inte spelar ju ingen roll. Ett chip till en 850 kostar ju inte mer än en tusenlapp. Jag har ingen mätning som bekräftar att väghållningen är bättre i min 850 än i min BMW utan det är enbart känsla men som sagt, den är ju inte orginal och min är cab. Väghållningen i min 850 räcker för mig. Vill jag ha bättre skulle jag ändå inte köpa en BMW. Då är det ju en Skyline som gäller.

En S60 har ju liknande motor som en 850 och får ungefär samma effekter vid chippning, om en sådan kör ifrån en M3 E46 så borde ju en 850 köra ifrån en trött, trist E36 328
http://www.garaget.org/video/9cmqghdp1eg6

För att svara på frågan. Nissan 200SX S14 ska du köpa.

Ingen har nekat till att en chippad Volvo är snabbast rätt fram, men vem bryr sig om den prestandan? Köra fort rakt fram med en personbil kan nästan vem som helst göra. Svänger vägen däremot så får en chippad S60 totalt spö av en M3a och en chippad 850 (trots att du tycker väghållningen räcker) spö av en 328. Sen beror det naturligtvis på föraren också.

Att en chippad S60 skulle dra en M3a tror jag däremot inte alls på, om inte det har lagts ner ungefär lika mycket pengar på S60n som M3an kostar. Och vem fan lägger ett par hundra tusen på att trimma en svenssonbil med FWD... roll

Så klippet är en bluff? Haha, är ju bara att räkna lite så inser man snabbt att en M3 är slöare än S60n, vilket bevisas i klippet.

Roligt exempel för att visa skillnaden i prestandan mellan en 328i och en 850 med chip, om de skulle tävla upp till 200km/h och Volvon startar från stillastående så kan BMWn starta från 140km/h och Volvon skulle ändå vara först upp till 200km/h.

Min 850 gör 0-200km/h på 19,5- 20 sekunder, en Ferrari 360 Moderna gör det på 17 sekunder... BMW E36 328i 34 sekunder..

Jag håller däremot med dig vad gäller väghållning! Det är roligt att ligga och pressa på en trevlig väg men en BMW är inte överlägsen, det är det som är grejen! De är bra, riktigt bra men inte så överlägsna att de kör ifrån alla andra bilar. Därför har jag väldigt svårt för amerikanska bilar, är ju ingen väghållning i dem. Jag har ju en BMW själv, det är ju inte för att jag hatar de bilarna direkt. Jag tycker de är underbara! Motorljudet från sexan är ju helt underbart!

Påstår inte att en trimmad S60 inte kan köra ifrån en M3a rakt fram, men i så fall har man däremot lagt ner mer pengar på sin "svenssonbil" (inget illa menat) än vad jag kan tycka är förståndigt. Hade hellre köpt en S60R direkt eller till och med en M3a istället, men men man får ju en riktig sleeper för pengarna.

Påstår inte heller att Bmw är överlägsna i sin väghållning, men de är som du säger bra, riktigt bra wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

plattsättare!
804 Inlägg
30 maj 2009
#44
Rquired skrev:
Hellquist skrev:
Rquired skrev:

Ingen har nekat till att en chippad Volvo är snabbast rätt fram, men vem bryr sig om den prestandan? Köra fort rakt fram med en personbil kan nästan vem som helst göra. Svänger vägen däremot så får en chippad S60 totalt spö av en M3a och en chippad 850 (trots att du tycker väghållningen räcker) spö av en 328. Sen beror det naturligtvis på föraren också.

Att en chippad S60 skulle dra en M3a tror jag däremot inte alls på, om inte det har lagts ner ungefär lika mycket pengar på S60n som M3an kostar. Och vem fan lägger ett par hundra tusen på att trimma en svenssonbil med FWD... roll

Så klippet är en bluff? Haha, är ju bara att räkna lite så inser man snabbt att en M3 är slöare än S60n, vilket bevisas i klippet.

Roligt exempel för att visa skillnaden i prestandan mellan en 328i och en 850 med chip, om de skulle tävla upp till 200km/h och Volvon startar från stillastående så kan BMWn starta från 140km/h och Volvon skulle ändå vara först upp till 200km/h.

Min 850 gör 0-200km/h på 19,5- 20 sekunder, en Ferrari 360 Moderna gör det på 17 sekunder... BMW E36 328i 34 sekunder..

Jag håller däremot med dig vad gäller väghållning! Det är roligt att ligga och pressa på en trevlig väg men en BMW är inte överlägsen, det är det som är grejen! De är bra, riktigt bra men inte så överlägsna att de kör ifrån alla andra bilar. Därför har jag väldigt svårt för amerikanska bilar, är ju ingen väghållning i dem. Jag har ju en BMW själv, det är ju inte för att jag hatar de bilarna direkt. Jag tycker de är underbara! Motorljudet från sexan är ju helt underbart!

Påstår inte att en trimmad S60 inte kan köra ifrån en M3a rakt fram, men i så fall har man däremot lagt ner mer pengar på sin "svenssonbil" (inget illa menat) än vad jag kan tycka är förståndigt. Hade hellre köpt en S60R direkt eller till och med en M3a istället, men men man får ju en riktig sleeper för pengarna.

Påstår inte heller att Bmw är överlägsna i sin väghållning, men de är som du säger bra, riktigt bra wink

m3orna är inte jätte pigga faktiskt har dragit jämt med en m3 bara han som kommer iväg bättre i starten annars så var det jämt ända till mål och min är enbart chippad. Men svänga ska vi inte gå in på wink

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 maj 2009
#45
Blomsterberg skrev:
Rquired skrev:
Hellquist skrev:

Så klippet är en bluff? Haha, är ju bara att räkna lite så inser man snabbt att en M3 är slöare än S60n, vilket bevisas i klippet.

Roligt exempel för att visa skillnaden i prestandan mellan en 328i och en 850 med chip, om de skulle tävla upp till 200km/h och Volvon startar från stillastående så kan BMWn starta från 140km/h och Volvon skulle ändå vara först upp till 200km/h.

Min 850 gör 0-200km/h på 19,5- 20 sekunder, en Ferrari 360 Moderna gör det på 17 sekunder... BMW E36 328i 34 sekunder..

Jag håller däremot med dig vad gäller väghållning! Det är roligt att ligga och pressa på en trevlig väg men en BMW är inte överlägsen, det är det som är grejen! De är bra, riktigt bra men inte så överlägsna att de kör ifrån alla andra bilar. Därför har jag väldigt svårt för amerikanska bilar, är ju ingen väghållning i dem. Jag har ju en BMW själv, det är ju inte för att jag hatar de bilarna direkt. Jag tycker de är underbara! Motorljudet från sexan är ju helt underbart!

Påstår inte att en trimmad S60 inte kan köra ifrån en M3a rakt fram, men i så fall har man däremot lagt ner mer pengar på sin "svenssonbil" (inget illa menat) än vad jag kan tycka är förståndigt. Hade hellre köpt en S60R direkt eller till och med en M3a istället, men men man får ju en riktig sleeper för pengarna.

Påstår inte heller att Bmw är överlägsna i sin väghållning, men de är som du säger bra, riktigt bra wink

m3orna är inte jätte pigga faktiskt har dragit jämt med en m3 bara han som kommer iväg bättre i starten annars så var det jämt ända till mål och min är enbart chippad. Men svänga ska vi inte gå in på wink

Det som är problemet med Bmw M, är du säker på att det bara inte var en emblem trimmad 325a då? wink
Det gäller att köra en M3a "rätt", eftersom bilen har effekten på höga varv. Det går inte att lägga i en högre växel och låta vridet göra jobbet som i en turbobil.

*Inte för att bilen i videon var det, i så fall har de bytt inredning och hela skiten*

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

plattsättare!
804 Inlägg
30 maj 2009
#46
Rquired skrev:
Blomsterberg skrev:
Rquired skrev:

Påstår inte att en trimmad S60 inte kan köra ifrån en M3a rakt fram, men i så fall har man däremot lagt ner mer pengar på sin "svenssonbil" (inget illa menat) än vad jag kan tycka är förståndigt. Hade hellre köpt en S60R direkt eller till och med en M3a istället, men men man får ju en riktig sleeper för pengarna.

Påstår inte heller att Bmw är överlägsna i sin väghållning, men de är som du säger bra, riktigt bra wink

m3orna är inte jätte pigga faktiskt har dragit jämt med en m3 bara han som kommer iväg bättre i starten annars så var det jämt ända till mål och min är enbart chippad. Men svänga ska vi inte gå in på wink

Det som är problemet med Bmw M, är du säker på att det bara inte var en emblem trimmad 325a då? wink
Det gäller att köra en M3a "rätt", eftersom bilen har effekten på höga varv. Det går inte att lägga i en högre växel och låta vridet göra jobbet som i en turbobil.

*Inte för att bilen i videon var det, i så fall har de bytt inredning och hela skiten*

det var en m jag mötte tongue

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 maj 2009
#47
Blomsterberg skrev:
Rquired skrev:
Blomsterberg skrev:

m3orna är inte jätte pigga faktiskt har dragit jämt med en m3 bara han som kommer iväg bättre i starten annars så var det jämt ända till mål och min är enbart chippad. Men svänga ska vi inte gå in på ;)

Det som är problemet med Bmw M, är du säker på att det bara inte var en emblem trimmad 325a då? ;)
Det gäller att köra en M3a "rätt", eftersom bilen har effekten på höga varv. Det går inte att lägga i en högre växel och låta vridet göra jobbet som i en turbobil.

*Inte för att bilen i videon var det, i så fall har de bytt inredning och hela skiten*

det var en m jag mötte :P

Ok, men många som kommer hem och säger "jag drog en M3 idag" mötte egentligen en vanlig standardbil med M-paket. :P

Som sagt, har fortfarande lite svårt att tro alla ägare till chippade Volvos som drar M-bilar.

Bmw 335 coupe drar en S60R rejält, skiljer hela vägen. Som ett exempel kan nämnas att till 100 tar det 335an 5.4s och S60R 6.3. Allt mätt av Teknikens Värld

Därför är jag lite skeptisk till att en vanlig T5 med sämre grepp (FWD) skulle dra en M3a, som är rätt mycket kvickare än 335an. Det skall va ett jävla rejält chipp du har i den i så fall...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

217 Inlägg
30 maj 2009
#48
Mercedes 320E (CE) sportliner, har 3,2liter V6, RWD, billige også;) skinn,klima,alt el osv meget gode å kjøre også:)

http://www.blocket.se/vasterbotten/Merc … 11&w=3

edit:link
Senast redigerat av volvo855t5r (30 maj 2009)


4 670 Inlägg
30 maj 2009
#49
Haha riktigt roligt o läsa detta om BMW o Volvo smile

Skulle vara roligt o testa sen när ja stoppat ner min turbo i min fast ja kör ifs e30 fast nästan 2.8 liters wink o köra emot en 850 o se om den hänger med?

Med samma vikt/hk effektmessigt o testa olika vägar wink tror inte volvon skulle hänga med ärligt talat!

Men har tyvärr inte provkört den bilen Ni just pratar om 328 men skulle vara kul o se den emot en volvo o se hur bra den hänger med i kurviga partier, för dom 850 ja provkört med steg 3 är inte mycke o hänga i julgranen om man inte lägger ner mycke pengar på o stabilisera upp allt, men då kommer ju pengafrågan in, vilket lägger man hellre pengarna på?

en 850 o chip, väghålning, stabillisera upp eller en Bmw o modda lite, ev för samma peng sätta ner en snurra o ladda lågt?
Senast redigerat av mickius (30 maj 2009)


2 201 Inlägg
31 maj 2009
#50
inte för att bmw är en dålig bil p något sätt. men inse att det inte är världens bästa bil

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
31 maj 2009
#51
köp en s40 T4 200 häst original. liten och lätt drar lite, lyxig innuti fast tyvärr FWD hade det barit bakhjuls drift så skulle det fan vara den ultimata "billiga" bilen tongue


Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 maj 2009
#52
mickius skrev:
Haha riktigt roligt o läsa detta om BMW o Volvo smile

Skulle vara roligt o testa sen när ja stoppat ner min turbo i min fast ja kör ifs e30 fast nästan 2.8 liters wink o köra emot en 850 o se om den hänger med?

Med samma vikt/hk effektmessigt o testa olika vägar wink tror inte volvon skulle hänga med ärligt talat!

Men har tyvärr inte provkört den bilen Ni just pratar om 328 men skulle vara kul o se den emot en volvo o se hur bra den hänger med i kurviga partier, för dom 850 ja provkört med steg 3 är inte mycke o hänga i julgranen om man inte lägger ner mycke pengar på o stabilisera upp allt, men då kommer ju pengafrågan in, vilket lägger man hellre pengarna på?

en 850 o chip, väghålning, stabillisera upp eller en Bmw o modda lite, ev för samma peng sätta ner en snurra o ladda lågt?

Problemet är att få har kunskapen att konvertera en Bmw, skulle personligen aldrig ge mig in på en sådan operation. Så för mig och många andra är att chippa en Volvo (eller Saab eller nått annat liknande) det enklaste alternativet.

Sen skall det en hel del till för att Volvon skall bli ok i kurvorna, jag är övertygad om att den gamle BTCC 850n skulle slå en Bmw på kurvig väg. Men hur mycket pengar är inte nerlagt i så fall, dessutom tvivlar jag på att bilen ens skulle vara roadlegal med all den utrustningen tongue

Jag anser i alla fall själv att väghållning går över prestanda

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

499 Inlägg
31 maj 2009
#53
Rquired skrev:
Som sagt, har fortfarande lite svårt att tro alla ägare till chippade Volvos som drar M-bilar.

Bmw 335 coupe drar en S60R rejält, skiljer hela vägen. Som ett exempel kan nämnas att till 100 tar det 335an 5.4s och S60R 6.3. Allt mätt av Teknikens Värld

Därför är jag lite skeptisk till att en vanlig T5 med sämre grepp (FWD) skulle dra en M3a, som är rätt mycket kvickare än 335an. Det skall va ett jävla rejält chipp du har i den i så fall...

S60R har ju fyrhjulsdriften som är riktigt effektslukande.

I fart (uppåt 100km/h) är det bara fördelar med framhjulsdrift. Då finns fästet och drivlineförlusterna är minimala jämfört med bakhjulsdrift som har vinkelväxlar osv som stjäl mycket effekt.

Oavsett om du väljer en 850 Turbo, BMW 328i, 200SX eller liknande bil så tror jag du kommer ha kul. Ingen av bilarna är tråkiga!

Sedan vad gäller väghållning så är det mer än vad ni upplever. Sen vad som är roligt alternativt tråkigt är upp till var och en men att hitta på en massa om att gamla Volvobilar har extremt dålig väghållning är inte helt sant. Om vi tar Bilsport Superstage så titta på listan nedan.

"För att redovisas i listan över testade bilar, den officiella lista där krävs dock att det är Bilsports testförare som utför körningen. Detta av två enkla skäl. Ingen kan banan lika bra som Gullabo och tack vare hans enastående förmåga att på kort tid anpassa sig till olika fordon har det gått att minimera föraren som felfaktor."

Plats, Bil, Tid
29) BMW M3 E46 -02, 1.25,09
54) BMW M3 CSL, 1.27,53
61) Ferrari 360 Modena, 1.28,10
85) Volvo V40 2,0T -00,  1.28,84
85) Volvo S60 T5 -02, 1.28,84
97) BMW M3 3,2 Limousine -96, 1.29,70

Källa, http://www.bilsport.se/news.php?id=47232

M3 E46 är snabbare i kurvorna än en S60 T5 som i sin tur är snabbare än M3 E36...

/Fredrik
Senast redigerat av Hellquist (31 maj 2009)


214 Inlägg
31 maj 2009
#54
Skulle välja 325 (e36) /328 som tidigare sagt skulle jag satsa först och främst som tidigare nämnt en e46:a. körglädjen du får av en bmw är svårt att slå det kan jag lova dig har kört både t5,t4 och olika saab modeller och den jag trivs bäst med det är bmwn just för att körkänslan är näst intill oslagbar men som sagt det är en smak sak

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!

237 Inlägg
31 maj 2009
#55
Helt klart hade jag valt bmw 540 som många andra har sagt.Grym komfort samt riktigt bra drag i....


499 Inlägg
31 maj 2009
#56
MikeyMouse skrev:
Skulle välja 325 (e36) /328 som tidigare sagt skulle jag satsa först och främst som tidigare nämnt en e46:a. körglädjen du får av en bmw är svårt att slå det kan jag lova dig har kört både t5,t4 och olika saab modeller och den jag trivs bäst med det är bmwn just för att körkänslan är näst intill oslagbar men som sagt det är en smak sak

Det är trevliga bilar! Är mycket bra val men faktum kvarstår att Volvo/SAAB för samma pengar är snabbare!


237 Inlägg
31 maj 2009
#57
Det finns ingen volvo eller saab orginal för 50000kr som drar en bmw 540........


Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 maj 2009
#58
Hellquist skrev:
Rquired skrev:
Som sagt, har fortfarande lite svårt att tro alla ägare till chippade Volvos som drar M-bilar.

Bmw 335 coupe drar en S60R rejält, skiljer hela vägen. Som ett exempel kan nämnas att till 100 tar det 335an 5.4s och S60R 6.3. Allt mätt av Teknikens Värld

Därför är jag lite skeptisk till att en vanlig T5 med sämre grepp (FWD) skulle dra en M3a, som är rätt mycket kvickare än 335an. Det skall va ett jävla rejält chipp du har i den i så fall...

S60R har ju fyrhjulsdriften som är riktigt effektslukande.

I fart (uppåt 100km/h) är det bara fördelar med framhjulsdrift. Då finns fästet och drivlineförlusterna är minimala jämfört med bakhjulsdrift som har vinkelväxlar osv som stjäl mycket effekt.

Oavsett om du väljer en 850 Turbo, BMW 328i, 200SX eller liknande bil så tror jag du kommer ha kul. Ingen av bilarna är tråkiga!

Sedan vad gäller väghållning så är det mer än vad ni upplever. Sen vad som är roligt alternativt tråkigt är upp till var och en men att hitta på en massa om att gamla Volvobilar har extremt dålig väghållning är inte helt sant. Om vi tar Bilsport Superstage så titta på listan nedan.

"För att redovisas i listan över testade bilar, den officiella lista där krävs dock att det är Bilsports testförare som utför körningen. Detta av två enkla skäl. Ingen kan banan lika bra som Gullabo och tack vare hans enastående förmåga att på kort tid anpassa sig till olika fordon har det gått att minimera föraren som felfaktor."

Plats, Bil, Tid
29) BMW M3 E46 -02, 1.25,09
54) BMW M3 CSL, 1.27,53
61) Ferrari 360 Modena, 1.28,10
85) Volvo V40 2,0T -00,  1.28,84
85) Volvo S60 T5 -02, 1.28,84
97) BMW M3 3,2 Limousine -96, 1.29,70

Källa, http://www.bilsport.se/news.php?id=47232

M3 E46 är snabbare i kurvorna än en S60 T5 som i sin tur är snabbare än M3 E36...

/Fredrik

Att framhjulsdrift skulle sluka mindre effekt när du flyttar kraften "längs" två axlar istället för rakt bakåt är kanske inte riktigt korrekt... Men håller med dig, oavsett T5 eller 328 kommer TS få en rolig och bra bil.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

214 Inlägg
31 maj 2009
#59
Hellquist skrev:
MikeyMouse skrev:
Skulle välja 325 (e36) /328 som tidigare sagt skulle jag satsa först och främst som tidigare nämnt en e46:a. körglädjen du får av en bmw är svårt att slå det kan jag lova dig har kört både t5,t4 och olika saab modeller och den jag trivs bäst med det är bmwn just för att körkänslan är näst intill oslagbar men som sagt det är en smak sak

Det är trevliga bilar! Är mycket bra val men faktum kvarstår att Volvo/SAAB för samma pengar är snabbare!

jag fattade det som han ville ha en bakhjulsdriven pigg bil, betyder inte att den ska vara jätte snabb och spinna på alla växlar eller? istället för att ge han smakråd har det blivit en fight mellan 850 och bmw hjälp killen istället:P om han inte vill ha FWD så behöver han inte:P sommarbilen kvittar ände av drivningen för mig så länge den ligger stadigt på vägen, vintern där emot är bara RWD tillåtet:P

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 maj 2009
#60
MikeyMouse skrev:
Hellquist skrev:
MikeyMouse skrev:
Skulle välja 325 (e36) /328 som tidigare sagt skulle jag satsa först och främst som tidigare nämnt en e46:a. körglädjen du får av en bmw är svårt att slå det kan jag lova dig har kört både t5,t4 och olika saab modeller och den jag trivs bäst med det är bmwn just för att körkänslan är näst intill oslagbar men som sagt det är en smak sak

Det är trevliga bilar! Är mycket bra val men faktum kvarstår att Volvo/SAAB för samma pengar är snabbare!

jag fattade det som han ville ha en bakhjulsdriven pigg bil, betyder inte att den ska vara jätte snabb och spinna på alla växlar eller? istället för att ge han smakråd har det blivit en fight mellan 850 och bmw hjälp killen istället:P om han inte vill ha FWD så behöver han inte:P sommarbilen kvittar ände av drivningen för mig så länge den ligger stadigt på vägen, vintern där emot är bara RWD tillåtet:P

Spelar väl ingen roll egentligen, vi har väl skrämt bort stackaren nu hmm roll

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.


Sök